Vodećih 250 maloprodajnih lanaca u svijetu ostvarilo je 2017. godine prihode u iznosu od 4,53 bilijuna američkih dolara, ili 5,7 posto više nego godinu ranije, pokazuje nova analiza Deloittea.
Među top 250 maloprodajnih lanaca u svijetu nalazi se i Agrokor, odnosno njegov maloprodajni lanac Konzum. Agrokor je, naime, 2017. po visini prihoda maloprodajnih lanaca u svijetu zauzeo 208. mjesto i jedini je hrvatski 'predstavnik' na listi najvećih maloprodajnih lanaca, pokazuje istraživanje Deloittea "Globalna snaga maloprodaje 2019.".
Prvih 10 maloprodajnih lanaca u svijetu u ukupnim su prihodima 250 najvećih sudjelovali s nešto manje od trećine, 31,6 posto. Godinu ranije, njihov je udio bio nešto manji, 30,7 posto.
Najveći maloprodajni lanac u svijetu je američki Wal-Mart, za kojim slijede također američki Costco, The Kroger i Amazon.com. Na petom mjestu u svijetu se nalazi njemačka Schwarz Grupa, u sastavu koje su Lidl i Kaufland: oba trgovačka lanca prisutna su i na našem tržištu. Schwarz je ujedno i najveći maloprodajni lanac u Europi.
Top 10 trgovačkih lanaca bilježi i veći rast od prosjeka za 250 najvećih maloprodajnih lanaca u svijetu, 6,1 posto u odnosu na 2016. godinu, pokazuje istraživanje. Ipak, njihova ukupna neto profitna marža u 2017. bila je manja nego godinu ranije. Razloge, zaključuje se u analizi, valja tražiti u sve većem pritisku zbog rastućih troškova, sve jačoj konkurenciji i potrebama za dodatnim ulaganjima u digitalnu transformaciju poslovanja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....