ZELENA TRANZICIJA

‘Oko 450 proizvođača autodijelova u Italiji, od njih ukupno 2200, mogli bi uskoro biti zatvoreni‘

Talijanski proizvođači automobila zabrinuti su da će električna vozila u opasnost dovesti većinu radnih mjesta u autoindustriji

Ilustracija

 Marco Bertorello/AFP/Profimedia

Talijanski proizvođači automobila zabrinuti su da će električna vozila u opasnost dovesti većinu radnih mjesta u autoindustriji.

"Električna vozila nisu jedino efikasno sredstvo smanjenja emisija ugljika koje proizvodi automobilska industrija", poručio je čelnik talijanske lobističke udruge ANFIA Paolo Scudieri, "Druge tehnologije mogle bi pomoći u dekarbonizaciji industrije, ispunjavajući iste ciljeve u pogledu smanjenja emisija, uz istodobno zadržavanje znanja i radnih mjesta u Italiji".

Scudieri je podsjetio da talijanska automobilska industrija već ulaže u vodik, a predlaže povećanje ulaganja u biogoriva i sintetička goriva. Biogoriva i sintetička goriva čine kategoriju e-goriva, a razvijaju se kako bi omogućila kontinuirano korištenje modificiranih inačica motora s unutarnjim izgaranjem, umjesto prijelaza na komercijalna električna vozila na baterije (BEV).

Scudieri vjeruje da bi isključivo fokusiranje na BEV tehnologiju, u kojoj trenutno dominiraju azijski proizvođači, ugrozilo oko 73.000 radnih mjesta u Italiji u nadolazećim godinama, a električna mobilnost neće moći kompenzirati taj gubitak jer se procjenjuje da će otvoriti oko 6.000 novih radnih mjesta.

"Oko 450 proizvođača autodijelova u Italiji, od njih ukupno 2200, mogli bi uskoro biti zatvoreni jer nisu počeli preusmjeravati proizvodnju na električnu tehnologiju", uvjeren je Scudieri.

Podsjetimo kako je Europska komisija predložila smanjenje emisija ugljičnog dioksida iz autoindustrije na nulu do 2035. godine. To je cilj, podsjeća Reuters, predložen u sklopu većeg paketa mjera zaštite okoliša, koji bi trebao onemogućiti prodaju novih vozila na fosilna goriva diljem EU-a.

Europski parlament sljedeći će tjedan održati raspravu o brojnim klimatskim politikama, uključujući plan za učinkovitu zabranu automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem do 2035. godine.

Lobistička udruga ANFIA nada se da će talijanski zastupnici Europskog parlamenta tijekom glasovanja na umu imati i interese svoje zemlje, a Scudieri je podsjetio da u EP-u još uvijek ne postoji jasno većinsko stajalište o tom pitanju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 00:56