ŽIVE OD MREŽE

PRAVE HRVATSKE KRALJICE INSTAGRAMA Dok je okolina mislila da se igraju krpicama i šminkom, one su na društvenim mrežama već masno zarađivale...

Dok je okolina mislila da se igraju s krpicama i šminkom, one su gradile svoj ugled na društvenim mrežama. Od njih danas i žive - i to više nego pristojno
 Marko Miščević / HANZA MEDIA

Hana, Isabella, Maša i Marija “furaju svoj stil” i na prvu se u mnogočemu razlikuju, no sve četiri povezuje jedna stvar. One su mlade i poduzetne žene koje su zahvaljujući Instagramu i drugim društvenim mrežama uspjele izgraditi biznis, a Jutarnji list donosi njihove priče.

Instagram trenutačno broji više od 700 milijuna korisnika, a ta je brojka svakim danom sve veća. Ovu megapopularnu aplikaciju osim u privatne, sve više ljudi koristi i u poslovne svrhe, a među njima se posebno ističu takozvani “influenceri” koji kombiniraju oboje. Za one koji ne znaju što to znači biti influencer, radi se o osobi čija je popularnost na društvenim mrežama, blogovima i YouTube kanalima tolika da imaju moć utjecanja na druge: kada, primjerice, isprobaju neki proizvod, svoje iskustvo prenose fanovima koji ih zbog popularnosti uzimaju kao mjerodavne. Tu titulu, sasvim legitimno, zaslužuju i naše četiri sugovornice jer one od vođenja svojih fashion, beauty ili lifestyle profila zarađuju za život.

Marko Miščević / HANZA MEDIA
Maša Zibar, Hana Hadžiavdagić Tabaković, Isabella Rakonić i Marija Nikšić

TV voditeljica i novinarka Hana Hadžiavdagić Tabaković svoju je pažnju Instagramu posvetila još 2013. godine, a trenutno ima 229 tisuća pratitelja. Njezini fanovi poznaju je po prepoznatljivom stilu, podužim captionima i šaljivim porukama, kao i hashtagovima poput #OpetNajljepsa i #DusmaniSicSic. Koristi i Facebook, a s obzirom na to da na Instagramu često objavljuje i simpatične videosnimke, njezina je “InstaPorodica”, kako zove svoje pratitelje, nagovara da otvori i YouTube kanal.

Od fotke do plaćenog oglasa

Do nedavno je na Instagramu objavljivala fotografije iz “kućne radinosti”, no unazad unazad godinu i pol dana na tu društvenu mrežu stavlja uglavnom profesionalne uratke.

- Kuda god idem, imam fotografe s kojima surađujem. U Zagrebu radim s jednom studenticom koja me fotografira jer želim dati priliku mladim ljudima. Naravno, tu je i moj muž koji me nevjerojatno dobro “lovi”, ne znam kako mu tako dobro slike ispadnu, valjda iz ljubavi - u šali nam priča Hana koja se smatra lifestyle influencerom. Redovito komunicira sa svojim pratiteljima, kako u Hrvatskoj, tako i u BiH. Dnevno objavi maksimalno dvije fotografije, a suradnju s modnim i kozmetičkim kućama započela je prije dvije godine. Prvo su je počele kontaktirati domaće tvrtke i dizajneri, pa tako danas redovno surađuje s Ghetaldusom, butikom Gossip, poliklinikom Bagatin te mnogim drugima. Radila je i s KARE Designom, Konzumom, a ponosna je i na suradnju s kozmetičkom kućom La Prairie. Ambasadorica je i za Moët & Chandon, najpoznatijeg svjetskog proizvođača šampanjaca.

Hana

- Trenutno bih voljela sklopiti suradnju s jednom dobrom kozmetičkom kućom – otkrila je Hana, dodajući kako pomno bira s kime će surađivati. Voli se šaliti kako ne želi biti reklama prije Dnevnika, nego prihvaćati ponude koje su i njoj “fora”. Iako nije željela otkriti koliko zarađuje od Instagrama, Hana je dala do znanja da se radi o pozamašnom iznosu, većem od hrvatske prosječne plaće.

- Dovoljno je reći kako mi je televizija postala hobi, a od Instagrama živim i posvećujem mu mnogo vremena - objasnila je voditeljica. Kada dobije upit za suradnju, obično provjeri koliki je budžet tvrtke i pošalje im svoju ponudu, a cijene za strane i hrvatske kompanije su različite. Na povremene negativne komentare se ne obazire već kroz smijeh poručuje: “Što više negativnih komentara, moj bankovni račun je veći”.

