Veliki intervju

Član uprave Supernove: 'Ne kupujemo trgovačke centre u Hrvatskoj radi daljnje preprodaje'

Projekt redizajna Branimir mingle malla vrijedan je pet milijuna eura i uključuje novi koncept centra i vizualni identitet kao i kompletno preuređenje eksterijera, garaže i interijera
Markus Pingger, član Uprave Supernove
 Damir Krajač / CROPIX

Danas svoja vrata Zagrepčanima i gostima grada i službeno otvara obnovljeni trgovački centar Branimir mingle mall, nova investicija austrijske Supernove, najvećeg lanca šoping-centara i parkova na našem tržištu. Član Uprave Supernove Markus Pinggera za Jutarnji govori o novom početku bivšeg Branimir centra, kao i o poslovnim motivima, očekivanjima i rezultatima niza vlasničkih preuzimanja Supernove posljednjih godina na domaćem tržištu, među kojima su najviše pozornosti privukli kupnja šoping-centra Cvjetni od poduzetnika Tomislava Horvatinčića i Centra Kaptol od Zagrebačke banke.

Kako je došlo do kupnje prijašnjeg Branimir centra, što je Supernovu privuklo tom projektu?

- Supernova Grupa je privatna, međunarodno aktivna grupacija tvrtki čija su osnovna djelatnost kupnja, razvoj i dugoročno upravljanje komercijalnim nekretninama. Posljednjih nekoliko godina naša je razvojna politika bila preuzimanje postojećih objekata kao svrhovitih akvizicija.

Branimir centar je sagrađen 2003. godine, a Supernova Grupa ga je preuzela 2017. u sklopu jednog većeg portfelja Zagrebačke banke. S godinama je izgubio atraktivnost, ali ostale su odlična lokacija i navike potrošača da posjećuju kino i u tome smo vidjeli veliki potencijal u novom pozicioniranju i prilagođavanju trendovima i potrebama tržišta. Ulaskom hotela Canopy by Hilton te kompletnom obnovom centra napravili smo prvi korak prema njegovoj uspješnoj revitalizaciji.

Koje su ključne promjene koje je Supernova unijela u koncept i ponudu Branimir mingle malla u odnosu na Branimir centar?

- Bilo je jasno da centar moramo kompletno repozicionirati te kreirati poseban, potpuno drukčiji koncept, u formatu koji ne postoji na našem tržištu. Zbog veličine Branimira, a prije svega i zbog velike zasićenosti tržišta trgovačkim centrima, odlučili smo krenuti potpuno drukčijim putem i prilagoditi se potrebama tržišta.

Branimir mingle mall predstavlja novi i jedinstveni koncept urbane destinacije u samom srcu Zagreba. Projekt redizajna vrijedan 5 milijuna eura uključuje novi koncept centra i vizualni identitet, kao i kompletno preuređenje eksterijera, garaže i interijera.

U ugodnom okruženju i odličnoj ponudi, od restorana, preko igraonice i kina, pa sve do sportskih sadržaja u teretani, Branimir mingle mall zadovoljit će sve zahtjeve nove generacije i modernog načina života.

Osim zabave uz filmove u najposjećenijem kinu u Zagrebu, posjetitelji će moći uživati u novom gastronomskom konceptu street food restorana, koja do sada na ovaj način nije bila okupljena na jednome mjestu. Novost će svakako biti i novi brendovi: slovenski lanac Lars&Sven burgers, koji prvi put otvara svoja vrata u Hrvatskoj, Manga Sushi bar također je premijera na našem tržištu, a i odličan Biberon cakes s jako dobrim slasticama za sve uzraste.

Supernova
Branimir mingle mall

Je li nakon preuređenja i investicije povećana ukupna površina centra?

- Ne, načelno se iskoristiva neto površina nije promijenila. Ono što se promijenilo jest raspodjela površina i vertikalne povezanosti u centru. Primjerice, kompletno su uklonjene postojeće pokretne stepenice kako bi se dobilo više mjesta za fitness centar Orlando. Na početku ovu odluku nije bilo lako donijeti, ali pokazalo se da je ta odluka bila apsolutno ispravna.

Zašto je Branimir Centar prije ulaska Supernove izgubio znatan dio tržišta od konkurencije?

- Uvijek je teško reći zašto su izvorni top-projekti zapali u tolike teškoće, kao što je bio slučaj i s bivšim Branimir centrom. Presudan je bio zasigurno enorman razvoj trgovačkih centara posljednjih godina. Može se reći da Zagreb ima jednu od najvećih gustoća trgovačkih centara u Europi. Smatram da smo otpočetka dobro procijenili projekt i potencijal za novi Branimir, a reakcije posjetitelja potvrđuju nam da smo bili u pravu.

S kojim biste poslovnim rezultatima i pozicijom Branimir mingle malla na tržištu bili zadovoljni?

- Bilo nam je jasno da u slučaju Branimira u prvom planu ne smije biti maksimalizacija profita. Znali smo i da će nam biti potrebni zakupci koji odgovaraju konceptu te smo veliku pozornost pridali njihovu odabiru i međusobnom nadopunjavanju.

Već sada smo izuzetno zadovoljni jer smo s Branimir mingle mallom jedinstveni na tržištu, zadovoljni su naši partneri i naši zakupci, a vjerujemo da ćemo i kreirati nešto dobro za lokalnu zajednicu. Fitness centar zasigurno je jedan od najposebnijih u Zagrebu.

