Prilagođavanje i prihvaćanje novih realnosti pokazalo se ključnim usred globalne utrke u promjenama koje je potaknula epidemiološka kriza početkom 2020. Kao društvo, našli smo se na prekretnici i samo je jedna stvar (p)ostala sigurna - moramo se mijenjati. Mijenjati moramo načine razmišljanja, poslovanja, ali najviše preuzimanja odgovornosti prema svijetu u kojem živimo i radimo. Za takve nužne promjene treba određena doza hrabrosti te je potrebno više no ikad promišljati budućnost kako bi pravovremeno prepoznali prave prilike jer njih, kao i izazova, ima sve više. U slučaju tvrtke Philip Morris promjene su počele i puno prije. Osluškujući sklonosti potrošača koji trebaju i traže manje štetne alternative cigaretama, već neko vrijeme mijenjamo industriju u skladu s našom vizijom svijeta bez dima cigareta. I u ove dvije neizvjesne godine nastavili smo ulagati u znanost i razvoj proizvoda smanjene štetnosti i na tome gradimo budućnost naše kompanije. Trenutačno razvijamo četiri platforme proizvoda smanjene štetnosti te bez prekida širimo asortiman proizvoda koji komercijaliziramo širom svijeta.
Ova kriza, kao i sve dosad, pokazala je koliko je bitno promišljati o poslovanju u nekoliko vremenskih dimenzija. Prioritet je kratkoročno odgovoriti na kriznu situaciju i zaštititi zdravlje. Ali, iako ne znamo točno kada, znamo da će borba i s ovim virusom završiti. Iako ne znamo točno kako će svijet tada izgledati, znamo da sigurno neće biti potpuno isti kakvim smo ga doživljavali prije 2020. Kaže se da sreća prati hrabre, a vlastitim primjerom svjedočimo da su uspješnije kompanije one koje donose hrabre odluke, koje se brzo prilagođavaju novonastalim situacijama, nastavljaju uvoditi novosti i u kriznim vremenima kako bi spremnije dočekale i prosperirale u toj, ‘novoj budućnosti‘.
Gledajući na cijelu situaciju iz današnje perspektive, mogu reći da smo zadovoljni rezultatima u ovoj godini, a promjene koje smo poduzeli u vlastitom poslovanju učinile su nas otpornijima na izazove. Na naše poslovanje u Hrvatskoj značajno utječe i turizam pa, s obzirom na izuzetno dobru sezonu, očekujemo povećanje poslovanja u 2021. Rezultat je to ponajprije posvećenosti tima Philipa Morrisa u Hrvatskoj, koji je i ove godine uložio velik trud kako bi ostali dosljedni odvažnoj viziji kreiranja bolje budućnosti te nastavili značajno ulagati u inovacije i kreiranje novih radnih mjesta.
Iako bi nam, prema projekcijama MMF-a, 2022. trebala donijeti nastavak snažnog oporavka svjetskog gospodarstva, taj rast u sljedećoj godini i dalje treba promatrati u kontekstu ekonomskih kretanja koja su se dogodila 2020. kada je svjetsko gospodarstvo ostvarilo značajni pad. Dijelom zbog istih baznih efekata, ali i dijelom zbog globalnih poremećaja u lancima opskrbe kao posljedice pandemije, za očekivati je da će biti određenih inflatornih pritisaka koji će jenjavati u godinama koje slijede, no svakako je i to nešto što svi moramo uzeti u obzir pri planiranju budućih politika. U Hrvatskoj, primjerice, kao zemlji koja je podložna brzim inflatornim promjenama u odnosu na eksterne promjene, doprinos države u smislu odmjerene porezne politike svakako je nešto što bi u tom kontekstu pomoglo ukupnim ekonomskim izgledima u zemlji.
Možda je tijekom još prisutnih pandemijskih izazova upravo trenutak da se primijeni ‘common sense‘ nasuprot deklarativnim politikama s upitnim rezultatima? Potrebno je prepoznati realnosti trenutka, želje i potrebe društva te se odnositi prema tim realnostima radije nego prema apstraktnim idealiziranim postavkama. Za svijet koji se kontinuirano mijenja, potrebno je isto tako mijenjati se, a jedna od osnovnih pretpostavki uspješne promjene i prilagodbe jest - inovacija.
No, postavlja se pitanje koliko se u našem okruženju potiče ulaganje u inovacije? Zdrav razum nalaže kako je to neophodno jer je najveći rizik da se ne prilagodimo onome što budućnost donosi. Ali naša realnost je da zakonodavstvo ne prati nužno promjene onim tempom kojim se one događaju što predstavlja opasnost za napredak društva, posebno kada se inovativna rješenja ne samo ne podržavaju, već ih se i koči. Možda je to tako i zato što je jednostavnije držati se onoga što nam je već poznato, onoga što nam predstavlja komfornu zonu. Međutim, komforna zona nikad ne znači napredak, ne znači progres, što nije i ne smije biti naša budućnost. Jer kakva nas budućnost čeka ako ne učimo iz dobrih praksi i iskustava, ako se ne okušavamo u nepoznatom i stalno težimo tome da gradimo naprednije društvo?
Povijest nisu pisali oni koji su stajali na mjestu, već oni koji su prepoznali probleme današnjice i našli rješenja koja su unaprijedila društvo. Oni koji su se usudili otvorenog uma slijediti viziju bolje budućnosti i postavljati pitanje - kako možemo kreirati novu vrijednost? Upravo to čini Philip Morris sa svojom vizijom svijeta bez dima cigareta. Voljela bih vjerovati kako u tome nismo sami te da ćemo svi zajedno na vrijeme uočiti promjene i započeti svjetonazorske, zakonodavne, porezne i druge transformacije kako bi promjenama upravljali i dočekali ih spremni. Pritom je posebna odgovornost upravo na donositeljima odluka da pravovremeno prepoznaju stvarne probleme današnjice te da budu svjesni postojanja inovativnih rješenja, ali i društvenih šteta u slučajevima da se ne prati trend. Jer poticanje inovacija i razvoja osnova je uspješnih i progresivnih društava kakvom bi i mi u Hrvatskoj trebali težiti.
Neka nam ovi izazovi budu prilika da ustrajemo i pokažemo koliko snažno možemo i moramo djelovati već danas za bolju budućnost. To je ono što nam kao društvu želim u 2022. godini - hrabro mijenjajmo svijet nabolje, čak i kad to znači donošenje nepopularnih odluka danas, ali za unapređenje života sutra. Sretna nam nova 2022. godina!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....