Tko će preživjeti?

Najveća kriza u povijesti industrije: Svjetske aviokompanije bilježe pad prometa od 90%

Malo je vjerojatno da će se prije početka 2022. godine promet u industriji vratiti na brojke iz 2019. Dapače, neki u tom smislu predviđaju čak i 2023. NAJVEĆA KRIZA U POVIJESTI AVIO INDUSTRIJE Kompanije diljem svijeta bilježe pad prometa veći od 90 posto, najviše će stradati europske, a ni državna pomoć ne ulijeva povjerenje: 'Teško je bilo što prognozirati, ali jedno je ipak sigurno...'
Ilustracija, zrakoplov kompanije Flybmi
 Michaela Rehle / REUTERS
Malo je vjerojatno da će se prije početka 2022. godine promet u industriji vratiti na brojke iz 2019. Dapače, neki u tom smislu predviđaju čak i 2023. NAJVEĆA KRIZA U POVIJESTI AVIO INDUSTRIJE Kompanije diljem svijeta bilježe pad prometa veći od 90 posto, najviše će stradati europske, a ni državna pomoć ne ulijeva povjerenje: 'Teško je bilo što prognozirati, ali jedno je ipak sigurno...'

Ako se iz svih dosadašnjih kriza avioindustrija izvukla relativno brzo i lako, danas na svijetu gotovo da nema čovjeka koji bi na isti rezultat sada bio spreman uložiti ni deset kuna.

Dapače, to je zasad jedino sigurno - da će malotko nakon okončanja ove pandemije gomilati takve gubitke kakvi su već sada prisutni u avijaciji, kao i da će oporavak biti dugotrajan i bolan, uz gotovo nepostojeće izglede da ćemo u skorijoj budućnosti putovati onako kako smo to činili dosad.

O dubini krize koja je zadesila ovaj sektor pritom najbolje govore brojke koje od pojave pandemije u javnosti redovito objavljuje Međunarodna udruga za zračni prijevoz (IATA).

Procjene gubitaka

Prve procjene, tumači za Jutarnji list stručnjak za zračni promet i nekadašnji predsjednik Vijeća Hrvatske agencije za...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
11. prosinac 2025 21:24