ONLINE TEČAJ

Muzej lažnih vijesti pokrenuo informativno-edukativnu kampanju ‘Tipkovnica je jača od mača‘

Za razliku od vijesti, dezinformacije koriste emocije s ciljem privlačenja pozornosti i prikupljanja što većeg broja ‘klikova‘

Ilustracija

 Rafael Henrique/Zuma Press/Profimedia
Za razliku od vijesti, dezinformacije koriste emocije s ciljem privlačenja pozornosti i prikupljanja što većeg broja ‘klikova‘

Dezinformacije i "lažne vijesti" postale su globalni fenomen, a društvene mreže i alati za personalizaciju omogućili su njihovo nikad lakše i brže širenje.

Za razliku od vijesti, dezinformacije koriste emocije s ciljem privlačenja pozornosti i prikupljanja što većeg broja "klikova", bilo iz ideoloških ili ekonomskih razloga.

Čak 85% Europljana smatra da „lažne vijesti” predstavljaju problem u njihovoj zemlji, dok ih 83 % smatra problemom za demokraciju općenito. Procjenjuje se da šest od deset vijesti koje su podijeljene na društvenim mrežama korisnik koji ih je podijelio nije čak ni pročitao, a čak je i mladim, digitalno obrazovanim osobama teško prepoznati izmanipulirane informacije.

Imajući to na umu, bivši novinar Lordan Prelog osnovao je virtualni Muzej lažn...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. prosinac 2025 03:21