Misterija oko tragične nesreće u kojoj su 18. travnja poginula dva muškarca, zabivši se Teslom u drvo, još uvijek nije razriješena.
Američka Nacionalna uprava za sigurnost prometa na autocestama (NHTSA) dva dana kasnije poslala je poseban tim za istragu nesreća u Teksas.
Istražitelji su izjavili da su 100% sigurni da, kad je automobil sletio s ceste i udario u drvo, nitko nije vozio Teslu. Jedan muškarac pronađen je na suvozačevom sjedalu, a drugi na stražnjem sjedalu.
No, tko je onda krivac za nesreću još uvijek nije poznato.
Istražitelji još uvijek pokušavaju utvrditi je li električni automobil imao uključen sustav Autopilot ili je u uporabi bio sustav Full Self-Driving Capability.
Izvršni direktor Tesle, Elon Musk, na društvenim mrežama je komentirao kako podaci iz automobila pokazuju da u trenutku nesreće autopilot nije bio aktiviran te da vozilo u pitanju nije imalo kupljen softver Full Self-Driving.
Mnogi vlasnici Tesle stali su na Muskovu stranu i istaknuli činjenicu kako autopilot ima brojne sigurnosne opcije koje mi trebale spriječiti opasne situacije.
Međutim, kritičari upozoravaju da postoje različiti načini za zaobilaženje sigurnosnih opcija.
"Ne postoje samovozeći automobili unatoč onome što ste mogli pročitati ili što ste vidjeli da se reklamira", izjavio je Jake Fisher, direktor ispitivanja automatizacije za Consumer Reports. "I trenutačno zasigurno ne postoji ništa što bismo mogli nazvati funkcija samovožnje".
NHTSA je prošli mjesec otvorila istrage o 27 nesreća u kojima su sudjelovala Teslina vozila.
Europska unija je do 2020. godine izdvojila oko 300 milijuna eura za programe automatiziranih vozila i vjeruje kako bi se do 2030. godine na cestama mogli naći potpuno automatizirana vozila.
Europski parlament je prije dvije godine usvojio nacrt izvješća o autonomnoj vožnji.
U izvješću se navodi da bi zakoni EU-a o automatiziranom prijevozu trebali obuhvaćati sve načine prijevoza. Također je potrebno dodatno koordinirati napore na normizaciji na međunarodnoj razini kako bi se osigurala sigurnost i interoperabilnost vozila preko granica.
Eurozastupnici se zalažu za to da sustavi za snimanje podataka u vozilima budu obvezni kako bi se poboljšale istrage u slučaju nesreće i riješilo pitanje odgovornosti, a posebnu pozornost treba posvetiti razvoju automatiziranih vozila dostupnih osobama sa smanjenom pokretljivošću ili invaliditetom.
EP ističe još da će tržište automatiziranih vozila rasti eksponencijalno, otvarajući nova radna mjesta i ostvarujući dobit od 620 milijuna eura za automobilsku industriju u EU-u te 180 milijardi eura za sektor elektronike
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....