REZULTATI ISTRAŽIVANJA

Europljani i Amerikanci, za razliku od Kineza, ne vjeruju tvrtkama koje se bave umjetnom inteligencijom

Građani iz zemalja u razvoju, u odnosu na građane iz država s višim dohotkom, u znatno većoj mjeri vjeruju tvrtkama koje se bave umjetnom inteligencijom

Ilustracija

 Pasquale Sorrentino/Sciencephoto/Profimedia

Europski građani imaju najmanje povjerenje u tvrtke koje se bave umjetnom inteligencijom, pokazalo je izvješće agencije za istraživanje tržišta Ipsos.

Istraživanje koje je Ipsos proveo za Svjetski ekonomski forum pokazuje da postoji razlika u zemljama po pitanju vjere u nove tehnologije, konkretno između bogatijih zemalja i zemalja u razvoju.

Građani iz zemalja u razvoju će se u odnosu na građane iz zemalja s višim dohotkom u znatno većoj mjeri izjasniti da razumiju tehnologiju umjetne inteligencije, da vjeruju tvrtkama koje se bave umjetnom inteligencijom i da imaju pozitivno mišljenje o utjecaju proizvoda i usluga koje se temelje na umjetnoj inteligenciji na njihove živote.

Više od tri četvrtine kineskih ispitanika reklo je da vjeruju AI tvrtkama koliko i drugim tvrtkama. Saudijska Arabija sa 73 posto i Indija sa 68 posto imale su sličnu razinu povjerenja.

Ali u Kanadi (34%), Francuskoj (34%), SAD-u (35%), Velikoj Britaniji (35%) i Australiji (36%), samo manji dio stanovnika izjavio je da jednako vjeruju tvrtkama koje se bave umjetnom inteligencijom.

Ukupno je gotovo dvije trećine ispitanika reklo da dobro razumiju što je umjetna inteligencija, a šest od deset ispitanika smatra da će im proizvodi i usluge koje koriste umjetnu inteligenciju olakšati život. Oko 60 posto ispitanika također očekuje da će AI duboko promijeniti njihov svakodnevni život u sljedećih tri do pet godina.

U Kini čak osam od deset ispitanika vjeruje da će AI značajno promijeniti njihov život, dok u Njemačkoj, Francuskoj i Velikoj Britaniji, kao i u SAD-u i Kanadi, tek nešto manje od polovice vjeruje da će AI imati takav transformativni učinak.

Više prednosti nego nedostataka

"Kako bi vjerovali umjetnoj inteligenciji, ljudi moraju znati i razumjeti što je AI, što radi i biti svjesni njezinog utjecaja", objasnila je Kay Firth-Butterfield, voditeljica odjela za umjetnu inteligenciju i strojno učenje pri Svjetskom ekonomskom forumu, "Lideri i tvrtke moraju učiniti transparentnu i pouzdanu umjetnu inteligenciju prioritetom pri implementaciji novih tehnologija."

Ukupno 52 posto ispitanika reklo je da proizvodi i usluge koje koriste umjetnu inteligenciju imaju više prednosti nego nedostataka. Područja u kojima misle da će AI najviše poboljšati njihove živote su obrazovanje, zabava i transport.

Rezultati se temelje na Ipsosovom istraživanju na više od 19 tisuća odraslih osoba iz 28 zemalja svijeta, provedenom u studenom i prosincu prošle godine.

Zbog velike važnosti tehnologije, Parlament je uspostavio posebni odbor za umjetnu inteligenciju u digitalnom dobu AIDA, čiji rad je usmjeren na utjecaj AI na gospodarstvo EU-a i prijedloge za buduće zakonodavstvo. U nacrtu izvješća iz studenoga navodi se da se EU treba usredotočiti na golemi potencijal umjetne inteligencije. Europarlamentarci su naveli da AI može imati ključnu ulogu u područjima kao što su klimatske promjene i zdravstvo.

"Europa treba razviti pouzdanu umjetnu inteligenciju, kod koje nema pristranosti i diskriminacije i koja služi općem dobru, a u isto vrijeme osigurati mogućnosti za prosperitet poduzeća, industrije i gospodarstva”, izjavio je predsjednik odbora Dragoș Tudorache (Renew Europe).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. prosinac 2024 00:11