Poslovni rezultati

Domaći konditorski div lani ostvario prihode veće od milijardu kuna, najavili investicije

Kraš grupa je tako u 2019. godini ostvarila neto dobit u iznosu od 15,6 milijuna kuna
Zgrada Kraša u Zagrebu
 Darko Tomas / CROPIX

Konsolidirani prihodi Kraš Grupe u 2019. godini iznosili su 1,03 milijarde kuna što je za 5,4 milijuna kuna više od ostvarenih prihoda u prethodnoj poslovnoj godini, stoji u priopćenju najveće domaće konditorske tvrtke. Pritom su prihodi od prodaje iznosili 1,02 milijarde kuna, dok ostali poslovni prihodi iznose 9,3 milijuna kuna.

Kraš grupa je tako u 2019. godini, ostvarila dobit prije oporezivanja u iznosu od 19,6 milijuna kuna. Ostvarena neto dobit iznosi 15,6 milijuna kuna. Neto dobit pripisana imateljima kapitala Matice ostvarena je u iznosu od 14,2 milijuna kuna.

Na domaćem tržištu ostvarili su godišnji rast prihoda od 1,9 posto, a na većini inozemnih tržišta imala je respektabilne izvozne rezultate te rast prodaje. Na domaćem tržištu ostvareni su prihodi od 557,8 milijuna kuna, što iznosi 54,6 posto ukupnih prihoda od prodaje, dok je 45,4 posto prihoda ostvareno u inozemstvu.

Ukupan volumen prodaje ostvaren je u iznosu od 34.915 tona. Volumen prodaje na domaćem tržištu povećan je za 4,6 posto, odnosno za 836 tona.

Na svim važnijim izvoznim tržištima, izuzev tržišta Saudijske Arabije ostvaren je rast volumena prodaje, a ističu se tržišta Zapadne Europe, Jugoistočne Europe, BiH i Srbije.

U Zapadnu Europu Kraš Grupa je tijekom 2019. godina ostvarila količinski rast izvoza od 14 posto, Jugoistočna Europa rasla je 18 posto, tržište Srbije za 17 posto te tržište BIH za sedam posto. Ukupni prihodi ostvareni u inozemstvu iznosili su 463,9 milijuna kuna i za 0,6 posto su manji od rezultata ostvarenih u 2018. godini.

Na ukupni pad izvoza najveći je utjecaj imalo poslovanje na tržištu Saudijske Arabije. Naime, zbog visokog političkog rizika na to je tržište privremeno zaustavljena isporuka proizvoda. Tijekom 2019. godine vrijednost izvoza u Saudijsku Arabiju pala je za 4,5 milijuna dolara, odnosno za oko 30 milijuna kuna. U tijeku su intenzivni pregovori s kupcem, kao i izrada plana za uspješan nastavak izvoza na ovo tradicionalno tržište.

"Pred nama je poslovna godina u kojoj očekujemo daljnji rast, nove proizvode i nove investicije. Povećali smo prihode i na domaćem tržištu i na gotovo svim važnim izvoznim tržištima, a time smo anulirali negativan utjecaj rizičnih političkih okolnosti koje su dovele do pada rezultata u Saudijskoj Arabiji i nužnosti rezerviranja potraživanja prema kupcima s tog tržišta. Očekujemo skori nastavak poslovanja u Saudijskoj Arabiji. Kraš je tijekom 2019. krenuo u novi investicijski ciklus kojim ćemo modernizirati proizvodnju u iduće tri godine - komentar je predsjednika Uprave Kraš d.d. Damira Bulića.

EBITDA Kraš Grupe iznosila je 102,8 milijuna kuna, što znači da je postignuta stopa EBITDA-e od 10 posto. Prati je i značajno smanjenje neto zaduženosti. Zbog političkih rizika rezervirano je 29 milijuna kuna potraživanja od kupaca iz Saudijske Arabije, a ukupne rezervacije iznosile su 30,9 milijuna kuna. Te su se rezervacije odrazile na povećanje rashoda Kraš Grupe i na ukupni neto rezultat.

Ukupni konsolidirani rashodi u 2019. godini iznosili su 1.01 milijardu kuna i na godišnjoj su razini narasli za 4,9 posto. Na rast poslovnih rashoda najviše je utjecao rast cijena glavnih sirovina, prije svega, sirovina na bazi kakaovca, te spomenuto vrijednosno usklađenje potraživanja u iznosu od 30,9 milijuna kuna.

U 2019. godini Kraš grupa je zabilježila povećanje investicijskih aktivnosti. Započet je novi investicijski ciklus vrijedan više od 100 milijuna kuna u modernizaciju proizvodnih procesa, širenje tehničkih i tehnoloških mogućnosti proizvodnih postrojenja, te povećanje kvalitete gotovih proizvoda. Realizirane su investicije u unapređenje postojeće opreme te ulaganje u novu opremu na svim proizvodnim lokacijama; Zagrebu, Prijedoru i Osijeku. U trećem kvartalu ove godine završena je i puštena u rad nova proizvodna linija punjenih karamela.

Kraš kao lider konditorske proizvodnje u regiji i kuća brandova svoju poziciju temelji na predanom radu, usmjerenosti na proizvodnju kvalitetnih originalnih proizvoda i razvoju novih projekata čime se uspješno prilagođava izazovima tržišta. Odnos prema potrošačima i kreiranje ponude s ciljem zadovoljavanja njihovih želja vodilja je u poslovanju. Sukladno tome, tijekom 2019. na tržište je lansiran niz novih i inoviranih proizvoda od čega se izdvajaju nove punjene Ki-Ki karamele, premium čokolade i praline Kraš Ruby, Milky Zoo kao dopuna branda Životinjsko carstvo, novi okusi Domaćice, Tropicana, BeneFIT i Extra Choco, novi okus Frondi maxi kakao i mlijeko, te nova pakiranja već postojećih proizvoda.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 21:12