NOVI POSLOVNI ISKORAK

Gideon s FER-om razvio viličar koji sam može istovariti i utovariti šleper: Plan im je širiti se u EU i SAD

‘Od nove tehnologije u 2024. očekujemo značajniji rast prihoda od prodaje‘, kaže suosnivač Gideona Josip Ćesić

Gideon s FER-om razvio tehnologiju koja postojeće viličare može pretvoriti u autonomne. Tehnologija se zove A-Unit

Gideonovi roboti odsad vide trodimenzionalno. Hrvatski scaleup u suradnji s FER-om razvio je tehnologiju koja omogućava viličaru da samostalno, bez ljudske kontrole, istovari i utovari šleper paleta. Time se, nakon dvije godine ispod radara, Gideon priprema za novi poslovni iskorak. Plan je tvrtke za ovu godinu širiti se u nove niše u EU i Sjevernoj Americi.

Josip Ćesić, suosnivač i izvršni direktor Gideona kaže da su u okviru projekta s FER-om razvili algoritme za manipuliranje paleta u trodimenzionalnom okruženju prilikom utovara i istovara.

- Sad robot razumije kojim redom istovariti palete da se one ne bi oštetile ili prevrnule. Razumije kontekst koji su prije imali samo ljudski operateri viličara, a to ima primjenu na dva tržišta čiji se potencijal trenutačno mjeri u desecima milijardi dolara - kaže Ćesić.

Gideon je otišao ispod radara nakon što je sredinom 2021. godine primio 31 milijun dolara investicije od najvećeg europskog logističara DB Schenkera i najveće američke privatne tvrtke Koch Industriesa. U međuvremenu je Amazon predstavio prvi autonomni viličar, a potom je to učinio i hrvatski igrač, predstavivši robota Treya. Međutim, dosad nije bilo vijesti o tržišnim planovima Gideona.

image

Gideon s FER-om razvio tehnologiju koja postojeće viličare može pretvoriti u autonomne. Tehnologija se zove A-Unit

Gideon/

Ćesić kaže da su lani ostvarili prihod od oko 3 milijuna eura. To je dvostruko više nego godinu prije.

- U ovoj godini očekujemo značajniji rast prihoda od prodaje, i to prije svega na tržištu Sjeverne Amerike - kaže Ćesić.

Pojašnjava da to neće biti samo od njihova vlastitog robota nego i od pretvaranja manualnih viličara u autonomne. Navodi da već rade pilote te da, u okviru licenciranja tehnologije, rade i na inicijativama s proizvođačima industrijskih vozila, gdje očekuju intenzivnije skaliranje u sljedećim godinama.

Ivan Petrović, profesor na FER-u, kaže da su radili na razvoju novih algoritama u području planiranja gibanja vozila, njegove lokalizacije u prostoru te modeliranja i semantičke segmentacije prostora.

- Zahvaljujući umjetnoj inteligenciji, vozilo sada zna ne samo gdje se nalazi nego i razumije prostor oko sebe - kaže Petrović.

image

Ivan Petrović, profesor na FER-u

Davor Pongracic/Cropix

Matija Srbić, voditelj Nuqleusa, kaže da je FER, kao posljedica uspjeha ovog projekta, u suradnji s EU, Svjetskom bankom i Ministarstvom znanosti i obrazovanja krenuo u potragu za novim primjerima suradnje gospodarstva i akademije.

- Kroz projekt Scinergy želimo tvrtkama olakšati pristup ekspertizi znanstvenika i znanstvenoj infrastrukturi potrebnoj za unapređenje postojećih te razvoj novih proizvoda i usluga - kaže Srbić.

Josip Ćesić iz Gideona kaže da R&D ostaje važan dio njihovih aktivnosti. Navodi da su s FER-om još prije radili na nekoliko manjih projekata, a da im je ovo bio najznačajniji do sada.

- Robotika je ekstremno interdisciplinarna tehnološka grana i gotovo je nemoguće zamisliti da bi neka mogla samostalno napraviti ovakav sustav, koji smo mi napravili u partnerstvu s FER-om i tvrtkom Mobilisis - zaključuje Ćesić.

image

Josip Ćesić, suosnivač i glavni tehnički direktor Gideona

Dragan Matic/Cropix

U SAD-u 213.020 otvorenih radnih mjesta za operatere viličara

U SAD-u je trenutačno zaposleno 1,59 milijuna operatera viličara, navode analitičari u Zippiju. Dodaju da se do 2028. godine očekuje rast broja poslova za operatera viličara od sedam posto. Iako je trenutačno aktivno čak 213.020 radnih mjesta za taj posao u SAD-u i iako su plaće za taj posao unazad pet godina porasle 16 posto, ključan problem je i dalje pronaći zaposlenike. Zbog toga se proizvođači viličara okreću tehnologijama autonomne vožnje i upravljanja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. prosinac 2024 14:59