HT donosi

Istražujemo tko su stručnjaci koji stvaraju jedan od najboljih interneta u EU

Devetero stručnjaka s druge strane interneta brine 24 sata dnevno o HT mreži
Iva Gulin, Tomislav Baron, Anamarija Zovko, Željko Borbas, Josip Kovačušić, Boris Božić, Miljenko Špoljarinec, Ivan Krevatin i Ivan Pitinac
 Goran Mehkek / CROPIX

Više od dva milijuna ljudi - svaki drugi među nama - svaki dan najmanje dva sata provodi online na HT mreži: istražujemo, dogovaramo i sklapamo poslove, vodimo presudni chat s ljubavi života, doznajemo i dijelimo informacije koje nam mijenjaju život...

Devetero stručnjaka s druge strane interneta brine 24 sata na dan, sedam dana u tjednu o jednom: da bismo sve to mogli ostvariti brzo, pouzdano, bez prekida i zastoja, točno onako kako želimo.

Tomislav Baron jedan je od devetoro HT-ovih stručnjaka s kojima smo razgovarali među stotinama odgovornih za to što HT, prema međunarodnom testu P3, ima najbolju mrežu u Hrvatskoj i jedan od najboljih mobilnih interneta u Europi. U nadogradnji servisnih platformi - postojeće elemente u mreži zamjenjuje elementima novije generacije. Na taj način poboljšava kvalitetu internetskog pretraživanja, gledanja YouTube videa ili filmova preko interneta te igranje igrica koje zahtijevaju dobru vezu. To je uspio napraviti na temelju mjerenja koja im pokazuju pozicije koje se mogu poboljšati.

- To je velika odgovornost i zna biti napeto kad znaš da upravljaš s pola hrvatskog mobilnog prometa - kaže Tomislav.

Crveni gumbić

Da bi mreža imala dovoljno kapaciteta i mogla izdržati takav promet, brine se Boris Božić. On radi na optimizaciji internet mreže i osiguranju kapaciteta između baznih postaja i servisne platforme mobilne mreže.

- Mi smo odgovorni za transport kompletnog mobilnog prometa - kaže Boris Božić. Radi u timu od 20 ljudi koji je fokusiran na 4G mrežu, no pripremaju se i za novu generaciju, uvođenje 5G mreže.

Dok sanjamo o 5G mreži, mreže starije generacije nije zaboravio Josip Kovačušić - on je omogućio poboljšanje 2G i 3G mreže, preko koje se i dalje odvija puno poziva i surfanja na internetu. Sa svojim odjelom pobrinuo se da nekoliko tisuća parametara bude podešeno na optimalnu vrijednost. Ono što je Kovačušić napravio za 3G, Miljenko Špoljarinec, pak, napravio je u 4G mreži.

- Glavni cilj je bio da korisniku u svakom trenutku pružimo najbolje performanse bez obzira na to na kojoj je tehnologiji. No, iza toga stoji složen posao i odgovornost, nismo mogli samo pritisnuti crveni gumbić uz pomoć kojeg bi sve radilo savršeno - rekao je Špoljarinec.

Sve ove aktivnosti koordinira Željko Borbaš.

Brza reakcija

- Moja uloga bila je pokrenuti i usmjeravati projektni tim kako bismo ostvarili poboljšanja u svim segmentima mobilne mreže te osigurati da korisnik u svakom trenutku ima najbolju kvalitetu glasa i najbrži mobilni internet, a pri tome ne osjeti prelaske s jedne tehnologije na drugu - objasnio je Borbaš. Ipak, najavljuje da prostora za napredak uvijek ima i da njegov projektni tim i dalje radi na poboljšanju.

Anamarija Zovko, pak, razvija i održava servisne platforme bez kojih internet ne bi bio moguć. Odjel u kojem radi nadzire mrežu 24 sata na dan: u slučaju smetnji zadatak im je brzo reagirati i otkloniti teškoće.

Dodatnu vrijednost korisničkom iskustvu dala je Iva Gulin, koja s kolegama radi na razvoju jedinstvenog korisničkog identiteta - Telekom ID-ja. Ideja Telekom ID-ja je da se na sve HT-ove usluge korisnici mogu prijaviti jednim korisničkim imenom i šifrom. - S Telekom ID-jem korisnik će moći pristupiti svim uslugama, poput MAXtv To Go usluge. Time pratimo velike internetske igrače, poput Facebooka i Googlea, koji također imaju jedinstven digitalni identitet - rekla je Gulin, dodajući da je HT bio prvi telekom u Hrvatskoj koji je u travnju ove godine omogućio ljudima ulazak u portal e-Građanin putem Telekom ID-a.

Kvaliteta zvuka

Njezin kolega Ivan Krevatin s timom od stotinjak ljudi uveo je inovativnu VoLTE (Voice over LTE) govornu uslugu. Ova usluga omogućava istodobno razgovor i surfanje na 4G mreži te vrhunsku kvalitetu razgovora. Kraće je i vrijeme uspostave poziva, koje je sada oko 2,5 sekundi, za razliku od poziva putem dosadašnje tehnologije, gdje je trajanje uglavnom od 5 do 8 sekundi. Uz to, produljeno je trajanje baterije mobilnog uređaja.

