Kreativni milijarder

Od siromaštva do legende: Kako je sin imigranata osnovao modno carstvo

Njegovo bogatstvo procjenjeno je na 6,8 milijardi dolara, a na listu 400 najbogatijih Amerikanaca uvršten je još 1986. godine
Ralph Lauren s obitelji (arhivska fotografija)
 Shannon Stapleton / REUTERS

Za čovjeka koji je jednom tvrdio da 'mrzi modu', jedan od najvećih svjetskih modnih kreatora Ralph Lauren u ovoj branši izgradio je prilično dugu i uspješnu karijeru.

Istoimenu kompaniju, Ralph Lauren Corporation, 1967. godine osnovao je s posuđenih 50.000 dolara pod imenom Polo Ralph Lauren. Danas gotovo 52 godine kasnije, njegovo bogatstvo procjenjuje se na 6,8 milijardi dolara, a na listu 400 najbogatijih Amerikanaca ugledni magazin Forbes uvrstio ga je još 1986. godine.

Inače, Lauren, koji se prije nego li je postao modra ikona prezivao Lifshitz, četvrto je dijete židovskih imigranata iz Bjelorusije. Njegov otac Frank Lifshitz bio je soboslikar, a majka Frieda domaćica.

Svoje prve poslovne korake započeo je kao pomoćnik u lokalnoj trgovini kravata. Željan bolje zarade i lagodnijeg života, mladi je Lauren vlasniku dućana sugerirao da u prodaju uvrsti raznolikije modele, no njegovom tadašnjem šefu ta se ideja nije ni najmanje dopala. Mladi dizajner to je shvatio kao priliku da svima dokaže kako je bio u pravu. Dao je otkaz i posudio novac kako bi pokrenuo vlastiti posao.

Designer Ralph Lauren greets the crowd after presenting his Spring/Summer 2016 collection during New York Fashion Week in New York, September 17, 2015. REUTERS/Lucas Jackson  - GF10000209678
Lucas Jackson / REUTERS
Ralph Lauren

Zajedno sa suprugom i njenim roditeljima sašio je stotinjak kravata od najfinije svile koje je u samim početcima prodavao u jednom dućanu koji mu je na korištenje dao svega jednu komodu. Svoje je kravate umjesto pet dolara, koliko su tada uobičajeno one koštale, prodavao za 10 dolara zbog čega su svi smatrali da će vrlo brzo propasti.

S obzirom da je bio svojevrsni buntovnik i sanjar, svoju kolekciju odlučio je predstaviti poznatom lancu robnih kuća Bloomingdale. Tamo su od njega tražili da s kravata skine oznaku svog imena na što on nije pristao. Njegova sudbina promijenila se tek nakon što je teksaška tvrtka Neiman Marcus kupila čak 5.000 primjeraka njegovih kravata. Nekoliko mjeseci nakon toga robna kuća Bloomingdale’s ovaj put je došla k Laurenu i tražila ponovni otkup njegove kolekciju, no ovaj put od njega nisu tražili da s kravata makne svoje ime. Time je Laurenova tada mala tvrtka Polo Fashion dobila prvi vjetar u leđa.

Designer Ralph Lauren (L) and his wife Ricky Anne Loew-Beer pose for photographers at the Fashion Awards 2016 in London, Britain December 5, 2016. REUTERS/Neil Hall - RC121FB098C0
Neil Hall / REUTERS
Ralph Lauren i žena Ricky Anne Loew-Beer

Nedugo nakon toga njegov posao širio se tolikom brzinom da tada mladi dizajner nije stizao ništa drugo te je godinama radio bez ijednog dana odmora. Zbog sve veće popularnosti 1972. na tržište je izbacio poznate modele polo majica u 24 boje čime je postao kralj muške casual odjeće.

Kako tumače strani mediji, ime 'polo' odabrao je upravo zbog istoimenog omiljenog sporta britanske aristokracije, kako bi svi budući kupci njegovu robu povezivali s nečim otmjenim i prestižnim. Već je u samim početcima postavio pravilo kojeg se njegova danas već velika korporacija i dalje drži – svi proizvodi izrađivani su od najkvalitetnijih materijala, prvoklasne vune, najboljeg pamuka, svile, najfinijeg kašmira.

U samo nekoliko godina, od posve nepoznatog imena dosegao je svjetsku slavu, a dolazak na njegove revije postao je stvar prestiža kao i njegova odjeća. Koliko je zapravo ostavio traga u svijetu mode pokazuje i činjenica da mu je Američko udruženje modnih dizajnera 1991. godine uručilo priznanje za životno djelo.

Designer Ralph Lauren acknowledges the crowd following the Fall/Winter 2012 collection during New York Fashion Week, February 16, 2012.     REUTERS/Carlo Allegri (UNITED STATES - Tags: FASHION PROFILE) - GM1E82H1D0P01
Carlo Allegri / REUTERS
Ralph Lauren

Danas, uz odjeću za muškarce i žene, njegova kompanija kreira i parfeme, modne dodatke, nakit te potrepštine za uređenje doma, posteljinu, svjetiljke, pa čak i posebne boje za zidove.

Nakon nevjerojatnog poslovnog uspjeha koji je gradio desetljećima, osnivač, vlasnik i predsjednik tvrtke 2015. povukao se s najistaknutijeg mjesta glavnog direktora.

Njegova kompanija procijenjena je na 10,3 milijarde dolara i danas zapošljava 13.000 radnika, a diljem svijeta svoju odjeću prodaje u 383 luksuzna butika od čega je njih 214 u SAD-u.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. studeni 2024 09:14