Piše Ivica Brkljača

Zašto cijene goriva u RH prate cijene sirove nafte kad one rastu, ali ne i kad padaju

Najveći udio u cijeni goriva u Hrvatskoj i dalje imaju državna davanja
Ilustracija
 Ranko Šuvar / CROPIX
Najveći udio u cijeni goriva u Hrvatskoj i dalje imaju državna davanja

Ekonomski lab

Cijena sirove nafte na svjetskom tržištu u posljednja je tri mjeseca pala oko 30 posto. Posljednjih godina cijena nafte općenito značajno oscilira, a u domaćoj javnosti često možemo čuti tezu da se pad cijena sirove nafte na svjetskom tržištu “ne osjeti” dovoljno na cijenama goriva u Hrvatskoj dok s druge strane svaki rast cijena automatski rezultira rastom cijena dizela i benzina.

Drugim riječima, sumnja se da se cijene goriva na benzinskim postajama u Hrvatskoj podignu čim cijena barela sirove nafte poraste, ali kad cijena nafte padne, izostaje brza i adekvatna korekcija cijena dizela i benzina.

Upravo su se pitanjem prilagođavaju li proizvođači na domaćem tržištu cijene goriva u istoj mjeri kad svjetske cijene nafte rastu i kada padaju, tj. postoji li asime...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. prosinac 2025 18:02