Kolektivni prijevoz putnika predstavlja budućnost održivih gradova i država. Kvalitetna infrastruktura, javni autobusni prijevoz putnika, pa i korak dalje, odnosno električni autobusi, donose kolektivni prijevoz koji se može oduprijeti izazovima klimatskih promjena. Autobusi imaju znatno manji ugljični otisak u usporedbi s automobilima, što znači i manje emisija stakleničkih plinova i čišći zrak. FlixBus u Europi od samih početaka postavlja visoke standarde u pogledu kvalitete voznog parka.
Na razini Europe, 98 posto autobusa je opremljeno EURO 6 standardima te sigurnosnim standardima najviše razine, što predstavlja iznimnu podršku vozačima FlixBusa tijekom njihove dnevne i noćne vožnje. Prosječna starost voznog parka FlixBusa iznosi pet godina.
Fokus na inovacije
Studije su pokazale da korištenje javnog prijevoza smanjuje emisije CO2 po putniku u usporedbi s individualnim putovanjima automobilom ili zrakoplovom. Istraživanja iz 2021. godine, s podacima iz 2019., pokazuju da FlixBus prosječno emitira 26 grama CO2 po putniku po kilometru, dok automobil emitira 143 grama, a zrakoplov 213 grama CO2. Iz toga je razvidno kako već poticanjem putnika da koriste autobuse ili vlakove možemo itekako utjecati na smanjenje emisije. S dugoročnim fokusom na inovacije, transformacija voznog parka Flix grupe obuhvaća sve veću upotrebu alternativnih goriva i novih tehnologija. To omogućava smanjenje negativnih utjecaja na okoliš i ispunjavanje zahtjeva društva te doprinosi pozitivnom djelovanju u borbi protiv klimatskih promjena. Također doprinosi stvaranju održivijeg prometnog sustava fokusiranjem na testiranje alternativnih i skalabilnih metoda vožnje na dugim relacijama. Od 2018. godine Flix provodi testiranja raznih alternativnih tehnologija te je pokrenuo nekoliko partnerstava kako bi ih dodatno unaprijedio za svoje svakodnevne operacije. Teži ubrzanju tehničkih inovacija s proizvođačima, istodobno unapređujući industriju putem pametnog planiranja mreže tehnologije.
Regulacija i planiranje
Neki od FlixBusovih projekata uključuju električne autobuse za veće udaljenosti, koji smanjuju emisiju CO2 za 100 posto, autobuse koje pokreće bio-LNG kojima se umanjuje emisija CO2 za 75 posto te FlixBus autobuse koji koriste biogorivo Oleo100, smanjujući emisiju CO2 od 60 do 80 posto. U suradnji sa Scanijom u sljedeće dvije godine očekuje se novih 50 autobusa na bioplin te se radi na razvoju autobusa HyFleet koji pokreću gorive ćelije. Za uvođenje takvih tehnologija i promicanje kolektivnog javnog prijevoza u Hrvatskoj, podrška Vlade je nužna kako bi se osigurali potrebni uvjeti. To uključuje adekvatno financiranje, regulaciju i planiranje koje bi osiguralo kvalitetnu uslugu dostupnu svim građanima. Važno je postaviti dobre temelje, ali da bi se zaista omogućio razvoj novih tehnologija i poslovnih modela, privukle nove investicije i osigurali adekvatni pružatelji usluge javnog prijevoza ne samo u gradskom prijevozu nego i u povezivanju cijele Hrvatske, važno je uspostaviti otvoreno i slobodno tržište. Promocija kolektivnog javnog prijevoza nije samo pitanje zaštite okoliša, nego i ključni korak prema održivijem i inkluzivnijem urbanom životu. Investicije u ovaj sektor donose brojne koristi za društvo u cjelini te su stoga nužne za izgradnju bolje i održivije budućnosti.
Sadržaj nastao u suradnji s Flixbusom
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....