GODINA MLADIH

‘Prepoznati pravi trenutak, mijenjati se sa svijetom, novim trendovima, ključno je za poduzetnički opstanak‘

Ako očekujete da će biti lako, nemojte se upuštati u poduzetništvo, kaže Sanja Vuković Veić, direktorica Sajma Split

Sanja Vuković Veić, direktorica Sajma Split

 Duje Klaric/Cropix

Ova 2022. je Europska godina mladih u kojoj mladi Europljani imaju brojne mogućnosti za stjecanje znanja i vještina za svoj profesionalni razvoj te za jačanje građanskog angažmana u oblikovanju budućnosti Europe. Zastupnici Europskog parlamenta su osigurali dodatnih 8 milijuna eura za programe Erasmus+ i Europske snage solidarnosti, kako bi podržali godišnje aktivnosti. A mi u Europskoj godini mladih propitujemo iskustva poduzetnika i stručnjaka u raznim područjima koja mogu biti dragocjena mladima u pokretanju vlastitog posla ili pronalaženju svog mjesta na tržištu rada.

Tako smo i Sanju Vuković Veić, direktoricu i suosnivačicu tvrtke Sajam Split pitali što bi savjetovala mladima koji imaju ideje i razmišljaju o pokretanju vlastitog posla, kao i onima koji su to već učinili pokretanjem startupa.

- Mislim da su tu ključni upornost, strpljivost i znati prepoznati trenutak kada ste zreli za poduzetništvo. Poduzetnički put pun je uspona i podova. Ako očekujete da će biti lako, nemojte se upuštati u poduzetništvo. Ja sam u tvrtci Sajam Split, organizatoru najvećih međunarodnih sajmova u Hrvatskoj počela kao hostesa i nije mi na kraj pameti bilo da bih mogla jednog dana postati direktorica i suvlasnica tvrtke. Međutim, bila sam otvorena prema svim promjenama, prihvaćala sam nove izazove i funkcije, najprije kao komercijalista, pa voditeljica sajma Gast, najvećeg sajma prehrane, pića, hotelske i ugostiteljske opreme, zatim kao direktorica, a onda i suvlasnica. Rekla bih, prošla sam sve poslove u tvrtci, odozdo prema gore i na tome sam zahvalna jer su mi svi poslovni procesi poznati i lakše mi je danas upravljati tvrtkom – ističe Sanja Vuković Veić.

Dodaje kako danas Sajam Split organizira dva velika međunarodna sajma, već prije spomenuti Gast i sajam Saso, najveći sajam graditeljstva u Hrvatskoj koji se ove godine održava u listopadu u Splitu.

- Mi smo na tržištu 26 godina i unatoč snažnom zamahu Interneta, ipak interes za sajmove ne pada jer ništa ne može zamijeniti osobni kontakt, a digitalizacija nam samo može pomoći u unaprjeđenju poslovnih procesa i boljem iskustvu naših korisnika. Pratimo sve nove trendove, među prvima smo tvrtkama u Hrvatskoj koje su pokrenule YouTube kanal još davne 2007.godine, a aktivno koristimo i sve društvene mreže u promociji sajmova i naših klijenata. Rekla bih da smo tu bili i svojevrsni pioniri. Prepoznati pravi trenutak, mijenjati se sa svijetom, novim trendovima, ključno je za poduzetnički opstanak – naglašava direktoric Sajma Split.

image

Sanja Vuković Veić, direktorica Sajma Split

Duje Klaric/Cropix

Jedno od pitanja koje nas zanima odnosi se na zapošljavanje mladih. Što Vam je bitno kod zapošljavanja, o čemu bi mladi trebali voditi najviše računa kad traže posao, pitali smo našu sugovornicu.

- U ovih 26 godina, proveli smo dosta natječaja za posao i velik je portfolio poslova za koji smo tražili suradnike, od radnika na gradilištu i hostesa do komercijalista, marketingaša i voditelja projekata. Kad biramo nove suradnike, prvenstveno tražimo odgovorne, komunikativne i odvažne kolege. Sajamski posao je dosta dinamičan i kreativan, a neovisno koliko sajmova prošli, svaki novi je drugačiji. Zato bih rekla da je ovaj posao idealan za kreativce. Svima koji traže posao savjetovala bih da osmisle način na koji se mogu istaknuti na razgovoru jer većina prijavljenih na natječaj imaju iste kvalifikacije. Stoga posebno istaknite ako govorite neki dodatni jezik, imate digitalna ili neka druga specifična znanja i iskustva, ili jednostavno budite hrabri i predložite poslodavcu vaše viđenje kako bi mogao unaprijediti poslovanje – naglašava Sanja Vuković Veić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. prosinac 2024 07:01