Prve koje su pokorile Instagram bile su modne blogerice. Naša najpoznatija fashion blogerica Isabella Rakonić na Instagramu ima 226 tisuća pratitelja. Svoj modni put počela je još 2011. blogom The Pile of Style, a Instagram je, na preporuku prijateljice, otvorila u njegovim začecima. Njezine su fotografije uvijek uslikane profesionalnim fotoaparatom iza kojeg, također, redovito stoji i profesionalni fotograf. S modnim i beauty kompanijama počela je surađivati još dok je imala samo blog, a suradnja se preselila i na Instagram u trenutku kada je prikupila 10 tisuća followera.

Višeznamenkasti iznosi

- U samim začecima 10 tisuća je bila ogromna brojka, danas to nije niti približno dovoljno za nešto ozbiljno - otkrila nam je 23-godišnja studentica prava, a isto su potvrdile i ostale djevojke. Isabella surađuje s mnogim domaćim i stranim brendovima, kao i brojnim hrvatskim dizajnerima. Nedavno se vratila iz Hamburga gdje je snimala za Schwarzkopf, radila je i s L’Orealom te kozmatičkim divom MAC pritom naglašavajući kako prilikom sklapanja suradnji bira one proizvode i odjeću koju bi i sama nosila.

Isabella

- Nema smisla da reklamiram nešto što nije po mom ukusu - kaže Isabella koja od svog hobija mjesečno zarađuje “višeznamenkasti iznos”, a ima i “cjenik” koji je isti za svakog klijenta, neovisno o njegovom budžetu, što smatra korektnim. Isabella često i putuje, a s obzirom na velik broj pratitelja i slike koje objavljuje, hoteli joj često daju popuste, što smatra još jednom prednošću ovog posla. Primjerice, netom se vratila s Maldiva i Mykonosa, gdje je, zahvaljujući tome što se u svjetskim okvirima smatra influencerom, smještaj platila upola manje nego što bi to inače morala.

Osim lifestyle blogerica, na Instagramu su vrlo popularne i beauty blogerice kao što je Maša Zibar koja stoji iza profila “mashinthebeauty”. Njezin profil trenutno ima 50,5 tisuća pratitelja koji pomno čitaju i gledaju njene savjete vezane uz kozmetiku. Uz to radi i kao producentica za JoomBoos, YouTube kanal koji okuplja najpoznatije youtubere u Hrvatskoj i regiji, a Instagram doživljava kao hobi. Profil je otvorila prije tri godine, a s vremenom je, zahvaljujući tome što prati organski domet svojih postova, uočila kako je njezinim followerima draže kada objavljuje i “nesavršene” fotografije. One koje “uljepšava”, obrađuje uz pomoć aplikacije Facetune, no nikada ih ne retušira do te mjere da prestaje ličiti na sebe. Također, izuzetno joj je bitan feedback njezinih pratitelja.

- Super mi je kada me netko pita kako otvoriti YouTube kanal ili traži savjet kako voditi Instagram profil. Na takve upite uvijek odgovaram - kaže Maša, skromno govoreći kako objavljuje po dvije fotografije tjedno. Kozmetičke kuće počele su je kontaktirati kada je na Instagramu prešla 10 tisuća pratitelja, no u većini je slučajeva povod za komunikaciju bio njezin YouTube kanal. Suradnje sklapa preko JoomBoosa, a posebno je ponosna na one s velikim brendovima kao što su L’Oreal, Kozmo, Rosal, i Maybelline.

Nije lako biti influencer

- Mislim da se od toga definitivno može zaraditi prosječna hrvatska plaća - govori Maša pojašnjavajući kako ovisi o tome kako se postaviš u početku. Pojasnila je kako se u Hrvatskoj još uvijek odvajaju vrlo mali budžeti za suradnju s influencerima, unatoč sve jačem utjecaju digitalnih medija.

Magična brojka od 10 tisuća followera bila je ključna i za modnu blogericu Mariju Nikšić, koja na svom Instagram profilu Ormarija ima gotovo 17 tisuća pratitelja. Društvene mreže počela je koristiti još za vrijeme srednjoškolskih dana. Prvi je bio Twitter na kojem je okupila manju bazu pratitelja koji su kasnije postali baza Instagram profila. Danas ga, uz fakultet, smatra full time jobom. Surađivala je s brojnim velikim kompanijama kao što su Samsung, Vichy, Franck, Europa 92 i Kiehl’s, a kada su u pitanju modne suradnje, tu su DeLight, H&M i mnogi drugi inozemni brendovi. Potencijalni klijenti je kontaktiraju putem emaila ili direktnom porukom na Instagramu, a zarađuje od blog postova i Instagram objava. Koliko će ih naplatiti, ovisi o raznim faktorima.

- Ne naplaćujem svaku objavu, nastojim ih filtrirati i dok god radim sve ovo iz ljubavi i dok postoji motivacija koja me gura naprijed, radit ću ovaj posao - otkriva nam Marija, dodajući kako neke suradnje odbija kako bih ostala dosljedna sebi.

