STRATEŠKA TRANSFORMACIJA

Poslovna transformacija uz održivi razvoj

Kako bi ostvarili svoju viziju budućnosti, u Philip Morris Internationalu zaposlili su više od 1500 znanstvenika, inženjera i pomoćnog osoblja u sektoru istraživanja i razvoja u dva velika istraživačka centra, u Singapuru i Švicarskoj, a u portfelj bezdimnih proizvoda kompanija je uložila više od 12,5 milijardi dolara

Istraživački centar PMI-ja u Neuchatelu u Švicarskoj jedan je od vodećih u globalnoj industriji

Philip Morris International (PMI) disruptirao je svoje poslovanje kako bi razvio, znanstveno potkrijepio i odgovorno komercijalizirao bezdimne proizvode s ciljem postupnog prestanka proizvodnje i prodaje cigareta. O jedinstvenosti ovakve vrste transformacije, svjedoči i činjenica kako je PMI danas jedina kompanija u međunarodnoj duhanskoj industriji koja se obvezala na postupno ukidanje cigareta. Kako bi ostvarili viziju budućnosti bez dima, u PMI-ju zapošljavaju više od 1500 znanstvenika, inženjera i pomoćnog osoblja u sektoru istraživanja i razvoja u dva velika istraživačka centra u Singapuru i Švicarskoj, a u portfelj bezdimnih proizvoda su uložili više od 12,5 milijardi dolara od 2008. godine. "Iako je PMI globalno poznat kao proizvođač cigareta, 2016. godine napravili smo potpuni zaokret i objavili novu viziju- budućnost bez dima. Naš cilj je postati većinski kompanija bez dima do 2030. godine, odnosno ostvarivati više od dvije trećine ukupnog prihoda od portfelja bezdimnih proizvoda. Ovaj cilj ostvarujemo korak po korak, i već danas pokazujemo da je taj put moguć. Vjerujemo kako, uz odgovarajuću regulatornu i društvenu podršku, prodaja cigareta može prestati i brže nego što mislimo u mnogim zemljama, što je zaista povijesna prilika", izjavila je predsjednica Uprave Philip Morris Zagreb, Anita Letica.

Središte strateške transformacije

Transformacija u PMI-ju ne znači samo zamjenu jednog proizvoda drugim, već obuhvaća sveobuhvatnu promjenu poslovnog modela, čvrsto usmjerenog na održivije poslovanje. "Naša ambicija stvaranja budućnosti bez dima temelji se na jasnim ciljevima i odgovornosti prema društvu. Fokusirani smo na inovacije koje mogu značajno smanjiti štetne učinke pušenja, dok istovremeno provodimo transparentne i odgovorne poslovne prakse koje doprinose održivom razvoju," naglašava Letica. Strategija održivosti usko je isprepletena s poslovnom transformacijom, a sve aktivnosti i njihovi učinci se prate i transparentno objavljuju, u skladu s najboljim industrijskim praksama. PMI tako koristi međunarodno priznate alate za mjerenje napretka u održivosti, uključujući SASB (Sustainability Accounting Standards Board) i GRI (Global Reporting Initiative) standarde, kako bi osigurao transparentno praćenje i izvještavanje o ekološkim, društvenim i upravljačkim (ESG) performansama. Osim ovih standarda, kompanija primjenjuje i smjernice Task Force on Climate-related Financial Disclosures (TCFD), koje omogućuju procjenu klimatskih rizika i njihovu integraciju u strateške poslovne planove.

image

Istraživački centar PMI-ja u Neuchatelu u Švicarskoj jedan je od vodećih u globalnoj industriji

Odgovorno upravljanje otpadom

PMI vodi računa o odgovornom upravljanju otpadom iz portfelja bezdimnih proizvoda, a na tržištima Hrvatske i Slovenije uveden je i cirkularni program prikupljanja i recikliranja iskorištenih uređaja za grijanje duhana, jednokratnih e-cigareta i duhanskih umetaka Philip Morris brendova koje je moguće predati na odabranim prodajnim mjestima, odakle se šalju u centre za reciklažu i energetsku oporabu. Cilj Philip Morrisa je i da svi novi bezdimni elektronički uređaji, koji će biti predstavljeni na tržištu od kraja 2025. godine, imaju certifikat eko dizajna.

