IZVJEŠĆE ZA 2022. GODINU

Konzultantska tvrtka Deloitte prognozira rast u sektoru telekomunikacija i medija

Iako predviđaju nastavak nestašice mnogih vrsta čipova, u Deloitteu vjeruju da će to biti manje ozbiljno nego u 2021.

Ilustracija,sjedište konzultantske kuće Deloitte

 Eden Breitz/Alamy/Alamy/Profimedia

Tehnologija, mediji i telekomunikacije transformirali su svijet i nastavit će to raditi u 2022. uz nastavak nestašice čipova.

Konzultantska tvrtka Deloitte u novom izvješću koncentrira se na tri sektora – telekomunikacije, tehnologiju i medije – i predviđa najvjerojatnije promjene i razvoj događaja u 2022. godini.

Deloitte predviđa da će u narednoj godini doći do povećanja prosječnog broja pretplata po osobi. Pružatelji streaming usluga širit će se globalno, a nacionalne tvrtke stvarati vlastite domaće streaming usluge. Očekuje se otkazivanje najmanje 150 milijuna plaćenih pretplata na usluge na zahtjev korisnika. Međutim, broj dodanih pretplata bit će veći od broja otkazanih.

Televizijsko oglašavanje vrijedno je 153 milijardi dolara, a u 2022. će doći do jačanja sposobnosti ciljanja na određene segmente potrošača, kao što to već čine društveni mediji. Deloitte predviđa da će 7,5 milijardi dolara prihoda otići na "adresabilne" TV oglase, koji prikazuju različite oglase različitim kućanstvima koja gledaju isti program.

Jedna od vodećih organizacija za pružanje profesionalnih usluga u svijetu prognozira da će rasti prodaja "nosive tehnologije", poput wellness i zdravstvenih uređaja, za koje predviđaju da će ih se diljem svijeta isporučiti oko 320 milijuna, a do 2024. oko 440 milijuna dolara.

Poseban naglasak bit će na razvoju i primjeni umjetne inteligencije u otkrivanju i upravljanju kroničnim zdravstvenim stanjima i ublažavanju ozbiljnih bolesti. Već sada su te tehnologije toliko napredovale da se mogu nositi na zapešću ruke ili flasteru veličine novčića.

Predviđa se i snažan porast broja mobilnih aplikacija za održavanje mentalnog zdravlja, čemu je pridonijela pandemija. Globalna potrošnja u tom području iznositi oko 500 milijuna dolara.

Tržište igraćih konzola, koje slave 50. rođendan, generirat će 81 milijardu dolara. Također, očekuje se da će prodaja softvera (naslovi videoigara, pretplate i plaćanja u aplikaciji) iznositi 59 milijardi dolara od tog ukupnog iznosa, a prodaja hardvera premašiti 22 milijarde dolara.

Digitalnom dobu pridružit će se sportska memorabilija pa će tako NFT-ovi vezani uz sport generirati više od dvije milijarde dolara u transakcijama za 2022., dvostruko više od 2021. godine. Izvješće Deloittea predviđa da će četiri do pet milijuna ljubitelja sporta diljem svijeta kupiti ili dobiti barem jedan NFT kolekcionarski sportski predmet.

Iz zagrebačkog ureda Deloittea izdvajaju da će Wi-Fi uređaji šeste generacije nadmašiti prodaju 5G uređaja, za što kažu da će se vrlo vjerojatno nastaviti i u idućim godinama.

Tijekom ove godine bit će isporučeno dvije i pol milijarde Wi-Fi 6 naspram milijardu i pol 5G uređaja.

"Razlog tome je činjenica da će Wi-Fi 6, isto kao i 5G, imati važnu ulogu u budućnosti bežičnog povezivanja i za potrošače i za poduzeća. Pametni telefoni, tableti i računala spadaju u kategoriju najpopularnijih Wi-Fi 6 uređaja, ali Wi-Fi 6 se također koristi i u uređajima za druge namjene, uključujući bežične kamere, pametne kućne uređaje, igraće konzole, nosive uređaje i AR/VR slušalice", objašnjavaju stručnjaci Deloittea.

Menadžerica Deloittea Anamarija Mlinarić ističe da je pandemija dovela do ubrzavanja usvajanja tehnologije i povećanja digitalne povezanosti, a kako se sve više proizvoda digitalno povezuju, tako se i nastavlja ogromna potražnja za čipovima koji su neophodni u proizvodnji.

No, iako predviđaju nastavak nestašice mnogih vrsta čipova, u Deloitteu vjeruju da će to biti manje ozbiljno nego u 2021. Također, nestašica se neće odnositi na sve vrste čipova, a doći će i do porasta ulaganja privatnog kapitala u proizvodnju poluvodiča kako bi se zadovoljila potražnja za novim vrstama čipova.

"Investicijske tvrtke globalno će uložiti više od šest milijardi dolara u startup tvrtke za proizvodnju poluvodiča. To je samo dva posto od 300 milijardi dolara koliki je rast ukupnih investicija privatnog kapitala koji se očekuje u ovoj godini, ali je više od tri puta veće nego svake godine od 2000. do 2016.", predviđaju iz te kuće.

Dodajmo još kako EU želi do 2030. ostvariti uspješnu digitalnu transformaciju Europe, koja je ključna za prelazak na klimatski neutralno i otporno gospodarstvo. Ambicija EU-a je da bude digitalno suverena te da provodi politike u području digitalnih tehnologija u korist svojih građana i poduzeća. Europski parlament se zalaže za stabilnu i naprednu politiku informacijskih i komunikacijskih tehnologija i vrlo je aktivan pri donošenju zakonodavnih akata u tom području, navodi se na njihovim stranicama. Jedan od najvažnijih programa Digitalna Europa, za koje je Europski parlament dao zelene svjetlo u travnju, osigurat će 7,5 milijardi eura do 2027. za dovođenje digitalne tehnologije do poduzeća, građana i javne uprave.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. prosinac 2024 12:43