- Svi misle da je ovaj posao lak i kako se samo slikamo, ali iza lijepe fotografije ponekad stoji tim ljudi koji pomaže, zatim obrada fotografija, proučavanje algoritma kako bih pogodila točno vrijeme i način objave i konstantno proučavanje ove mreže koja se iz dana u dan mijenja, a algoritam postaje sve sofisticiraniji - pojašnjava nam Marija.

Važno je spomenuti kako broj followera ne mora biti nužno ključan za ostvarivanje dobrih poslovnih suradnji. Posebice jer postoje aplikacije za lakše dobivanje followera, a danas je moguće i kupiti Instagram profil, kao što je moguće kupiti i tvrtku. Da, radi se o akviziciji već izgrađenog profila. Zbog toga je potrebno koristiti dosjetljive hashtagove, istaknuti se u masi te imati dobar organski reach i komunikaciju sa svojim pratiteljima.

Vrijedi spomenuti još nekoliko djevojaka iz Hrvatske i svijeta koje su od Instagrama napravile karijeru. Primjerice, Jelena Perić, Hrvatica koja prati modne i kozmetičke trendove na Instagramu ima čak milijun pratitelja! Tu je i beauty blogerica Amadea Muse sa 769 tisuća pratitelja, glumica Sonja Kovač sa 187 tisuća pratitelja te mnoge druge. No, iako su one najpopularnije, Instagram nije rezerviran samo za fashion i beauty blogerice. Primjerice, Ella Dvornik vodi travel i lifestyle blog i ima 203 tisuće pratitelja te u sklopu svoga posla posjećuje najpoznatije svjetske destinacije. Zavidan je broj i fitness blogerica, kao i gastro blogerica koje su našle svoje mjesto pod suncem. Kolumnistica, komičarka i voditeljica Andrea Andrassy sa svojih 105 tisuća pratitelja također uživa status influencera na Instagramu. Kada govorimo o regiji, među najpopularnijim modnim blogericama svakako je i Srpkinja Zorana Jovanović “zorannah”, čija publika broji 813 tisuća pratitelja. Vani je situacija malo drugačija pa se automatski može i više zaraditi, posebice ako ste javna osoba.

Garancija uspjeha

Iako joj je u tome pomogao i njezin reality show Kim Kardashian, zahvaljujući svoja 102 milijuna pratitelja, na jednoj objavi zaradi enormnih 100 tisuća dolara, a sve što zauzvrat učini jest objava fotografije na kojoj, primjerice, nosi sat brenda Daniel Wellington, žvače vitamine za kosu Sugar Bear Hair ili pije čaj za mršavljenje. Američka modna blogerica Danielle Bernstein, na Instagramu poznata kao “weworewhat”, jedan brendirani post naplaćuje između 5 i 15 tisuća dolara. Ne zaboravimo i talijansku blogericu Chiaru Ferragni, beauty influencericu Hudu Kattan, fitness guruicu Kaylu Itsines i mnoge druge svjetski poznate Instagram zvijezde.

Popis je dugačak, a prostora malo. Važno je naglasiti da je Instagram, zbog svoje velike popularnosti i širokog dometa, postao sve atraktivnija društvena, ali i poslovna platforma. Zato svatko tko se odluči na ovaj pothvat, mora poslušati poruku naših četiriju sugovornica, a to je da postati influencer iziskuje puno truda i posebnosti. No, “najvažnije je da se bloganjem bavite iz ljubavi, na ne novca radi, jer to ne garantira uspjeh”, složno zaključuju.

'Prikupila sam toliko odjeće da više ne znam kamo bih s njom'

Anđela Ledenko

Anđela Ledenko mlada je Šibenčanka koja je Instagram profil otvorila prije tri godine na nagovor sestre. Nakon prvih 30.000 pratitelja, javila joj se prva tvrtka i ponudila joj suradnju. Ispočetka su to bile manje poznate modne kuće, a danas, zbog kvalitetnijih odjevnih predmeta, surađuje isključivo s tvrtkama s engleskog i američkog tržišta.

- Ispočetka sam dobivala samo odjeću, što mi se sviđalo, no sada kada mi se tvrtka javi i predloži da mi pošalje odjeću u zamjenu za objavu, to odbijem jer je imam previše! Tako da im kažem da naplaćujem objavu i nakon toga pada dogovor – objasnila je Anđela. Za sada joj je u planu angažirati profesionalnog fotografa jer smatra da je kvalitetna slika jako važna.

Smatra da se od Instagrama može dobro živjeti, no u njenom slučaju čeka je još puno rada.

- Cijene mojih postova nisu iste kao kod cura koje imaju milijun ili više pratitelja i to je i logično, no ja sam zadovoljna dosadašnjim suradnjama, s obzirom na to da sam u ovome tek nešto više od godinu dana - rekla nam je Anđela.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. prosinac 2024 07:01