PONOVNI ZAHTJEV

WhatsApp mora osigurati da korisnici razumiju na što pristaju i kako se njihovi osobni podaci koriste

Zatraženo da WhatsApp u potpunosti poštuje pravila EU koja štite potrošače i njihova temeljna prava

Ilustracija

 Heline Vanbeselaere/reporters/Sciencephoto/Profimedia

Europska komisija i tijela za zaštitu potrošača ponovno su pozvali WhatsApp da bolje informira svoje korisnike o promjeni pravila privatnosti.

Komisija i mreža za suradnju za zaštitu potrošača (CPC) poslali su pismo WhatsAppu pozivajući tvrtku da poduzme mjere za rješavanje zabrinutosti oko ažuriranja uvjeta usluge i politike privatnosti te da jasno obavijesti potrošače o svom novom modelu poslovanja.

Konkretno, od WhatsAppa traže da pokaže kako planira javnost obavijestiti o svim budućim ažuriranjima, i to tako da potrošači mogu lako razumjeti implikacije takvih ažuriranja i slobodno odlučiti da žele nastaviti koristiti aplikaciju nakon novih promjena.

Od tvrtke se također traži da pojasni ostvaruje li prihod od komercijalnih politika koje se odnose na korisničke podatke.

"WhatsApp mora osigurati da korisnici razumiju na što pristaju i kako se njihovi osobni podaci koriste u komercijalne svrhe, posebno za pružanje usluga komercijalnim partnerima. Ponavljam da očekujem da WhatsApp u potpunosti poštuje pravila EU koja štite potrošače i njihova temeljna prava", izjavio je povjerenik za pravosuđe Didier Reynders.

Prvo pismo Komisija je poslala u siječnju 2022., nakon što je postalo jasno da su uvedene promjene uvjeta pružanja usluga i politike privatnosti, koje je WhatsApp, jedna od podružnica Mete, bile problematične za potrošače. Od tvrtke se tražilo da pokaže jesu li potrošačima dane dovoljno jasne informacije o posljedicama njihove odluke da prihvate ili odbiju nove uvjete pružanja usluge tvrtke, objasni pravednost WhatsAppovih obavijesti unutar aplikacije koje potiču potrošače da prihvate nove uvjete i politiku privatnosti, te pokaže imaju li potrošači priliku upoznati se s novim uvjetima prije nego što ih prihvate.

"WhatsApp ima rok do kraja veljače da nam se vrati s konkretnim obvezama o tome kako će riješiti naše probleme", bio je zahtjev Komisije. No, čini se da Komisija nije bila zadovoljna odgovorom koji je dobila jer je odlučila ponovno poslati upozorenje.

"WhatsApp uporno pruža informacije koje su nedovoljne i zbunjujuće za korisnike. WhatsApp sada ima mjesec dana da pokaže tijelima za zaštitu potrošača da je njegova praksa u skladu s potrošačkim pravom EU-a", stoji u novom zahtjevu Komisije i CPC-a. Ne navodi što će se dogoditi ako ponovno prime nazadovoljavajući odgovor.

Podsjetimo, nacionalna tijela u pojedinim zemljama odgovorna su za provedbu zakona EU o zaštiti potrošača. Kako bi se zaštitili potrošači pri prekograničnoj kupnji, Europski parlament i Vijeće donijeli su Uredbu o suradnji između nacionalnih tijela, kojom je uspostavljena mreža nadležnih javnih izvršitelja koji se na koordiniran način bave pitanjima zaštite potrošača. U 2017., Parlament i Vijeće ažurirali su Uredbu, kako bi uključila i izazove jedinstvenog digitalnog tržišta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 06:41