GODINA MLADIH

‘Preporuka mladima je da istražuju, uče, razmišljaju i isprobavaju. Ne smije ih biti strah neuspjeha‘

Mladi ljudi željni su da se s njima podijeli znanje i iskustvo, te da ih se vodi u poduzetničkom procesu, kaže Tomislav Bronzin

Tomislav Bronzin, osnivač i direktor IT tvrtke CITUS
 

 Ivana Nobilo/Cropix

Ova 2022. je Europska godina mladih. Namjeru da se 2022. godina posveti mladima najavila je predsjednica Komisije Ursula von der Leyen u svom govoru o stanju Unije pred Europskim parlamentom 2021. Komisija je u listopadu suzakonodavcima podnijela službeni prijedlog o proglašenju 2022. Europskom godinom mladih. Početkom prosinca Europski parlament i Vijeće postigli su politički dogovor o tome da se 2022. proglasi Europskom godinom mladih.

“Određivanje 2022. godine kao godine usmjerene na mlade znači da će se uložiti povećani napori za uključivanje prioriteta mladih u relevantna politička područja Unije i na svakoj razini procesa donošenja odluka u EU-u”, istaknuto je u objavi Europskog parlamenta nakon što su zastupnici potvrdili odluku da se 2022. godine u svim državama članicama organiziraju aktivnosti i inicijative usmjerene na mlade. Zastupnici su osigurali dodatnih 8 milijuna eura za programe Erasmus+ i Europske snage solidarnosti, kako bi podržali godišnje aktivnosti.

U Europskoj godini mladih želi se ukazati na važnu ulogu mladih u izgradnji bolje, zelenije, uključivije i digitalnije budućnosti. Kako je istaknuto na stranici Europske godine mladih, 2022. pruža brojne prilike za učenje, dijeljenje vizije i susrete s drugima te sudjelovanje u aktivnostima u cijeloj Europi.

A nas su zanimala iskustva poduzetnika i stručnjaka u raznim područjima koja mogu biti dragocjena i mladima u stjecanju novih znanja i kreiranju vlastite budućnosti.

Tomislav Bronzin, osnivač i direktor zagrebačke tvrtke CITUS, koja je u 23 godine postojanja osvojila 87 međunarodnih nagrada za inovaciju. Kako nam je nedavno izjavio govoreći o inovacijama i inovatorstvu, njega i njegov tim motiviraju znatiželja, nove tehnologije i izazov kako napraviti nešto novo ili poboljšati postojeće.

- Njegujemo razmišljanje na drugi način, nekonvencionalno, „out of the box“. Ne bojimo se eksperimentirati i isprobavati. Ne bojimo se kada nešto ne bude onako kako smo zamislili. To nas motivira na novi pristup – kazao je tada.

Tomislav Bronzin i kao predavač prenosi svoje znanje i iskustvo mladima. Pitali smo ga što bi poručio mladima koji tek žele zakoračiti u svijet IT poduzetnika, kao i onima koji su to već učinili pokretanjem startupa.

- Kao predavaču na fakultetu, mentoru i redovnom predavaču na konferencijama, često sam u prilici vidjeti koliko su mladi ljudi željni da se s njima podijeli ne samo znanje, nego i iskustvo, te da ih se vodi u poduzetničkom procesu. Moja preporuka mladima je da istražuju, uče, razmišljaju i isprobavaju. Ne smije ih biti strah neuspjeha. Neuspjeh tj. da nešto ne radi kako smo si mi to zamislili samo je jedan element u cijelom tom procesu. Nije se dovoljno fokusirati na nove tehnologije, nego na to kako ćete ih upotrijebiti. One postaju važne kada njihova upotreba poboljšava kvalitetu života i rada ljudi, povećavaju znanje, olakšavaju učenje, čuvaju i štite okoliš i ljudsko zdravlje, proširuju nam horizonte, smanjuju troškove i povećavaju učinkovitost. Ključno je razvijati kulturu inovatorstva, koja potiče razvojno razmišljanje i pronalazi nova rješenja ili poboljšanja/unapređenja postojećih rješenja – ističe Bronzin.

Raste broj zaposlenih u ICT sektoru, ali još uvijek je taj broj u Hrvatskoj ispod EU prosjeka. Zanimalo nas je što je direktoru CITUS-a bitno prilikom zapošljavanja i osiguranja kadra.

- Osnovni problem sa zapošljavanjem visoko obrazovanih stručnjaka u ICT sektoru je činjenica je da u Hrvatskoj već dulje vrijeme nemamo dovoljan broj ljudi u odnosu na potrebe, na što već godinama upozoravamo. Kvalitetno obrazovanje je izuzetno bitno a posebno s naglaskom na STEM područja. Nažalost, nama još uvijek informatika nije obavezan predmet u osnovnoj školi. A to je prvi korak kako bi imali kvalitetan i obrazovan kadar. Kod zapošljavanja nam je bitno obrazovanje i formalno i neformalno, odnos prema radu, želja za učenjem, odnos prema ostalim članovima tima itd. Nadamo se da će se i dio najavljenih vaučera za obrazovanje iskoristiti za prekvalifikaciju i dokvalifikaciju ljudi za potrebe zapošljavanja u ICT-u – kazao nam je Tomislav Bronzin.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. prosinac 2024 05:36