Uspješna priča s Kvarnera

S riječkog Kukuljanova na najveći kruzer u Mediteranu

Firma se smatra jednim od najboljih proizvođača stakala za brodogradnju u Europi
Costa Venezia u dubrovačkoj luci
 Božo Radić / CROPIX

Nakon što su punih dvanaest godina uspješno isporučivali stakla za talijanska, njemačka, francuska i američka brodogradilišta, riječko poduzeće Formator d.o.o. iz Kukuljanova proizvelo je i isporučilo staklenu ogradu, elektrogrijana stakla te komandni most za potrebe Coste Venezie najvećeg kruzera na Mediteranu, javlja Novi list.

Formator je osnovan 2003. godine i jedan od top pet proizvođača specijalnih stakala za brodogradnju u Europi, a trenutno je jedina tvrtka u Hrvatskoj koja proizvodi elektrogrijana stakla i stakla s tekućim kristalima.

- Izvozimo čak 90 posto naših proizvoda, od čega 50 posto ide za potrebe brodogradnje. Također, puno surađujemo i sa sektorom građevine – kaže vlasnik i član Uprave IMSA Grupe Robert Miklus, istaknuvši da je njegova tvrtka često angažirana i na izgradnji najvećih zgrada na svijetu, poput Tour Odeona u Monacu.

- Godišnje proizvedemo 70.000 četvornih metara laminiranog i kaljenog stakla – dodaje Miklus.

U Formatoru imaju ambiciozne planove i za budućnost, a na samom vrhu ljestvice prioriteta nalazi se ulaganje u tehnološki razvoj tvrtke kroz nabavu novih stojeva i opreme. Za tu je namjenu ove godine već uloženo milijun eura.

Tvrtka zapošljava 70 stručnih radnika, a većina ih je zaposlena od samog početka poslovanja firme.

- Prosječna dob zaposlenih je 43 godine, pa se može reći da smo mlada tvrtka. Treba naglasiti da zapošljavamo i mnogo žena, štoviše, njih šesnaest. Uskoro planiramo otvoriti nova radna mjesta – kaže izvršna direktorica Ana Varga, koja je istaknula da se industrijska zona na Kukuljanovu nezaustavljivo širi i da se smatra jednom od komunalno najopremljenijih zona u Hrvatskoj.

– U zoni na Kukuljanovu ostali smo iz praktičnih razloga, zato što su naši osnivači tada radili upravo u ovoj zgradi. Činilo nam se najkomotnijim ostati u istim prostorima, a danas vidimo kako je to bila dobra odluka s obzirom na veliku gospodarsku ekspanziju zone. Njezine su prednosti mnogostruke, posebice odličan prometni položaj; s jedne strane more, a s druge zapadna tržišta – kaže Miklus.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 00:48