MINI INTERVJU

Nikola Pavešić: Definicije su unutar industrije fluidne - ali scaleupi su drugačiji

Čelnik Infobip Startup Tribea otkrio nam je da se prvi hrvatski jednorog upravo zbog svoje veličine više ne smatra startupom

Nikola Pavešić

 Infobip

Kako se sam Infobip opisuje?

- Iako su definicije čak unutar industrije fluidne, Infobip je sad već zasigurno scaleup, pa možda čak i nešto veće. Ni mi unutar kompanije nemamo fiksne definicije s kojima baratamo, ali od prvog koraka svakog zaposlenika unutar naših kampusa ili jednog od naših ureda dajemo da znanja koliko smo veliki, profesionalni i ambiciozni.

Iako sebe ne smatramo startupom, u Infobipu je ostala ta startup glad i želja da se bude najbolji u svom području i da postanemo budućnost komunikacija - toga se držimo jako čvrsto. Dakle, iako nismo startup, ostaje nam puno od startupa u duhu i načinu kretanja.

Što interno razlikuje startup od scaleupa?

- Svaki startup, ako nastavlja rasti, često eksponencijalno, mora ubrzo dostići razinu gdje principi poput "svi sve rade" i "riješit ćemo stvari u hodu" više ne prolaze. Ni tu nema fiksnih pravila, ali u mojem iskustvu je to faza kad kompanija raste od 50-ak do 200-tinjak zaposlenih.

To je scaling faza i ako startup uspješno nastavi rasti kroz istu znači da je uspješno postavio procese skaliranja - poput prodaje, produkta, supporta, ljudskih resursa, pravnih poslova i ostalih. Jednostavno je kod neke veličine teško zadržati fluidnost, horizontalnu strukturu i brzinu bez posljedica (principi poput "Move fast break things", "Do first, ask forgiveness later" su se često velikim tech gigantima obili u glavu). Scaleup faza je, dakle, ključna, ali se u njoj nipošto ne smije zaboraviti niti žrtvovati inicijalna misija, želja za promjenom i kultura kompanije.

Zašto je scaleupima poput Infobipa važno razvijati hrvatski startup ekosustav, primjerice, kroz Infobip Startup Tribe?

- Uspješni ekosustavi su oni koji se šire i rastu, oni koji ne stagniraju, a iz ekonomije znamo da su monopoli i oligopoli relativno neefikasni sustavi. Stoga uspješnijim kompanijama u ekosustavu nije cilj biti jedini uspješni ili kupiti i kontrolirati sve druge u ekosustavu. Nama je u Infobipu, kad smo pokrenuli Infobip Startup Tribe, bio cilj da se približimo startupima i kroz njih djelujemo u globalnom tehnološkom ekosustavu.

To radimo tako da im pomažemo s našim proizvodima, kojih smo dosad podijelili u protuvrijednosti od gotovo pola milijuna dolara. Zatim, kako bismo ih spojili s investitorima, dajemo im pristup Infobip Shift konferenciji i svim tržištima na kojima smo prisutni.

Zauzvrat dobijemo ponekog brzorastućeg klijenta, pristup novim idejama, mogućnost ranog pronalazak iznimnih tvrtki za M&A ili investicijske aktivnosti. Industrija je jako puno, a inovacije jednostavno nikad ne staju. Što je više startupa, scaleupa i jednoroga to će nam jednostavno svima biti bolje i toga smo mi u Infobipu više nego svjesni.

Besplatno preuzmite izdanje STARTUP REPORTA na ovom linku https://jutarnji.hr/novac/startup-report/2022Q1 i slobodno shareajte našu publikaciju s prijateljima preko WhatsAppa, Vibera, Messengera, Discorda, Slacka, Teamsa pa čak i maila

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. prosinac 2024 12:42