Ivan Pitinac, voditelj IT tima VoLTE projekta, ističe kristalnu kvalitetu zvuka koju VoLTE donosi, a koja omogućava pravu boja glasa te napominje da korisnik ne mora učiniti ništa da bi došao do VoLTE usluge. Naime, ona mu se aktivira automatski - dovoljno je biti HT korisnik i posjedovati odgovarajući uređaj i tarifu.

- Svi članovi IT tima, kao i ja, ponosni smo što smo korisnicima prvi u Hrvatskoj i među prvima u Europi omogućili bolju kvalitetu zvuka, kraće vrijeme uspostavljanja poziva te istodobno odvijanje poziva uz brzi pristup internetu - objasnio je Ivan Pitinac svoju ulogu u omogućavanju najbolje govorne usluge u Hrvatskoj.

Što svaki dan radimo za ljude na internetu

1. Tomislav Baron, razvoj i upravljanje servisnim platformama i aplikacijama

“Optimiziram platforme - postojeće elemente u mreži zamjenjujem elementima novije generacije. Na taj način poboljšao sam internet pretraživanje, gledanje videa na YouTubeu ili filmova preko interneta te igranje igrica. Nije mala stvar to što se više od milijun korisnika vrti na uređajima koje imamo u svojim rukama”

2. Anamarija Zovko, razvoj i održavanje servisnih platformi

“Razvijam i održavam servisne platforme bez kojih internet ne bi bio moguć. Kako bi korisnici surfali bez teškoća, odjel u kojem radi nadzire mrežu 24 sata na dan. Dođe li i do najmanjih smetnji, reagiramo i otklanjamo ih”

3. Boris Božić, razvoj i upravljanje transportnom mrežom

“Radim u timu koji je odgovoran za transport kompletnog mobilnog prometa. Naš posao je razvoj i optimizacija internet mreže i dostupnost globalnih sadržaja, kao i osiguravanje kapaciteta prema pristupnoj platformi. ”

4. Josip Kovačušić, razvoj i upravljanje radijskom pristupnom mrežom

“Korisniku sam osigurao najbolju kvalitetu govorne i podatkovne usluge na 2G i 3G mreži podešavanjem parametara mobilne mreže, koji se broje u tisućama, podešavajući ih na optimalne vrijednosti. Cilj je bio pružiti korisnicima stopostotnu uspješnost uspostave poziva i neprekinute pozive i streaming u 3G mreži”

5. Miljenko Špoljarinec, razvoj i upravljanje radijskom pristupnom mrežom

“Korisniku sam omogućio najbolju kvalitetu poziva i surfanja na 4G mreži. Htjeli smo da naši korisnici u svakom trenutku imaju najbolje performanse bez obzira na kojoj su tehnologiji. Iza toga stoji velika odgovornost. Nismo mogli samo pritisnuti crveni gumbić uz pomoć kojeg bi sve radilo savršeno”

6. Željko Borbaš, koordinator i jedan od voditelja projekta optimizacije

“Moj zadatak je pokrenuti i usmjeravati projektni tim kako bismo ostvarili poboljšanja u svim segmentima mobilne mreže te korisnicima u svakom trenutku osigurali najbolju mobilnu uslugu. Ovo je potvrda da smo u tome uspjeli i motivacija da tako nastavimo i u budućnosti”

7. Iva Gulin, razvoj i upravljanje servisnim platformama i aplikacijama

“Kako bismo korisnicima olakšali pristup našim uslugama, moj tim radi na razvoju i održavanju Telekom ID-ja zbog kojeg korisnici imaju jedinstveno korisničko ime i šifru. Time pratimo velike internetske igrače, poput Facebooka i Googlea, koji također imaju takav digitalni identitet. Od travnja ove godine putem našeg Telekom ID-a korisnici se mogu ulogirati i u portal e-Građanin”

8. Ivan Krevatin, voditelj NT projekata

“Moj tim osigurao je uvođenje VoLTE govorne usluge, prve takve usluge na hrvatskom tržištu. Projekt je bio iznimno kompleksan jer je obuhvatio sve segmente mreže HT-a, a korisnicima omogućio izvrsno korisničko iskustvo kroz vrhunsku kvalitetu razgovora, do 70% bržu uspostavu poziva te istovremeno razgovore i surfanje na 4G mreži”

9. Ivan Pitinac, voditelj IT projekata

“ Korisnicima smo omogućili najbrži i najlakši način aktivacije VoLTE usluge, koja im donosi paralelno surfanje i razgovaranje na 4G brzinama. Riječ je o zaista kompleksnoj usluzi. Pojednostavljeno, moj tim bavio se svime onime što je trebalo napraviti ‘ispod haube’ IT-a, kako bi najkvalitetniji pozivi postali realnost”

Prilog je napravljen u produkciji Native Ad Studija Hanza Medije i UMFO-a, u skladu s najvišim profesionalnim standardima Jutarnjeg.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. prosinac 2024 23:49