IVAN BILIŠKOV

Startup je uspješno prodao, strani klijenti dio su svakodnevice, a upravo lansiraju i jedan veliki proizvod za Norvešku

Jako je bitno imati dobar tim ljudi koji se razumije i dijeli zajedničke vrijednosti, kaže osnivač IT tvrtke Codeasy

Ivan Biliškov i njegove kolege Marko Roje, Mirela Mravak, Višnja Mrdalj, Vlado Sever i Antonija Glaurdić

 Josko Ponos/Cropix

Prije nekih devet godina Ivan Biliškov bio je jedan od prvih zaposlenika HR Clouda, američke tvrtke sa sjedištem u Los Angelesu i prvim novim uredom u Splitu. Oni koji poznaju prilike na tržištu reći će kako je biti zaposlenikom te tvrtke značilo proći kroz zahtjevan proces zapošljavanja u kojem su odabrani isključivo najveći stručnjaci sa splitskog područja.

image

Ivan Biliškov, osnivač IT firme Codeasy

Josko Ponos/Cropix

Inače, završio je splitski FESB. Krenuo je kao programer, i radio s mnoštvom tehnologija, potom se i sam počeo baviti vođenjem projekata, organizacijom posla, a zatim su uslijedili višestruki pregovori s američkom startup kompanijom CultureConnect s kojima ulazi u partnerski odnos te osniva svoju prvu tvrtku - Codeasy.

image

Ivan Biliškov, osnivač IT firme Codeasy

Josko Ponos/Cropix

O svom poduzetničkom putu Ivan Biliškov, danas doktorand koji radi na području umjetne inteligencije, kazivao je u svom novom uredu u Solinu, u društvu s kolegama među kojima su Marko Roje, Mirela Mravak, Višnja Mrdalj, Vlado Sever i Antonija Glaurdić. Dio je to zaposlenih u njegovoj tvrtki, a broj u pravilu varira oko 10 zaposlenih.

image

Višnja Mrdalj, Mirela Mravak i Antonija Glaurdić

Josko Ponos/Cropix
image

Marko Roje i Vlado Sever

Josko Ponos/Cropix

Nadalje kazuje kako je Codeasy bio zadužen za kreiranje i širenje razvojno istraživačkog tima koji je u tandemu s američkom prodajom i marketingom stvarao proizvod da muzejima olakša kreiranje vlastitog brendiranog sadržaja.

Tim od desetak ljudi, prisjeća se, tada je ukupno tri godine gradio platformu za američke muzeje i organizacije. Nakon uspješnih projekata integracije s Instagramom, višestrukih priznanja i nagrada, među klijentima se pojavljuju i NOMA (New Orleans Museum of Art), NYHS (New York Historical Society)...

Ističe kako su se godine truda i aktivnog rada isplatile nakon što švedska grupacija Axiell u rujnu 2020. kupuje CultureConnect i isplaćuje partnere pa se razvoj potom seli u Švedsku. Codeasy tako uspješno dostavlja prvi proizvod od nule do prodaje. Ivan Biliškov uspješno je prodao svoj startup!

Nakon uspješno odrađenog projekta kreću preporuke te se niže projekt za projektom. Strani klijenti postali su dio svakodnevice, dok je jedini hrvatski klijent - HNK Hajduk.

image

Višnja Mrdalj, Mirela Mravak i Antonija Glaurdić

Josko Ponos/Cropix

Trenutno lansiraju jedan veliki proizvod za Norvešku, koji su od prvih koraka gradili baš s Norvežanima.

- Konkretno je riječ o projektu "Voice of Norway" u kojem se okuplja cijeli norveški turizam u jednom audio vodiču gdje posjetitelji mogu upoznavati znamenitosti uz glasove profesionalnih predavača o lokalnoj kulturi i povijesti – pojašnjava Mirela Mravak, koja vodi operativno poslovanje tvrtke Codeasy.

Dodaju kako uz to, paralelno rade i na vlastitom proizvodu u čije područje po prvi put zadiru i čija je tematika još relativno nova i neistražena, što im predstavlja novu vrstu izazova.

- Spajajući različite znanosti, pažljivo i strpljivo formiramo novi proizvod okruženi ljudima iz iste branše. Radi se o alatu koji omogućava brzo skeniranje i ispitivanje morskog dna i plaža (flora, fauna, zagađenje, strani objekti) metodom umjetne inteligencije uz pomoć dronova koristeći napredne algoritme za detekciju i klasifikaciju objekata u moru i na obali. Na ovaj korak smo se odlučili hvatajući pravi trenutak u kojem možemo pretočiti godine iskustva razvoja proizvoda i novih tehnologija u kombinaciji sa željom za istraživanjem novog područja – kaže Mirela Mravak.

image

Radna atmosfera u prostorijama tvrtke Codeasy

Josko Ponos/Cropix

Što se tiče radnih uvjeta, u Codeasyju kažu kako je svakom zaposleniku dostupna opcija fleksibilnog radnog vremena, topli obrok, mini teretana, opcija 'remote' rada i sl. No, unatoč dostupnoj 'remote' opciji, većina ipak odabire uredsku varijantu. Kažu kako se kad su zajedno u istom prostoru s kolegama lakše stvaraju nove ideje i rješenja. Poseban fokus stavlja se na edukaciju, a nagrađuje se i svaki oblik samoinicijative. Dodatan novčani bonus stiže i za - čitanje knjiga!

