REPORT GOJKA DRLJAČE

Što stoji iza najvećeg posla u Microsoftovoj povijesti i kako će se odraziti na konkurenciju?

Microsoft za 68,7 milijardi dolara kupio Activision kako bi vladao metaverseom
 Stan Honda/AFP

Microsoft je prema pisanju niza velikih poslovnih medija dogovorio najveće preuzimanje u svojoj povijesti. Kompanija koju je Bill Gates osnovao sada već davne 1975. godine u Albuquerqueu platit će za dionice Activision Blizzarda 68,7 milijardi dolara. Activision Blizzard jedan je od najvećih proizvođača video igara na svijetu. U svom portfelju drže slavne igre kao što su Call of Duty, Candy Crash i World of Warcraft. Dioničari te kompanije od Microsofta će dobiti 45-postotnu premiju na zaključnu cijenu dionice prošli tjedan.

Ovo preuzimanje Microsofta uvodi globalni biznis video igara u novo razdoblje kad su u pitanju odnosi snaga ključnih kompanija na tom tržištu. Posebno su pogođene pozicije Sonya, čije su dionice već sljedeći dan pale desetak posto.

image

Kampus Blizzard Entertainmenta

Mario Tama/AFP

Iako su video igre dominantni oblik digitalne zabave, najveća softverska kompanija u svijetu gleda na preuzimanje Activision Blizzardsa kao na odskočnu dasku za razvoj metaverse biznisa. Više je velikih high tech kompanija krenulo u utrku za razvoj metaversea, a Facebook je čak promijenio ime kompanije u Metaverse. Kompetencije koje imaju kompanije specijalizirane za razvoj video igara mogu najvećim high tech igračima osigurati bolje startne pozicije u razvoju metaverse rješenja.

Ako se na preuzimanje Activision Blizzarda gleda izdvojeno iz šire razvojne metaverse priče, treba naglasiti kako je samim činom preuzimanja Microsoft postao treći najveći proizvođač igara na svijetu po prihodima, odmah iza kineskog Tencenta i Sonya. Microsoft računa igrama stvoriti on line zajednice koje će činiti milijarde ljudi.

Inače, sama vijest o dogovoru Microsofta s dioničarima Activision Blizzarda trenutačno je podigla cijene ostalih kompanija koje razvijaju igre jer se očekuju daljnje akvizicije. Ubisoftove dionice (kreatori Assassin Creeda) skočile su 8 posto, a Electronic Artsa (FIFA i Madden) 5 posto. I prije ovog poteza Microsofta aktivnost preuzimanja bila je vrlo živa kad su u pitanju kompanije u biznisu video igara. Tako je Take-Two Interactive (Grand Theft Auto igra) kupio Zyngu (FarmVille, Words with Friends) za 12,7 milijardi dolara.

Dojam je da se ovim potezom Microsoft pozicionirao kao najambicioznija velika kompanija uz Metaverse (bivši Facebook) u razvoju metaverse rješenja.

Brif:

1. Broj dnevnih slučajeva u Njemačkoj premašio je više od 100.000 slučajeva u jednom danu po prvi put jednom danu, a panel od čak 100.000 obiteljskih liječnika poručio je njemačkom ministru zdravstva kako odbijaju provoditi prisilno cijepljenje jer se njihov odnos s pacijentima mora bazirati na međusobnom povjerenju.

2. Zbog proboja omicrona kineska epidemiološka strategija sve više gubi smisao.

3. Izraelsko istraživanje otkrilo je da je čak 92 posto pacijenata koji su koristili Pfizerov lijek za Covid-19, Paxlovid, poboljšalo svoje zdravstveno stanje, a nitko među promatranima nije umro. Oko 60 posto ljudi osjetili su poboljšanje već drugi dan nakon početka terapije. Je li Pfizeru onda potrebno i cjepivo, ako imaju takav lijek?

Preporuke dnevnog štiva:

Psiholozi objašnjavaju zašto je jednostavna igra riječima - Wordle - postala viralna

MIlijuni Nijemaca koji su primili Johnson & Johnson cjepivo gurnuti u kaos zbunjujućih pravila

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 23:57