Helmut Fenzl

Predsjednik Uprave SPAR-a Hrvatska: Baš za mene - 20 godina SPAR-a u Hrvatskoj

Prešli smo milijardu eura prometa, popeli smo se na 9. mjesto među najvećim hrvatskim kompanijama i time postali sistemski važna kompanija za hrvatsko društvo

Helmut Fenzl, predsjednik Uprave SPAR Hrvatska

Godina 2025. bit će posebno važna za nas jer SPAR obilježava 20 godina poslovanja u Hrvatskoj. Od otvaranja prve Interspar trgovine u Zadru do današnjeg dana gradili smo povjerenje kupaca, ulagali u hrvatsko gospodarstvo i oblikovali društvenu zajednicu čiji smo ponosni dio. Naš uspjeh temelji se na uloženom trudu, inovacijama i viziji održivog poslovanja, a rezultati su jasni - prešli smo milijardu eura prometa, popeli smo se na 9. mjesto među najvećim hrvatskim kompanijama i time postali sistemski važna kompanija za hrvatsko društvo.

Kroz protekla dva desetljeća, SPAR Hrvatska uložio je više od 800 milijuna eura u poslovanje, otvaranje novih trgovina i unapređenje logističkih kapaciteta te razvoj lokalne infrastrukture. Otvorili smo 140 trgovina diljem Hrvatske i time postali poslodavac više tisuća zaposlenika svih generacija.

Godinu 2024. ispraćamo ponosni na naše poslovne projekte i uz završetak jedne od naših najvećih investicija - logističkog centra vrijednog 110 milijuna eura, koji predstavlja povijesno ostvarenje u poslovanju SPAR-a u Hrvatskoj. Ovaj centar nije samo građevinski projekt i tehničko dostignuće, nego ulaganje u sigurnost domaće maloprodaje, pouzdanost opskrbe za naše trgovine te unapređenje kvalitete usluge za naše kupce. Njime osiguravamo učinkovitu logističku infrastrukturu, stvaramo nova radna mjesta, podržavamo domaće gospodarstvo te postavljamo temelje za dugoročni rast i održivost.

Od samih početaka, SPAR Hrvatska prepoznaje važnost ulaganja u zajednicu. Osim poslovnog rasta, naša posvećenost društvenoj odgovornosti očituje se u snažnoj potpori i brojnim donacijama lokalnim projektima i humanitarnim aktivnostima. Cilj nam je bio jednostavan, ali vrijedan - vratiti zajednici u kojoj djelujemo.

Naša posvećenost zajednici seže i dalje. Kroz kontinuirano partnerstvo s domaćim proizvođačima i malim gospodarstvenicima stvaramo prilike za njihov rast i razvoj. Ponosni smo na našu ulogu u plasmanu hrvatskih proizvoda na strana tržišta, čime izvoz domaćih brendova kroz našu mrežu kontinuirano raste. Samo u protekloj godini, izvoz hrvatskih proizvoda kroz SPAR mrežu diljem Europe prešao je 170 milijuna eura.

Posebno mjesto u našim inicijativama zauzima projekt “Startaj Hrvatska”, kroz koji pružamo podršku malim poduzetnicima s velikim idejama. Projekt nije samo prilika za ulazak na tržište, on je odskočna daska za stvaranje uspješnih brendova. Mnogi sudionici projekta “Startaj Hrvatska” osigurali su prisutnost svojih proizvoda na SPAR policama diljem Hrvatske, a neki od sudionika su zahvaljujući SPAR-u započeli i izvoz u SPAR Sloveniju, koja je također dio SPAR Austria Grupe.

Ono što SPAR Hrvatska izdvaja od mnogih jest činjenica da čak 75 posto naših zaposlenika čine žene. Na svim razinama organizacije, od operativnih do upravljačkih uloga, žene imaju ključnu ulogu u razvoju naše kompanije. Njihov trud, predanost i stručnost temelj su našeg uspjeha.

Kao odgovoran poslodavac, u SPAR-u njegujemo načelo ravnopravnosti plaća te kontinuirano ulažemo u dobrobit naših zaposlenika. Tijekom posljednjih 20 godina neprekidno investiramo u benefite, edukacije i povlastice za sve naše djelatnike. Kroz programe razvoja i osnaživanja stvaramo poticajno okruženje koje omogućuje zaposlenicima da ostvaruju svoj puni potencijal i napreduju od početnih pozicija u filijalama sve do ključnih upravljačkih uloga, dugoročno gradeći karijere unutar naše kompanije.

Svjesni smo da budućnost donosi nove izazove. Maloprodaja prolazi razdoblje transformacije, no kupac će i dalje ostati u središtu svega što radimo. Naš je cilj osigurati i održati vrhunsku kvalitetu i jedinstveno iskustvo kupovine uz kontinuirani fokus na pristupačne cijene.

No važan dio odgovornosti za kvalitetnu i priuštivu ponudu ne leži samo na nama trgovcima. Svatko u lancu opskrbe, uključujući proizvođače i dobavljače, mora preuzeti svoj dio obveze. Svaki od navedenih svojim postupcima i odlukama značajno utječu na krajnje cijene, ali i živote naših kupaca. Iako trgovci ulažu napore u održavanje stabilnosti cijena, potrebno je da se cijeli lanac opskrbe uskladi da bismo svi zajedno ispunili očekivanja potrošača. S obzirom na aktualne trendove smanjenja troškova sirovina i stabilizacije tržišta, vjerujemo da će 2025. godina donijeti priliku za pad cijena, što bi trebalo biti zajednički prioritet cijele industrije. Maloprodaja nije samo posao - to je odgovornost prema zajednici.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 14:18