U gastronomskom dijelu smo s Umamijem, Manga Sushi barom i Biberon cakesom uspjeli pronaći iskusne gastronome koji se uklapaju u naš koncept urbane gastronomske scene, a raduje nas što će Lars&Sven burgers, koncept burgera iz Slovenije, svoj prvi lokal iz tog lanca otvoriti upravo u Branimiru. Također, Drogerie markt pokriva sve dnevne potrebe u susjedstvu, a svakako se mora spomenuti i kino Cinestar, koje je najposjećenije kino u gradu.

Što hotel poput Canopy by Hiltona znači za turističku ponudu grada Zagreba i kakve su reakcije tržišta?

- U Zagrebu je gostima trenutno na raspolaganju premalo kvalitetnih kreveta. Ako se može vjerovati informacijama na tržištu, onda će se to u dogledno vrijeme promijeniti. Kvalitetna ponuda hotela je, naravno, temelj za razvoj funkcionalnog gradskog turizma.

S hotelom Canopy by Hilton uspjeli smo pronaći koncept za mingle mall, koji je jednako jedinstven kao i sam mall. Tržište je hotel otpočetka prihvatilo iznimno pozitivno. U međuvremenu je postao ne samo odredište za noćenje nego i mjesto za poslovne sastanke te dolazak na ručak, večeru ili kavu. Smatram da je za grad iznimno važno da u njemu budu prisutni i internacionalni hotelski lanci jer će se po tome ubuduće mjeriti status Zagreba.

Zagreb, 291119. 
Hotel Canopy by Hilton, Branimirova 29.
Markus Pringer,  clan Uprave Super Nove.
Na fotografiji: Markus Pringer.
Foto: Damir Krajac / CROPIX
Damir Krajač / CROPIX
Markus Pingger, član Uprave Supernove

Na koje biste još nove sadržaje u Branimir mingle mallu skrenuli pozornost Zagrepčanima i njihovim gostima?

- Uz novi gastronomski koncept svakako treba spomenuti da smo kompletno renovirali i garažu te da će parkiranje biti još ugodnije i jednostavnije. U sklopu Branimir mingle malla postoji i šest razina uredskog prostora koji je trenutno u potpunosti iznajmljen upravo zato što su naši korisnici prepoznali potencijal tog prostora koji nudi parking, kompletnu ponudu za ručak te provođenje slobodnog vremena prije ili poslije posla kao što su kino ili teretana.

Branimir mingle mall jedan je u nizu šoping-parkova i šoping-centara koje je Supernova preuzela u posljednje vrijeme što u Hrvatskoj, što u glavnom gradu. Je li Hrvatska jedno od glavnih tržišta na kojem Supernova posluje?

- Da. U međuvremenu smo postali jedan od najvećih 'developera' za maloprodaju u Hrvatskoj i jako smo zadovoljni razvojem.

Kako je kompanija zadovoljna dosadašnjim rezultatima ulaganja u Hrvatskoj?

- Nedavne akvizicije također vrlo jasno pokazuju naše opredjeljenje za Hrvatsku i građane. Usmjereni smo i na zadržavanje centara u našem portfelju. Supernova nikad nije razmišljala o kupnji centra ili povećanju zakupnina kako bi ih nakon toga profitabilno prodala. Za nas su zakupci dugoročni partneri i cilj nam je stvoriti našim partnerima savršeno okruženje za poslovanje. Mislim da smo na vrlo dobrom putu.

Zagreb, 291119. 
Hotel Canopy by Hilton, Branimirova 29.
Markus Pringer,  clan Uprave Super Nove.
Na fotografiji: Markus Pringer.
Foto: Damir Krajac / CROPIX
Damir Krajač / CROPIX
Markus Pingger, član Uprave Supernove

Koliko ste dugo pregovarali s prethodnim vlasnikom centra Cvjetni Tomislavom Horvatinčićem, je li on u nekom dijelu i dalje njegov suvlasnik i je li Supernova u sklopu transakcije preuzela i javnu garažu Cvjetni?

- Zbog vlasničke strukture centra pregovori su se vodili dulje vrijeme. Na kraju su pregovaračke strane sklopile za obje strane fer posao. Što se tiče vlasničkih odnosa, Tomislav Horvatinčić nam je u ožujku predao i tadašnji gastronomski prostor My Way te više nije suvlasnik poslovnih prostora u Centru Cvjetni. Podzemna garaža odmah je nakon akvizicije prodana poduzeću BestInParking (BIP).

Kakvi su planovi Supernove u nadolazećem razdoblju za tržište Hrvatske, pripremate li nova preuzimanja ili gradnju novih trgovačkih centara i parkova?

- Sve je teže osigurati nove maloprodajne prostore. S našeg gledišta, vrlo je malo područja na kojima bi imalo smisla stvarati komercijalne površine. Naravno, slijedimo i te ideje, ali za nas će budućnost biti stjecanje 'postojeće' imovine. Također ćemo se intenzivnije usredotočiti na razvoj hotela.

Što se tiče hrvatskog tržišta, mi ga vidimo pozitivnije od mnogih drugih sudionika na tržištu. Kao zakupodavac smo usko povezani s maloprodajom, u kojoj primjećujemo stalan pozitivan razvoj posljednjih godina. To se podudara i s izjavama naših zakupaca iz gotovo svakog područja. Trenutno razvijamo šoping-park u Požegi, koji će svoja vrata otvoriti u ožujku sljedeće godine. Inače se fokusiramo na širenje ili obnovu našeg portfelja. Posebno velik izazov bit će obnova Centra Kaptol, čije je otvorenje planirano za jesen 2020. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 15:53