OSMO IZDANJE

Dobitnik nagrade EY Poduzetnik godine je Vjekoslav Majetić, vlasnik DOK-ING-a

DOK-ING razvija robotizirane sustave posebne namjene koji štite ljudske živote u obavljanju najopasnijih poslova,

Majetić i članovi žirija

Dobitnik nagrade EY Poduzetnik godine na 8. hrvatskom izdanju ovog prestižnog izbora prema odluci neovisnog stručnog žirija je Vjekoslav Majetić i DOK-ING d.o.o.

Izabran je kao najuspješniji hrvatski poduzetnik za 2022. godinu, u snažnoj konkurenciji 51 kandidata iz 38 uspješnih kompanija, odnosno među sedam finalista. Poput svojih prethodnika, osmi hrvatski EY Poduzetnik godine predstavljat će nas na svjetskoj završnici u Monacu u lipnju. Uz nagrađenog Majetića, ovogodišnji finalisti bili su Hrvoje Ćosić iz Aircasha, Mijo Pašalić iz Apfela, Tomislav Pamuković i Roko Živković iz Metamorfoze, Denis Sušac iz tvrtke Mono, Josip Joe Bašić iz MPG-a te Dorotea Effenberger iz Tahografa.

Ovogodišnji EY Poduzetnik godine – Vjekoslav Majetić, osnivač je i vlasnik tvrtke DOK-ING koja proizvodi i razvija robotizirane sustave posebne namjene koji štite ljudske živote u obavljanju najopasnijih poslova, primarno u razminiranju, vatrogastvu i rudarstvu. Zadnjih nekoliko godina Majetić radi na razvoju novog postrojenja za zbrinjavanje otpada koji funkcionira na vrlo ekološki prihvatljiv način, a istovremeno je i ekonomski isplativ, s obzirom na produkte koje generira, a koji se mogu dalje koristiti.

Tijekom više od tri desetljeća rada DOK-ING je ostvario poslovnu suradnju s vladama i ministarstvima, nevladinim organizacijama i agencijama te također i s komercijalnim tvrtkama u cijelom svijetu.

image

Vjekoslav Majetić

Sasa Cetkovic/

- Teško je doći na vrh, a vjerujte još teže ostati. Zahvaljujem svima koji shvaćaju da smo dio svjetske scene, da nismo samo dio Hrvatske. Hvala onima koji dijele s nama mišljenje da moramo živjeti u ljepšem, sigurnijem i boljem svijetu. Svi kandidati koji su ovdje su uspješni, dokazuju da mladi mogu ostati u Hrvatskoj, da mi svi možemo svojim radom doći do uspjeha i naći svoje mjesto. Dokazujemo da smo mi ipak zemlja koja je poželjna za živjeti i da se može u njoj zaraditi poštenim i dobrim radom, izjavio je Vjekoslav Majetić nakon proglašenja pobjednika.

- Tradicionalno se sada već osmu godinu okupljamo kako bi zajedno svjedočili izvrsnosti i nagradili uspješne priče naših poduzetnika. Još jednom s ove pozornice zajedno šaljemo jasnu poruku kako je i u Hrvatskoj moguće stvoriti uspješnu tvrtku konkurentnu i u najizazovnijim okolnostima. Priče naših kandidata potiču druge da se odvaže na često neizvjesno putovanje. Zato je ovaj program – dodjela nagrade EY Poduzetnik godine - važan za poduzetničku klimu u Hrvatskoj, za učenje od najuspješnijih, za usporedbu i proslavu najboljih, istaknuo je u uvodnom obraćanju Berislav Horvat, Country Managing Partner u EY-u Hrvatska

Kao i do sada, o osmom hrvatskom dobitniku nagrade EY Poduzetnik godine odlučivao je neovisni stručni žiri, koji je dobitnika odabrao prema globalnim kriterijima, koji se, uz financijske pokazatelje, temelje i na doprinosu stvaranja pozitivne poduzetničke kulture kroz osobni integritet i inovativnost te doprinosu društvu u cjelini. Članovi žirija su prijašnji pobjednici izbora Alan Sumina, Đuro Horvat, Marko Pipunić, Mate Rimac, Silvio Kutić, Hrvoje Josip Balen i Miljenko Borščak, uspješni hrvatski poduzetnici Nenad Bakić i Saša Cvetojević, a žirijem od prvog izdanja predsjeda predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.

- Osobito je važno istaknuti da se poduzetništvo temelji na povjerenju. Povjerenje se očekuje od investitora, financijskih institucija, zaposlenika, kao i potrošača, odnosno građana. Sretan sam da mogu reći kako ovogodišnja konkurencija kandidata za nagradu EY Poduzetnik godine ulijeva povjerenje u potentnost našeg poduzetništva i gospodarstva. Oni predstavljaju hrabrost, znanje, upornost, inovativnost, strast, vještinu, osobnost, ali i socijalnu osjetljivost za zaposlene, za poslovne partnere, za društvo u kojem stvaraju vrijednosti“, naglasio je predsjednik žirija Emil Tedeschi.

image

Finalisti i žiri

Uz Vjekoslava Majetića, u finalu ovogodišnjeg izbora našlo se još sedam vodećih ljudi iz šest perspektivnih kompanija. Finalisti osmog izdanja EY Poduzetnika godine bili su:

- Hrvoje Ćosić koji je pokrenuo Aircash – inovativni mobilni novčanik koji je izdao vlastitu Aircash Mastercard prepaid karticu.

