Dionice Netflixa izgubile su više od trećine svoje vrijednosti, nakon što je tvrtka zabilježila gubitak od 200.000 pretplatnika u prvom tromjesečju ove godine zbog odlaska iz Rusije.
To je prvi put u deset godina da je vodeći streaming televizijski servis izgubio pretplatnike, a kao razlog tomu tvrtka navodi obustavu svojih usluga u Rusiji zbog invazije Putina na Ukrajinu.
Netflix je prvo ovogodišnje tromjesečje završio s 221,6 milijuna pretplatnika, nešto manje nego u posljednjem tromjesečju prošle godine.
Dionice Netflixa pale su za 36,3 posto, na oko 222 dolara, nakon objave financijskih pokazatelja za prvi kvartal.
"Prihod nam ne raste onoliko brzo koliko bismo željeli", priznaje Netflix u izvješću o poslovanju.
Iz tvrtke kažu da su u Rusiji od siječnja do ožujka izgubili 700.000 pretplatnika, unatoč tome što je u isto vrijeme zabilježeno 500.000 novih pretplatnika na drugim mjestima diljem svijeta.
Netflix predviđa da će u sljedećem tromjesečju izgubiti dodatnih dva milijuna pretplatnika, ali i da će prihodi narasti na gotovo osam milijardi dolara.
Tehnološka tvrtka iz Silicijske doline prijavila je neto prihod od 1,6 milijardi dolara u nedavno završenom tromjesečju, što je sto milijuna dolara manje nego u istom razdoblju godinu dana ranije.
Tijekom pandemije došlo je do jačanja konkurentskih streaming platformi i usporavanja rasta pretplatnika, zbog čega je Netflix najavio da planira ograničiti dijeljenje računa i uvesti reklame. Procjenjuje se da oko 100 milijun kućanstva širom svijeta besplatno gleda Netflix koristeći račun prijatelja ili drugog člana obitelji, uključujući 30 milijuna u SAD-u i Kanadi. Tvrtka već eksperimentira s dvjema značajkama dijeljenja u Čileu, Kostariki i Peruu.
Dugoročno gledano, Netflix predviđa rast uglavnom izvan SAD-a. Tvrtka, naime, izdvaja velike iznose za sadržaj na engleskom jeziku, ali oni jednostavno "ne rezoniraju" s gledateljima. S druge strane, najveći hitovi na platformi nisu na engleskom jeziku i proizvedeni su izvan SAD-a, poput južnokorejskih serija "Squid Game" i "All of Us Are Deas" ili španjolske "Money Heist".
Dodajmo kako je Europski parlament 2018. izglasao izmijenjena pravila o audiovizualnim medijskim uslugama kako bi se bolje zaštitili gledatelji, potaknule inovacije i promicao europski sadržaj.
Izmijenjena uredba primjenjuje se na televizijske kuće, ali i na pružatelje medijskih usluga na zahtjev i za dijeljenje videozapisa, kao što su Netflix, YouTube ili Facebook, kao i streaming uživo na platformama za razmjenu video sadržaja.
Europarlamentarci su osigurali da se ažuriranim pravilima poboljša zaštita maloljetnika od nasilja, mržnje, terorizma i štetnog oglašavanja, ograniči vrijeme emitiranja reklama i najmanje 30 posto sadržaja u katalozima ponude pružatelja usluga na zahtjev bude europski sadržaj.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....