INTERVJU

Huang Wei, direktor Huaweija za regiju Adriatic: "Vratit ćemo se na vrh industrije pametnih telefona"

Iako se suočavamo s izazovima, fokusiramo se na područja u kojima možemo briljirati, poput nosivih uređaja

Huang Wei u zagrebačkom uredu Huaweija

 Ranko Suvar/Cropix
Iako se suočavamo s izazovima, fokusiramo se na područja u kojima možemo briljirati, poput nosivih uređaja

Huawei je tvrtka koja je vrlo lako mogla odustati od europskog tržišta nakon što su im američke zabrane onemogućile ravnopravnu borbu na tržištu pametnih telefona. Umjesto toga, napravili su zaokret prema drugim segmentima - ponajprije pametnim satovima te slušalicama - i ponovno došli na sam vrh tih tržišta. A unatoč svemu, čini se da imaju velike planove i za pametne telefone, otkriva u intervjuu za Jutarnji Huang Wei, direktor Huaweija za regiju Adriatic, u koju spada i Hrvatska. S mladim i energetičnim menadžerom - kojeg suradnici zovu po njegovom zapadnjačkom imenu Steven - razgovarali smo o planovima Huaweija za tržišta Hrvatske i regije, o kuriozitetima koji krase hrvatske kupce, o nadolazećim proizvodima...

• Kako biste ocijenili 2025. godinu za Huawei u Hrvatskoj i u ovoj regiji? Koju biste joj ocjenu dali? Jeste li zadovoljni dosadašnjim rezultatima?

Prije nego što odgovorim na to, želim podijeliti neke brojke. Gledajući unatrag posljednjih pet godina, Huawei pametni telefoni bili su konstantno među tri najbolja brenda u Hrvatskoj. Od tada smo se suočili s neizvjesnim događajima i faktorima izvan naše kontrole, ali nastavili smo ulagati u istraživanje i razvoj.

U posljednjih 10 godina Huawei je potrošio oko 160 milijardi dolara na istraživanje i razvoj. Čak i prošle godine, 2024., u to smo uložili oko 20,8 % našeg godišnjeg prihoda. Vjerujemo da tehnologija i inovativni proizvodi koje donosimo krajnjim korisnicima mogu poboljšati njihove živote i unaprijediti njihovo iskustvo. To je cilj naše tvrtke.

Gledajući hrvatsko tržište, prema podacima GFK za prvu polovicu ove godine, rastemo. Trenutačno smo broj jedan po količini prodanih primjeraka u kategoriji nosivih uređaja, s dominantnim tržišnim udjelom od 23 posto. Time smo prilično zadovoljni. Posebno smo zahvalni našim hrvatskim korisnicima, Huawei fanovima i medijskim partnerima koji su nas podržavali, osobito u teškim vremenima. Drago nam je što sada vidimo dobre rezultate na tržištu. Što se tiče pametnih telefona, svi znaju našu povijest i naše rekorde, i znamo da ćemo se jednog dana vratiti na vrh.

• Kada govorimo o satovima, Huawei je dominantan po pitanju trajanja baterije, koji je to "tajni sastojak" koji koristite?

Mislim da se odgovor vraća na istraživanje i razvoj. Huawei ima poseban zdravstveni laboratorij za pametne satove u Kini. Prvo identificiramo što krajnji korisnici stvarno traže od pametnog sata. Broj jedan je praćenje zdravlja. Drugo, mora biti praktičan i prilagođen vašem životnom stilu.

Naše tržišne ankete pokazuju da korisnici drugih brendova često navode trajanje baterije kao veliku bolnu točku. Huawei satovi, poput prethodne serije GT5, mogli su izdržati dva tjedna. Novi GT6, koji smo lansirali u Parizu 19. rujna, može izdržati do tri tjedna. To je za nas potpuno novi rekord.

Međutim, to stvara "problem" našim korisnicima: uvijek pitaju: "Gdje mi je punjač?" Budući da ga pune samo jednom svakih 20 dana, zaborave gdje su ostavili kabel! Za razliku od drugih brendova – korisnici tih brendova nikad ne zaboravljaju, jer ih moraju puniti svaki dan.

• Postoje li nedostaci te učinkovitosti? Postoji li nešto što morate oduzeti korisniku? Možda agresivno upravljanje procesima u pozadini?

Ne, to ovisi o dva faktora. Prvi je hardver. Svi senzori i komponente u satu su inovativni i dizajnirani od strane Huaweija; ne koristimo rješenja trećih strana.

image

Huawei Watch GT 6 Pro novi je prodajni adut kompanije

Ilija Matanović/Jl

Drugi je softver. Koristimo operativni sustav Harmony, koji je potpuno drugačiji od ostalih OS-ova. Budući da su i hardver i softver dizajnirani od strane Huaweija, integracija je besprijekorna. Ta centralizacija čini sustav puno učinkovitijim, značajno smanjujući potrošnju energije. Inovacija u bliskoj suradnji hardvera i softvera omogućuje nam postizanje takvih rezultata.

