Tiho, tiho, najtiše

Ferrari okreće ploču: nakon godina oklijevanja počeo testirati električni automobil

Sergio Marchionne ipak pokreće novu eru hibridnih superautomobila u Maranellu
 Screenshot: YouTube

Najpoznatiji svjetski proizvođač superautomobila Ferrari eksperimentira s automobilom na hibridni pogon, za Bloomberg je priznao predsjednik i CEO te talijanske tvrtke Sergio Marchionne utišavajući buku oko „nečujnog“ testiranja novog Ferrarijevog modela.

Nakon što se prošli mjesec na YouTube-u našla snimka s Ferrarijeve staze za testiranje Fiorano u blizini talijanskog gradića Maranello na kojoj prototip Ferrarija kreće i ubrzava posve nečujno, Marchionne je u jučerašnjem intervjuu za Bloomberg najavio novu eru automobilske industrije nagovještajem superautomobila koji će pokazati „punu snagu elektrifikacije“. Isto tako, taj bi model trebao svima dokazati što se sve može napraviti s električnim pogonom ako ga se ispravno iskoristi, izjavio je Marchionne.

Iskren u svojim istupima, Marchionne se još prije dvije godine gnušao na ideju da bi se Ferrari, automobil poznati po svojem bučnom V12 motoru, mogao upustiti u proizvodnju električnih automobila nazivajući taj trend „sramotnim“. Ipak, početkom je ove godine zagonetno izjavio za Bloomberg: „Ako je potrebno izgraditi električni superautomobil, Ferrari će i u tome biti prvi“, ponukan uspjehom i publicitetom koji uživa Tesla, automobil Elona Muska. I to nije prvi put. Komentirajući proizvodnju Ferrari SUV-a prije nekoliko godina izjavio je, „Prije bih da me ubijete“, samo kako bi u siječnju 2018. godine isto tako najavio i proizvodnju prvog Ferrari SUV-a.

U pozadini se, ipak, ne krije neodlučnost, već petogodišnji poslovni plan koji će Marchionne predstaviti u lipnju, netom prije svojeg najavljenog umirovljenja, stoji na Bloombergu. Strategija širenja ponude od automobila koji su poznati po svojoj izvedbi na automobile koji spajaju luksuz i udobnost, Ferrari želi privući one bogate kupce koje ne privlače „jurilice“ te do kraja 2022. godine udvostručiti svoje prihode na dvije milijarde eura. Uvođenjem hibridnih automobila i SUV-a u svoj asortiman, tvrde analitičari na Bloombergu, Ferrari bi mogao povećati godišnju proizvodnju s devet tisuća automobila na čak 15 tisuća.

Iako je još 2013. godine Ferrari predstavio ograničenu seriju modela LaFerrari, cijene 2,1 milijun dolara, koji pokreće kombinacija električnog motora i V12, prema pisanju Bloomberga, potpuno električni automobil iz Ferrarijeve radionice neće izaći prije 2022. godine. Ipak, plan je širom spektru potencijalnih kupaca ponuditi neki oblik hibridnog pogona do 2020. godine prilagođavajući se trendu hibridnih automobila koji su već prihvatili luksuzni proizvođači poput Porschea, Astona Martina i Bentleyja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. studeni 2024 04:42