Međunarodna priznanja

Da je kompanija predvodnik u području održivosti, potvrđuju i brojna prestižna priznanja, pri čemu je uključenje u Dow Jones Sustainability World Index jedno od najvažnijih postignuća. Ovaj prestižni indeks prepoznaje najboljih deset posto kompanija među 2.500 najvećih globalnih kompanija na temelju ekoloških, društvenih i ekonomskih kriterija. Ove godine, kompanija je zauzela i prvo mjesto na prestižnoj Forbesovoj listi koja odaje priznanje kompanijama posvećenima postizanju neto nula emisija. Ovo je drugi uzastopni put da se PMI našao među 10 najboljih američkih kompanija u tranziciji prema niskougljičnoj ekonomiji, zahvaljujući aktivnostima i ulaganjima u smanjenje ugljičnog otiska. PMI je također postigao Prime status od strane ISS ESG Corporate Ratinga, što ih čini jedinom kompanijom u duhanskoj industriji koja je do sada dobila ovu kvalifikaciju. Naime, Prime status dodjeljuje se kompanijama koje premašuju sektorske standarde u ESG (ekološka, društvena i upravljačka odgovornost) performansama, što je ključan kriterij za odgovorne investitore. Ove godine, po četvrti put zaredom, PMI je dobio i "Triple-A" ocjenu od CDP-a za svoje izvještaje o klimatskim promjenama, šumama i sigurnosti vode, što ih svrstava među vodeće svjetske tvrtke u pogledu ekološke transparentnosti i akcija.

Rodna ravnopravnost

Jedan od fokusa kompanije je unaprjeđenje inkluzivnog i rodno ravnopravnog radnog okruženja, a posebno se već godinama ističu po značajnim rezultatima u promicanju jednakih prilika za žene. U 2023. godini, 41% upravljačkih pozicija zauzimale su žene, što premašuje cilj od 40% postavljen za prethodnu godinu. "Ulaganje u rodnu ravnopravnost i raznolikost ključan je dio naše strategije. Ove brojke nisu samo rezultat postavljenih ciljeva, već odraz napora koje kontinuirano ulažemo u stvaranje okruženja gdje svi imaju jednake prilike za napredak. Naša posvećenost ravnopravnosti potvrđena je i globalnim EQUAL SALARY certifikatom, a koji jamči da su žene i muškarci u našoj tvrtki plaćeni jednako za iste poslove", istaknula je Letica. PMI se ističe i transparentnošću u izvještavanju o napretku u ovom području. Kompanija je već treću godinu zaredom uključena u prestižni Bloomberg Gender-Equality Index (GEI), što dodatno potvrđuje predanost kompanije prema jednakosti i inkluziji. Planovi za budućnost uključuju daljnje jačanje rodne ravnopravnosti, sa ciljem da 35% žena zauzima izvršne pozicije do 2025. godine na globalnoj razini. "U Hrvatskoj i Sloveniji smo već premašili taj cilj, s 50% žena na upravljačkim pozicijama", naglasila je Letica.

Pogled u budućnost

Kako PMI napreduje prema budućnosti bez dima, kompanija strateški ulaže u svoje zaposlenike, partnere i inovacije kako bi kontinuirano unaprjeđivala poslovne modele i održala konkurentsku prednost u sve dinamičnijem globalnom okruženju. "Potpuno smo svjesni izazova koji su pred nama, no jednako tako smo odlučni u njihovom rješavanju na način koji će generirati pozitivne promjene. Put koji smo odabrali predstavlja prekretnicu i povijesnu promjenu unutar jedne izrazito tradicionalne industrije. Sada, kada smo donijeli značajne promjene na tržište, računamo na to da će pozitivne promjene biti prepoznate i podržane na globalnoj razini", zaključila je Letica.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 12:07