• Što se tiče pametnih satova, kakva je distribucija prodaje između GT serije i brojčane serije Watch?

Dopustite mi da objasnim portfelj. Imamo Band seriju za ulaznu razinu ili mlade korisnike. Fit serija je za one koji preferiraju drugačiji oblik i modu. GT serija cilja na mainstream korisnike – ljude u dobi od 30 do 45 godina koji vole izgled tradicionalnog sata.

Razlika kod Watch serije, dakle brojčane serije, je u tome što je to naš flagship sa značajkama poput eSIM-a i novom tehnologijom poput TruSense sustava praćenja. Zatim imamo Ultimate za luksuz i ekstremne sportove - ronjenje, penjanje na Everest. Konačno, Watch D serija je za specifične zdravstvene potrebe poput krvnog tlaka.

• Koja serija najbolje prolazi u Hrvatskoj?

Po količini, to je GT serija.

• Spomenuli ste hrvatske brojke za nosive uređaje. Je li situacija slična i na drugim tržištima u Adriatic regiji? I što je s ostalim segmentima? Postoji li neka zemlja ovdje gdje još uvijek imate solidnu prisutnost s telefonima?

To je dobro pitanje. Ja upravljam Adriatic regijom – Hrvatska, Slovenija, Srbija, Crna Gora i Bosna i Hercegovina. Ovdje nastavljamo prodavati pametne telefone; na primjer, u Hrvatskoj ih možete pronaći kod partnera. Što se tiče veličine tržišta, nismo toliko veliki kao nekada, ali kontinuirano radimo na ponovnom rastu poslovanja s pametnim telefonima u istočnoj Europi.

U nekim zemljama, poput Bugarske, imamo vrlo dobar tržišni udio kod operatera. U Srbiji i u Hrvatskoj smo nedavno uspješno lansirali seriju Pura 80. Povratne informacije korisnika su izvrsne, posebno u vezi s fotografijom na modelu Pura 80 Ultra – nazivaju ga "majstorom fotografije".

image

Dvostruko preklopni pametni telefon Huawei Mate XT Ultimate

Huawei/

Vjerujemo da ćemo se vratiti na vrh industrije pametnih telefona. Za sada održavamo prisutnost kako bi korisnici znali da Huawei i dalje pruža najbolje telefone s kamerom i donosi novu tehnologiju, nudeći kupcima jaku treću opciju. Na primjer, prošle smo godine najavili trostruko preklopni telefon (Mate XT), što je globalno bio prvi takav uređaj. Ove godine lansiramo preklopni PC. U prvoj polovici godine lansirali smo novi preklopni Pura X. Ekran i oblik potpuno su drugačiji od konkurencije. Ta nam inovacija daje samopouzdanje. Cilj nam je riješiti stvarne zahtjeve korisnika, što nas motivira da nastavimo ulagati u industriju pametnih telefona.

• Dakle, u biti, strategija s pametnim telefonima je održavanje svijesti o brendu dok se vanjska situacija ne riješi?

Svakako. Svi znaju da je pametni telefon broj jedan u B2C kategoriji.

• Apsolutno. No je li bilo trenutaka između svibnja 2019., kada je stupila zabrana, i danas, kada su nadređeni u Huaweiju pomislili: "Samo ćemo se povući s europskih ili zapadnih tržišta"?

To nikada nije bila opcija. Da smo to učinili, više ne bismo postojali ovdje. Da budem iskren, u početku su čak i neki zaposlenici Huaweija sumnjali. Ali sada je strategija jasna: Europa je premium tržište za Huawei. Posvećeni smo mu i nikada nismo rekli da ćemo odustati.

Iako se suočavamo s izazovima, fokusiramo se na područja u kojima možemo briljirati, poput nosivih uređaja. Ove godine u Hrvatskoj ciljamo i na industriju tableta. Imamo izvrsne proizvode poput MatePada 11.5 2025. Najavili smo "PaperMatte" izdanje, koji je najbolji kompatibilni tablet u ovom cjenovnom segmentu, a isporučujemo ga s olovkom. Vjerujemo da je u tom specifičnom sektoru manja konkurencija i da s našim dobrim proizvodima možemo partnerima i potrošačima ponuditi bolje opcije.

• Što je s računalima? To su također prilično dobri proizvodi, ali nikada ih niste značajnije doveli na ovo tržište. Kakva je situacija s tim?

To je komplicirana i duga priča. U Hrvatskoj smo gotovo zaustavili poslovanje s računalima na nekoliko godina. Nažalost, suočili smo se s problemima oko licenci od Microsofta i Intela. Stoga je za ovu godinu ta suradnja uglavnom stala. Trenutačno računala lansiramo uglavnom u Kini. Ako bude novosti za prekomorska tržišta, obavijestit ćemo vas.

Što se tiče Huawei Mobile Services (HMS) i AppGalleryja, kakva je suradnja s developerima, posebno za lokalne aplikacije poput parkinga, bankarstva ili pošte? Žele li raditi s vama? Koje prednosti pružate u usporedbi s Googleom i Appleom?

