Digitalni 360° sustav

AI procjena štete na vozilu u samo tri minute: U Hrvatskoj se već koristi, reakcije su odlične

Croatia osiguranje je digitaliziralo sve faze obrade štete. Prethodno su digitalizirali i automatizirali procese prijave te validacije i isplate zahtjeva

Luka Ortolan

U današnjem brzo napredujućem svijetu tehnologije, automatizacija i digitalizacija ključni su elementi koji transformiraju različite industrije. Jedna od inovacija dolazi iz područja procjene šteta na motornim vozilima i potpuno mijenja sliku osigurateljne industrije. Sofisticirani digitalni 360° view sustav uz pomoć umjetne inteligencije štetu na vozilu može procijeniti za rekordne tri minute s visokom razinom preciznosti i učinkovitosti. Ovo rješenje je prvo u Europi predstavilo Croatia osiguranje, tržišni i digitalni lider u industriji osiguranja, koje se ovom visokom tehnologijom značajno odmaklo od ostalih osiguratelja na tržištu. Croatia je 360° sustav implementirala krajem prošle godine i njime je unaprijedila i pojednostavnila proces procjene šteta. Kako ovo suvremeno rješenje funkcionira, objašnjava nam Luka Ortolan, direktor Službe za obradu šteta motornih vozila u Croatia osiguranju.

- Riječ je o sofisticiranom digitalnom sustavu koji povezuje rad rotacione 360° mehaničke platforme, videoopreme te softvera za detekciju oštećenja i kalkulaciju popravka štete na vozilima. Baza sustava je sam softver koji ima sposobnost raspoznavanja oštećenja na vozilima te koji na temelju detektiranih oštećenja i identifikacijskog broja vozila može u potpunosti autonomno kreirati kalkulaciju popravka - objašnjava Ortolan.

Odličan primjer strojnog učenja

Sustav omogućava da vozači uopće ne izlaze iz vozila niti ima potrebe za fizičkim popunjavanjem papirnate dokumentacije. Proces prijave, procjene i obrade štete kreće prijavom štete putem QR koda, a zatim vozač svojim vozilom dolazi na rotacionu platformu, ostaje u vozilu i kreće procjena. Platforma se rotira, a sustav detektira i procjenjuje oštećenja na vozilu. Tijekom procjene koja traje tri minute sustav s korisnikom komunicira putem obavijesti na ekranu koji se nalazi u okviru platforme. U isto se vrijeme kroz AI rješenje obavlja prepoznavanje vozila i oštećenja te se po završetku rotacije platforme izrađuje kalkulacija popravka vozila koju klijent zaprima u realnom vremenu na svoj email, a koja sadrži popis dijelova za zamjenu ili popravak te operacije i normative proizvođača vozila.

- Rješenje je odličan primjer strojnog učenja, istrenirano na realnim primjerima oštećenih vozila. Kako je riječ o globalnom pružatelju usluge, baza novih slučajeva se dnevno puni tisućama novih primjera i do sada je model istreniran na više od 320 milijuna oštećenih vozila, odnosno na više od 1,5 milijardi fotografija oštećenja. Upravo zbog toga ne iznenađuje niti prosječna preciznost od 93 posto kojom softver trenutno raspoznaje površinu i intenzitet detektiranih oštećenja - kaže Ortolan.

Cjelokupna prijava i procjena za šest minuta

Croatia je uvođenjem ovog sustava digitalizirala sve faze obrade štete. Prethodno su digitalizirali i automatizirali procese prijave štete te validacije i isplate zahtjeva. Zahvaljujući tome, povećala im se efikasnost i preciznost procesa, pa se nerijetko dogodi da odšteta bude isplaćena unutar 24 sata od prijave štete. Ovakvo rješenje posebno je korisno kod masovnijeg priljeva šteta, primjerice u događajima poput prošlogodišnje velike oluje, jer omogućuje lakše i brže procesuiranje velikog broja zahtjeva za procjenu štete.

- Za klijente koji su voljni prihvatiti digitalni proces vrijeme prijave i procjene štete svedeno je na šest do osam minuta. S druge strane, "tradicionalni" proces koji uključuje popunjavanje obrasca i fizičku procjenu traje od 35 do 45 minuta. Pri tome samo trajanje digitalnog procesa prijave i procjene zapravo najviše ovisi o brzini kojom će klijent popuniti web obrazac, jer sama procjena štete u svim slučajevima traje 140 sekundi. To je vrijeme koje je potrebno da se rotaciona platforma zakrene od početne do konačne pozicije nakon čega platforma zakreće vozilo prednjom stranom prema izlazu s platforme, čime je proces procjene dovršen. Osim značajne uštede vremena, za naše klijente svakako kao prednost treba istaknuti transparentnost takvog procesa, ali i objektivizaciju same procjene. Naime, ako deset procjenitelja procjenjuje isto oštećeno vozilo, neće nužno svih deset na istovjetan način interpretirati ono što vide kao oštećenje - govori Ortolan.

Kao i kod svih promjena, reakcije klijenata su različite.

- Pretežito su pozitivne reakcije, a klijentu je u konačnici najvažnije korisničko iskustvo, odnosno da brzo riješi problem - kaže stručnjak, dodajući da je dodatna motivacija i to što klijenti ne moraju doći u poslovnicu.

- To najbolje vidimo kroz progresivan rast udjela šteta prijavljenih digitalnim kanalima koji je u retail segmentu već sada veći od 30 posto - kaže Ortolan.

Važno je biti prvi

Digitalna transformacija generira i nove prilike, kao što je personalizacija proizvoda, koja je globalni trend.

- Pritisak na tradicionalne načine poslovanja sve je veći uslijed sve veće kompleksnosti i učestalih promjena u tržišnoj dinamici i nitko si ne može dozvoliti zaostajanje za konkurencijom. Mnoge velike kompanije odgovaraju na izazove djelomičnom digitalnom transformacijom, no to nije dovoljno, posebice ne dugoročno. Vjerujem da je većina čula za LAQO osiguranje, koje je prvo u potpunosti digitalno osiguranje u Hrvatskoj. Naravno da je bilo polemika treba li to i kada napraviti, ali važno je biti prvi u nečemu i napraviti to na vrijeme. Kada okruženje sazre za takav vid osiguranja, kasno je tek početi razmišljati o rješenjima - kaže Ortolan, dodajući kako je upravo digitalizacija temelj konkurentnosti i rasta koji omogućuje jačanje tržišne pozicije.

- Tvrtke koje prihvaćaju digitalizaciju ne samo da postižu veću produktivnost i efikasnost, već stvaraju radna mjesta s boljim plaćama. Tako privlačimo vrhunske kadrove i upravo zato u Croatiji imamo neke od najboljih stručnjaka koji žele raditi u modernim okruženjima u kojima se i razvijaju. Bez kontinuiranog ulaganja u inovativna rješenja, stvaranja novih vrijednosti za klijente i privlačenja talenata nijedna suvremena kompanija ne može opstati. Croatia već godinama ima takav pristup, stoga je i vodeće osiguranje - zaključuje.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s Croatia osiguranjem.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. prosinac 2024 04:27