PIŠE DUBRAVKO FOLNOVIĆ

Pokretači inovacija u industriji uz predanost potrošačima

Poslovanje u 2023. bilo je jako dobro: količinski i vrijednosni podaci pokazuju dvoznamenkasti rast i na svježem mesu i na mesnim prerađevinama. Takvim trendovima dodatno smo ojačali našu tržišnu poziciju

Dubravko Folnović, CEO Perutnine Ptuj Pipo

Mnogo je toga što bih mogao nabrojati kao velike uspjehe u 2023. godini što smo ih mi u Perutnini Ptuj Pipo ostvarili zajedničkim snagama, no svakako moram izdvojiti nekoliko ključnih projekata: to su uvođenje integriranog sustava SAP S/4 HANA, dodatno jačanje naših brendova Međimursko pile i Poli, društveno odgovorno poslovanje i izvrsni prodajni rezultati. Krenimo redom. Implementacija integriranog sustava SAP S/4 HANA može biti izazovan, ali izuzetno važan korak za organizacije koje žele modernizirati svoje poslovanje. Još u 2021. i 2022., tijekom priprema za implementaciju tog sustava, naše aktivnosti upravljanja poslovnim procesima identificirali su potrebne poslovne procese i organizacijske promjene. Iskoristili smo taj trenutak kako bismo unaprijedili poslovne procese te promjene uloga i odgovornosti zaposlenika od kojih smo mnoge čak implementirali i prije "go livea". Naša transformacija u SAP S/4 HANA bila je putovanje, a ne samo jednokratni projekt. U pripremnoj fazi naši su projektni timovi proveli zajedno 723 dana, odnosno 19.848 radnih sati i napokon 1. siječnja 2024. uspješno smo integrirali sustav SAP S/4 HANA. Uvođenje SAP-a omogućilo nam je da budemo jači i agilniji.

Naše poslovanje u prošloj godini bilo je jako dobro; količinski i vrijednosni podaci pokazuju dvoznamenkasti rast i na svježem mesu i na mesnim prerađevinama. Takvim, pozitivnim rezultatskim trendovima dodatno smo ojačali našu tržišnu poziciju. Zaključenjem nekoliko kapitalnih projekata (gradnja dviju novih farmi) ujedno smo započeli s realizacijom zacrtane dugoročne strategije poslovanja kojoj je fokus na investicijama i domaćoj proizvodnji. Što se tiče razvoja naših brendova, želim naglasiti da je Perutnina Ptuj Pipo Čakovec primarno fokusirana na vlastitu proizvodnju te plasman proizvoda isključivo usmjeravamo prema hrvatskim kupcima i potrošačima.

Najveći izazovi u mesnoj industriji su proizvodnja i isporuka kvalitetnog proizvoda do krajnjeg potrošača, kao i osiguravanje održivosti proizvodnje. Tu su i mnogi vanjski faktori, kao što su klimatske promjene, pandemije ili, pak, regulatorno ograničenje. No, najbitnije je, kao i u svakoj drugoj industriji, biti prilagodljiv i brzo reagirati na promjene. Kontinuiranom kvalitetom, inovacijama proizvoda i brojnim promotivnim kampanjama Poli je izgradio snažan imidž i jačao lojalnost kupaca, kako u Hrvatskoj tako i u regiji. Ta predanost potrošačima omogućila je brendu Poli da ostane prisutan pola stoljeća u našoj regiji, ali i mnogo šire, od Amerike do Saudijske Arabije.

Naš brend Međimursko pile, iako relativno mlad na tržištu, uspio je dosegnuti već 20 posto tržišnog udjela i prema istraživanjima ući u top 10 hrvatskih brendova. Kvaliteta mesa i proizvoda Perutnine Ptuj Pipo, koje toliko volimo, nije slučajna. Rezultat je tradicije, domaćeg uzgoja i kontrolirane proizvodnje, odnosno svakog koraka proizvodnog procesa, što dokazuju i brojni certifikati kvalitete. Perutnina Ptuj Pipo od ostalih se europskih proizvođača razlikuje prije svega po malim farmama raspršenima diljem zemlje, u prirodnom okolišu Hrvatske, po kontroliranom uzgoju u zatvorenim peradarnicima te po stalnoj brizi kooperanata za dobrobit životinja. Upravo nam je ta, visoka razina tehnologije omogućila da još prije dvije i pol godine zaslužimo certifikat Antibiotic free, što je bila velika inovacija na tržištu mesa u Hrvatskoj. Tada smo bili prvi proizvođač koji je napravio tako velik pomak prema najvišim standardima uzgoja.

Briga za okruženje u kojem djeluje naša kompanija dio je naše korporativne strategije. Ona nas potiče na razvijanje svijesti i povećanje brige za društvo i okoliš u kojem poslujemo. Stoga smo na krovove postojećih građevina u Perutnini Pipo Čakovec sagradili sunčane fotonaponske elektrane. Također, već treću godinu zaredom ostvarujemo uspješnu suradnju s društvenim poduzećem Humana Nova iz Čakovca. To je društveno poduzeće koje radi na integraciji društveno marginaliziranih skupina u društvo, zbrinjavanju tekstilnih viškova i brizi o planetu, a nama izrađuje univerzalne promotivne materijale iz recikliranog tekstila. U našem poslovnom modelu ima, naravno, prostora za napredak u mnogim segmentima, a uz tehnološki napredak i predanost poslu siguran sam da će PP Pipo i dalje snažno kreirati dodanu vrijednost za potrošače, jačati zajednicu u kojoj poslujemo i snažiti našu kompaniju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. studeni 2024 04:14