Aircash je licencirana institucija za elektronički novac registrirana pri krovnom europskom regulatoru European Banking Authority (EBA) te ovlašteni pružatelj financijskih usluga na švicarskom tržištu, što omogućuje poslovanje u svim zemljama članicama EU. Danas Aircash ima više od 500.000 korisnika u Hrvatskoj, Sloveniji, Austriji, Njemačkoj i Rumunjskoj, s planom daljnjeg širenja u Europu, prije svega na najveće zemlje u EU.

- Mijo Pašalić, osnivač i vlasnik tvrtke, osnovao je Apfel s idejom da se olakša i ubrza nabava hrane i pića ugostiteljskim objektima. Danas je poslovanje Apfela podijeljeno u više segmenata među kojima je prodaja ugostiteljske opreme, sitnog inventara te opskrba ugostiteljskih objekata s veleprodajom pića i hrane, ali i potrebnih potrošnih materijala. Osim toga, Apfel ima svoju prodajnu poslovnicu u Splitu, a u Makarskoj supermarket te gastro centar. Društveno odgovorno poslovanje ukorijenjeni su u temelje poslovanja tvrtke pa je tako gospodin Pašalić s ciljem unaprjeđenja kvalitete života na tom području izgradio centar Apfel Arena, a napravio je i stanove te riješio stambeno pitanje za 16 djelatnika.

Tomislav Pamuković i Roko Živković otvorili su prvi Muzej iluzija 2015. godine u Zagrebu, a danas je taj muzej iza kojeg stoji Metamorfoza, najveći lanac privatnih muzeja u svijetu i globalni lider u sektoru edutainmenta. Ovim jedinstvenim poslovnim modelom razvili su jedan od najuspješnijih hrvatskih kreativnih izvoznih proizvoda, koji je danas prisutan na 40 lokacija na četiri kontinenta. Ambiciozni planovi za ekspanziju nastavljaju se i u budućnosti s ciljem otvorenja sto muzeja do kraja 2026. godine.

Denis Sušac osnovao je Mono zajedno s tri prijatelja i suvlasnika u Osijeku 2003. godine. Tvrtka za razvoj softvera i proizvođač platformi i aplikacija svoje mjesto nalazi u medicinskoj, farmaceutskoj, bankarskoj te ostalim industrijama. Tvrtka Mono danas broji gotovo 130 zaposlenih, a za svoje poslovne rezultate primili su veći broj priznanja i nagrada. Preko 90 posto prihoda ostvaruju u inozemstvu te su najveći izvoznik softvera u regiji i jedan od 50 najvećih u Hrvatskoj. Mono je jedan od osnivača udruge Osijek Software City koja za cilj ima osnažiti IT zajednicu u gradu i regiji te su inicijatori izgradnje IT Parka Osijek, kao i pokretač brojnih obrazovnih inicijativa.

Josip Joe Bašić osnovao je MPG, tvrtku specijaliziranu za pružanje usluga u području terenskih promocija i programa izravne tržišne komunikacije. Danas je MPG jedna od najvećih agencija u regiji s preko 300 zaposlenih, a svoje poslovanje bazira na tri područja: organizaciju događanja, prodaju i oglašavanje te digitalni marketing. Out-of-the-box razmišljanje, 360 pristup i digitalizacija, samo su neki od pristupa za postizanje kreativnosti i inovativnosti, a osim na hrvatskom tržištu, MPG je prisutan i u drugim europskim zemljama. Jedan od najpoznatijih projekata MPG-a je organizacija festivala Ultra Europe, koji je nagrađen priznanjem za najbolje muzičko događanje u regiji u konkurenciji jakih festivala.

Dorotea Effenberger osnivačica je i vlasnica tvrtke Tahograf, vodećeg pružatelja usluga na području podizanja razine konkurentnosti voznih parkova primjenom ITS (inteligentnih transportnih sustava) te ovlaštenog distributera vodećeg svjetskog proizvođača tahografa VDO, u regiji. Poslovanje tvrtke je vezano većinom uz gospodarska vozila i stvaranje dodane vrijednosti vlasnicima voznih parkova, bilo da se radi o poboljšanju učinkovitosti kroz vlastita rješenja za digitalizaciju ili kvalitetnim servisnim uslugama te edukacijama i savjetovanjem na području cestovnog transporta. Danas Tahograf broji 40 poslovnica te preko 350 partnera prisutnih u svim zemljama regije.

Impresivni poslovni rezultati finalista kao i velik broj prijavljenih kandidata za EY Poduzetnika godine, dokaz su snage hrvatskog poduzetništva. Njihova već svjetska reputacija i međunarodni uspjesi doprinose razvoju poduzetničke kulture i predstavljaju poticaj brojnim mladima da se okušaju u stvaranju uspješne poduzetničke priče.

Program ovogodišnje dodjele održao se pod generalnim sponzorstvom Erste banke. Zlatni sponzor bio je SAP, a sponzori su još i Interkapital, Wiener osiguranje Vienna Insurance Group, Badel 1862 te PPD Croatia. Program se održavao pod pokroviteljstvom AmChama, Hrvatske udruge poslodavaca, HAMAG-BICRO-a te pod pokroviteljstvom Ministarstva financija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. prosinac 2024 01:09