Ivan Biliškov ističe kako se kod osnivanja firme vodio idejom, ne da ona poprimi obilježja korporacije, već da se u njoj svi osjećaju zadovoljno i produktivno. U takvoj tvrtki, jednostavnije je steći pripadnost timu i postići neformalnu komunikaciju čime dolazi do lakšeg prijenosa znanja, uz poštovanje i uvažavanje svakog zaposlenika.

Pitali smo ga o najdragocjenijem iskustvu u pokretanju startupa i poslije razvoju poslovanja.

- Možda će zvučati kao klišej, ali najdragocjenija stvar u pokretanju startupa je upravo i samo njegovo značenje - "rast". Krenuli smo u cijeli proces srčano, vjerujući u naš proizvod. Znali smo da uspjeh neće doći preko noći, stoga smo 'zasukali rukave' i marljivo radili, te čitali, istraživali, griješili i učili. Produkt svega toga je upravo prodan startup – ističe Biliškov.

image

Ivan Biliškov, Marko Roje i Vlado Sever

Josko Ponos/Cropix

Dodaje kako je osim toga, jako bitno imati dobar tim ljudi koji se razumije i dijeli zajedničke vrijednosti tako da te vrijednosti mogu implementirati u proizvod prema korisnicima.

-To je stavka koje se i dalje držim u razvoju poslovanja: kod odabira novih zaposlenika, ali i klijenata. Uz to, naučio sam i da: svaka osoba u startup tvrtki ima veće odgovornosti i mora uložiti i više od 100% sebe; kreativnost se itekako cijeni; kad broj korisnika raste, osjećaj sreće je nemjerljiv; svaka pogreška se skupo plaća; inicijalni rast se može destabilizirati s pogrešnom odlukom, te kako je najbitnije pratiti korisnike, reagirati što ranije i priznati greške kad se dogode – kaže Ivan Biliškov.

Zanimalo nas je i kako gleda na razvoj tehnološke zajednice u Splitu, u kojoj je vrlo aktivna udruga Split Tech Cty, kao i šire u Hrvatskoj.

- Split je zadnjih nekoliko godina dosta narastao po pitanju meetupa, organiziranih događaja i druženja ljudi s istim tehnološkim interesima. Svi smo svjesni da je korona onemogućila dobar dio takvih događanja koja su se potom odvijala hibridno, međutim, teško takav oblik može nadmašiti onaj klasični networking uživo. Osim Split Tech Citya koji su mnogo doprinijeli cijeloj zajednici, vrlo rado se odazovemo i na Tinel događanja te na hvale vrijedne inicijative ICT županije koji rade sve kako bi IT zajednica došla na još viši nivo – kaže Biliškov.

image

Ivan Biliškov, osnivač IT firme Codeasy

Josko Ponos/Cropix

Doznajemo i kako Codeasy ima i dugogodišnje partnerstvo s lokalnim fakultetima i privatnim visokim učilištima.

- Svake godine dajemo priliku i studentima, tako da im praksom pomažemo u njihovim prvim poslovnim koracima. Oni najbolji, imaju priliku i za stalnim zaposlenjem – kaže Ivan Biliškov. Trenutno su otvoreni za zapošljavanje Mid i Senior Developera. Ostale pozicije su im, kako kažu, uspješno popunjene.

image

Višnja Mrdalj, Mirela Mravak i Antonija Glaurdić

Josko Ponos/Cropix

Zaključimo kako je i to na tragu stvaranja digitalne budućnosti Europe. Digitalne tehnologije danas su važne za sve sfere života, a digitalna transformacija je i jedan od najvažnijih prioriteta Europske unije. Kako je istaknuto na stranicama Europskog parlamenta, ona otvara nove mogućnosti za poduzeća i građane i donosi korist za okoliš podržavajući zelenu tranziciju EU-a na putu prema klimatskoj neutralnost do 2050. godine, Uz podupiranje digitalnih vještina građana i osposobljavanja radnika, jedna od ambicija EU-a je da do 2030. bude zaposleno 20 milijuna stručnjaka u području ICT-a uz podjednaki udio žena i muškaraca.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. studeni 2024 03:51