Carwiz, jedan od najvećih hrvatskih servisa za najam automobila, u manje od dvije godine postojanja uspješno je ostvario status jednog od vodećih faktora domaćeg rent-a-car tržišta. Lani je u špici turističke sezone imao više od 1400 vozila u svojoj floti, ove godine ta će brojka porasti i do 2000 automobila, a ozbiljno se namjerio i na osvajanje globalnog tržišta. Carwiz, naime, upravo pokreće vlastitu franšizu, što je dosad pošlo za rukom tek šačici hrvatskih kompanija.
Premda su, zapravo, tek na početku, već imaju upite zainteresiranih iz 19 zemalja. Potencijalni partneri javljaju im se, između ostalog i iz Vijetnama, Ujedinjenih Arapskih Emirata, Bahreina, Brazila, Poljske, Rusije i Turske, a u ovom trenutku već je dogovorena franšizna suradnja s partnerima u pet zemalja.
- Potpisali smo ugovore s partnerima u Bosni i Hercegovini, Grčkoj, Srbiji, Latviji i Cipru. U pripremi su nam još tri ugovora koja bi trebala biti potpisana do kraja prvog kvartala - kaže direktor Carwiza Krešimir Dobrilović.
Riječ je, dodaje, o suradnji s iznajmljivačima automobila na Kosovu i u Rumunjskoj, a njihov će se brend prvi put naći i na izvaneuropskom tržištu - afričkom, u Maroku.
Berlin i London
- Intenzivirat ćemo nastupe na međunarodnim sajmovima, predstavljat ćemo se u Berlinu i Londonu, a planiramo i sajmove na Dalekom istoku. Nismo fokusirani samo na europske zemlje, pogotovo zemlje regije, iako su nam i one, naravno, važne - objašnjava Dobrilović razvojne planove mladog rent-a-cara.
Ideja im je do kraja ove godine brendom Carwiz pokriti barem deset zemalja, no Dobrilović je uvjeren da bi tu brojku mogli i premašiti. Dodatno, očekuju da će u iduće tri godine njihova franšiza biti prisutna u najmanje 20 država.
Pokretanje franšize popriličan je zalogaj, u koji su uložili nekoliko milijuna kuna. To je možda beznačajno za neke druge, razvikanije industrije, ali za novu rent-a-car kompaniju na hrvatskom tržištu, to su ozbiljni koraci. Prije svega, uloženo je u implementaciju Renteona - softvera koji je, baš kao i Carwiz, stopostotni hrvatski proizvod, a izradila ga je naša IT tvrtka VIP-DATA. Osim toga, trebalo je prilagoditi i usavršiti internetsku stranicu, registrirati i zaštititi brend u cijeloj Europskoj uniji te na drugim tržištima na koja se planiraju širiti.
- Ciljali smo na mala i srednja poduzeća koja imaju određeno iskustvo, ali nisu u poziciji sami napraviti jači iskorak na tržištu, a imaju želju i mogućnosti da to učine - priča Dobrilović i dodaje kako Carwiz partnere opskrbljuje stručnom podrškom, operativnim programima, internetskom stranicom, kontaktima s agencijama, a franšiznim će partnerima pomagati i s pozicioniranjem na tržištu te svim ostalim aspektima franšizne podrške.
'Brand book'
- Na raspolaganju im je naš 'brand book', u kojem je identitet kompanije opisan do najsitnijih detalja. Od Carwiz loga, preko veličine i fonta slova, e-mailova, posjetnica, pa sve do uređenja poslovnica i označavanja vozila - objašnjavaju u Carwizu, na čijim se vozilima mogu pronaći ispisane izjave poput: "Kada unajmljujete vozilo, pametno je imati čarobnjaka uz sebe!"
Carwiz je dosad rastao gotovo eksponencijalnom brzinom. Lani je napravio 48 milijuna kuna prometa, a očekivana neto dobit malo je veća od 600.000 kuna.
- Ta brojka u odnosu na promet nije najidealnija, ali ako imamo u vidu veliku količinu ulaganja u razvoj i unapređenje poslovanja, rekao bih da je to super - priča nam Dobrilović, koji u ovoj godini očekuje 65 milijuna kuna prometa, uz dobit od tri milijuna kuna neto.
No, ne planiraju dalje trčati glavnom bez obzira. Nije im, na ovim počecima, najvažnije da u svojoj floti imaju tisuće i tisuće vozila. Važnije je, kažu, brend ojačati i stabilizirati na tržištima na koja će izaći te istodobno jačati tržišnu poziciju u Hrvatskoj, gdje u ovom trenutku imaju 13 poslovnica. Četrnaestu, ona na Krku, u riječkoj zračnoj luci, trebali bi otvoriti za dva mjeseca, a iduće godine planiraju pokrenuti još dvije. U međuvremenu, radit će na profitabilnosti, povećanju plaća i poboljšanju uvjeta za zaposlenike jer, prema riječima Krešimira Dobrilovića, "bez njih ovo ne bi bilo moguće".
Osoblje Carwiza o prodaji će educirati Davor Bilman
Na današnjoj press konferenciji kojom je najavljeno pokretanje međunarodne franšize mladog rent-a-cara Carwiz, svoje nove klijente došao je podržati i Davor Bilman, javnosti najpoznatiji kao instruktor plesa te član žirija u zabavnim emisijama Ples sa zvijezdama i Supertalent.
Bilman će, naime, od početka veljače, dijelu zaposlenika Carwiza držati prodajne edukacije, otkrio nam je to direktor rent-a-car servisa Krešimir Dobrilović. Ovaj je instruktor plesa, posljednjih godina vrlo aktivan u konzultantskom sektoru pa klijentima među kojima su i Zagrebačka banka, INA i Allianz, a sada i Carwiz, drži treninge i radionice o prodaji, poslovnom pregovaranju i timskom radu.
- Ja sam Davor Bilman, Skener osobnosti. U prve tri sekunde vizualnog kontakta s osobom mogu prepoznati njenu osobnost, odabir automobila, odjeće te kakav komunikacijski stil preferira i što ju pokreće u životu. Ovom tehnikom uspio sam naučiti nešto što se ne može naučiti na fakultetu, a samu teoriju sam usavršavao kroz 20 godina rada u prodaji - napisao je Bilman o sebi na svojoj internetskoj stranici.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....