Fokusiramo se na isticanje vrijednosti za krajnje korisnike. Vjerujemo da korisnici zaslužuju treću ili četvrtu opciju, a ne samo ograničene operativne sustave.

image

Najveći izazov su mi putovanja, priznaje šef Huaweija za Hrvatsku, Sloveniju, Srbiju, Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu

Ranko Suvar/Cropix

Imamo centar za proizvodne scenarije u Europi koji blisko surađuje s developerima i vodećim aplikacijama. Ako postoje tehnički problemi, imamo mehanizme za njihovo brzo rješavanje. Na primjer, u svibnju 2025. potpisali smo memorandum o razumijevanju s Curveom, sustavom za mobilno plaćanje. Također surađujemo s lokalnim aplikacijama za plaćanje. Curve će biti ugrađen u naša rješenja za plaćanje u nadolazećim mjesecima, što je velika stvar.

Izgradnja ekosustava ne događa se u jednom danu. Ali ako imate preporuke za aplikacije koje nedostaju u našem sustavu, molimo vas da nam kažete. Trudimo se poboljšati naš ekosustav kako bi bio fleksibilan i prikladan za krajnje korisnike.

• Jedna od najtraženijih značajki – svojevrsni "sveti gral" za pametne satove – je mjerenje krvnog tlaka. Imate sat koji to radi (Watch D), ali zašto ga nema na tržištu ovdje? Stariji ljudi to stvarno žele.

Potpuno ste u pravu. Kada smo lansirali seriju Watch D, znali smo da potražnja postoji. U Europi stanovništvo stari, a ljudi više brinu o zdravlju i krvnom tlaku nego na nekim drugim tržištima. Predstavili smo najnoviju generaciju, Watch D2, u Europi – dostupan je u Sloveniji, Njemačkoj i drugim zapadnoeuropskim zemljama.

Nažalost, još ga ne možemo lansirati u Hrvatskoj zbog regulative. Klasificiran je kao medicinski uređaj. Za uvoz i prodaju tvrtka treba namjensku profesionalnu medicinsku pozadinu i posebne licence, što je ovdje složen proces u usporedbi s drugim zemljama EU.

• To je isključivo hrvatsko pravilo? Mislio bih da ako Slovenija to dopušta, a obje države su dio EU, da bi bilo isto. To je suludo.

Gdje god poslujemo, moramo slijediti pravila i slijedimo ih.

• Naravno. Ali vidio sam ga na zapešćima ljudi u Hrvatskoj. Pitao sam ih, i rekli su da su otišli u Sloveniju kupiti ga.

Radimo na tome. Pokušavamo se povezati s agencijom koja bi riješila regulatornu stranu, ali još nemamo potvrđen datum.

• Osim toga, što možemo očekivati u sljedećih 6 do 12 mjeseci od Huaweija u Hrvatskoj i regiji?

Broj jedan je i dalje pametni sat. Istraživanja pokazuju da tržište pametnih satova u Hrvatskoj ima kapacitet rasta od 8 do 10 posto na godišnjoj razini. Ljudi su nekada tretirali pametne satove samo kao modne dodatke ili gadgete, ali sada ih vide kao partnere za zdravlje i sport. S novim Watch GT 6 Pro i Ultimate 2 – koji podržava ronjenje do 150 metara – naši proizvodi odgovaraju onome što korisnici žele: praćenje zdravlja i aktivnosti poput biciklizma, plivanja ili ronjenja. To je postao stil života.

image

Huawei FreeBuds SE 4 ANC

Ilija Matanović/Jl

Drugi fokus su tableti. Ljudi se fokusiraju na mobilnost. Umjesto sjedenja u uredu uz teško računalo, ljudi rade u vlaku, tramvaju ili autobusu. Tablet poput MatePad Pro može mnogima zamijeniti PC. Ima aplikacije poput WPS-a koje su slične Microsoft Officeu. Osim toga, s "NearLink" tehnologijom možete prebacivati datoteke s Huawei telefona na tablet samo dodirom. Više ne morate nositi laptop od kile ili dvije kile. Također je odličan za kreatore koji crtaju ili slikaju.

I na kraju, audio. Ljudi vole glazbu.

• Vaše slušalice su prilično cijenjene. Vezano uz to, zašto Huawei nije nastavio sa "Studio" over-ear slušalicama? Bila je samo ta jedna edicija.

Vjerojatno ovo ne bih smio reći, ali imamo proizvod koji stiže uskoro. Vjerojatno do kraja ove godine. Ne mogu vam reći model, ali pratite novosti.

• Na kraju, koji su vaši najveći osobni izazovi u upravljanju tolikim brojem zemalja?

Fizički, to su putovanja. Pokrivanje pet zemalja, letovi, sastanci s kupcima, medijima i partnerima su zahtjevni. Ali srećom, imam vrlo jak tim. Čak i ako tim nije ogroman, svi rade učinkovito – jedna osoba često radi posao za dvoje ili troje. Dakle, glavni izazov su fizička putovanja, ali sve ostalo možemo svladati.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. prosinac 2025 16:34