Korak unatrag

Amazon odustaje koncepta Just Walk Out: ‘Tehnologija je postala preveliki teret‘

Sustav je ovisio o preko 1000 zaposlenika u Indiji, čija je zadaća bila pratiti sve snimke i onda naplaćivati proizvode

Amazonova ‘‘just walk out‘‘ trgovina 

 Pa Images/Alamy/Alamy/Profimedia/Pa Images/alamy/alamy/profimedia

Nakon manje od šest godina slabašnih rezultata, Amazon odustaje od svog koncepta trgovina Just Walk Out, u kojima bi kupci jednostavno uzeli stvari s polica, stavili ih u vrećice i izašli iz trgovine bez čekanja na blagajni ili samostalnog skeniranja proizvoda, jer bi im se ono što su kupili automatski naplatilo preko Amazonova računa.

Tehnologija je bila dostupna u približno polovici fizičkih trgovina Amazon Fresh i djelovala je kao neizbježna distopijska budućnost za cijelu industriju (Walmart je odmah najavio sličan projekt, ali ga nikada nije implementirao). Amazon je koristio ogromnu količinu kamera i senzora da prati što su kupci točno iznijeli iz dućana. Odnosno, tako je to bilo u teoriji, sve dok nije otkriveno da je čitav sustav ovisio o omanjoj vojsci od više od 1000 zaposlenika u Indiji, čija je zadaća bila pratiti sve te silne snimke i onda naplaćivati proizvode. U osnovi, umjesto neprimjetne i automatizirane AI tehnologije, regularni blagajnici samo su bili premješteni na drugi kraj svijeta.

image

Amazonova ‘‘just walk out‘‘ trgovina

Mark Thomas/Zuma Press/Profimedia/Mark Thomas/zuma Press/profimedia

"Iako je sve djelovalo potpuno automatizirano, Just Walk Out nije mogao funkcionirati bez radnika u Indiji koji su gledali videosnimke i gledali vas dok kupujete kako bi ispravno označili što treba naplatiti", piše Gizmodo.

Naravno, kako je cilj u startu bio eliminirati ili barem maksimalno umanjiti broj ljudi koje treba platiti za njihov rad, Amazon se sada neće odjednom okrenuti tržištu rada i angažirati blagajnike po SAD-u ili Velikoj Britaniji, koje bi morali platiti dramatično više nego telezaposlenike u Indiji. Zatvaranje dućana im također nije mila opcija, pa će kompanija Jeffa Bezosa ići na svojevrsnu međuvarijantu.

Specijalizirana kolica kao zamjena

Amazon će sada uvesti specijalizirana kupovna kolica koja nazivaju Dash Carts i koja su opremljena skenerima i ekranima kako bi kupci mogli sami odmah skenirati proizvode prije nego što ih ubace unutra. Dakle, tek nešto naprednija verzija "self checkout" blagajni kakve se već godinama šire i po Hrvatskoj.

image

Nova specijalizirana kolica

Aa/abaca/Abaca Press/Profimedia/Aa/abaca/abaca Press/profimedia

Zbog čega je točno propao Amazonov sustav Just Walk Out, posebno sada kada bi ga razvoj umjetne inteligencije sigurno mogao značajno poboljšati? Pa, prema pisanju portala The Information, tehnologija je jednostavno postala preveliki teret. Bila je prespora i preskupa za uvođenje u velikom broju dućana, a tajnim blagajnicima iz Indije navodno je trebalo više sati da prikupe i pošalju podatke kako bi kupci dobili račun.

Osim suspektne etičke prakse plaćanja jeftinih radnika iz zemlje u razvoju umjesto skupljih lokalnih zaposlenika, kritičarima je smetala i evidentna praksa prikupljanja goleme količine privatnih podataka o kupcima - njihovo ponašanje u dućanu, odabir proizvoda s obzirom na profil osobe i slično. To se ne skuplja bez razloga, nego zato što ima monetarnu vrijednost na tržištu.

Američka grupacija za zaštitu potrošača Surveillance Technology Oversight Project podnijela je tužbu protiv Amazona jer kompanija nije obavijestila svoje kupce da u tajnosti prodaje njihove privatne informacije Starbucksu, prenosi Gizmodo. Krajnje je upitno na koji bi način ovo novo rješenje sa skenerskim kolicima trebalo zaštititi privatnost korisnika.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. prosinac 2024 00:48