KINESKI XIAOMI

Zbog pandemije više od polovine potrošača kupilo je barem jedan pametni uređaj

U sljedećih pet godina uložit ćemo sedam milijardi dolara u razvoj 5G i AIoT, kaže Goran Mudrovčić, generalni menadžer Xiaomija za Hrvatsku i Sloveniju
 Niu Bo/AFP

U Hrvatskoj se ovih dana dosta piše o natječaju za 5G frekvencijske spektre na 700 MHz i 3,6 GHz koji bi trebao biti gotov do kraja srpnja. Dijeljenjem tih frekvencijskih spektara operatorima i njihovim partnerima na tržištu će se omogućiti korištenje ovih frekvencijskih pojaseva za rasterećenje postojećih kapaciteta i za uvođenje novih inovativnih digitalnih usluga i interneta stvari. To će omogućiti njihovu upotrebu u brojnim gospodarskim područjima, od proizvodnje, prometa, zdravstva, poljoprivrede, obrazovanja do energetike i drugih područja. “Prednost i sinergija koju imamo u segmentu 5G i AIoT dovest će nas na vodeću poziciju u sljedećem razdoblju i postaviti nas na sam vrh kroz strategiju All AIoT. U narednih pet godina uložit ćemo sedam milijardi američkih dolara u razvoj 5G i AIoT. Xiaomi je 2020. godine postao treći najveći svjetski proizvođač mobitela, a do trećeg tromjesečja 2020. godine broj povezanih uređaja u Xiaomijevu ekosustavu AIoT, i to bez pametnih telefona i prijenosnih računala, dosegao je 289 milijuna, što nas čini jednom od najvećih svjetskih IoT platformi potrošačke klase. Xiaomi je lider u segmentu pametnog načina života, i to zahvaljujući svom bogatom portfelju ekosistem proizvoda”, pojašnjava Goran Mudrovčić, generalni menadžer Xiaomija za Hrvatsku i Sloveniju.

Prema posljednjim podacima koje je objavio IDC Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker za četvrti kvartal 2020. godine, Xiaomi je na globalnom tržištu pametnih telefona ostao na trećem mjestu s ukupno 43,3 milijuna pošiljaka, što predstavlja 11,2 posto tržišnog udjela te rast od 32 posto i 25,8 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Među top pet brandova pametnih telefona Xiaomi je u posljednjem kvartalu 2020. godine imao najsnažniji rast pošiljaka i tržišnog udjela. Xiaomi je zadržao treće mjesto na svjetskom tržištu pametnih telefona s najjačim rastom na godišnjoj razini među top pet brandova: Apple, Samsung, Xiaomi, OPPO, Huawei.

Prema istraživanju Canalys Smartphone Market Pulse za četvrti kvartal prošle godine, Xiaomi je zauzeo treće mjesto na globalnom tržištu pametnih telefona s godišnjim rastom pošiljaka od 31 posto ili 43,3 milijuna te 12 posto tržišnog udjela u četvrtom kvartalu 2020. godine.

“Xiaomiju je naredno razdoblje izvrsna prilika da pokaže svoju tehnologiju i osigura vodeću poziciju kroz primjenu naših proizvoda i usluga u ovom novom okružju. Ne samo da smo lideri u pametnoj eri nego smo i lideri u inovativnosti. Britanski Clarivate Analytics i ove je godine, uz tri prethodne, Xiaomi uvrstio u top 100 najboljih svjetskih inovatora. Na putu tehnoloških inovacija nastavljamo istraživati i ići naprijed. Xiaomi se oslanja na brzu komercijalizaciju inovacija kroz svoj model ‘hardver plus nova maloprodajna mreža plus internet’ koji slijedi od dana osnivanja. Naši su proizvodi prisutni u više od 90 zemalja i regija širom svijeta. Upornošću u inovacijama i kontinuiranim istraživanjima Xiaomi je dosegnuo ova postignuća u proteklih deset godina”, ističe Mudrovčić.

image
Goran Mudrovčić
Ranko Suvar/Cropix

Studija koju je u siječnju ove godine objavio Xiaomi otkrila je da je od ožujka 2020. godine 70 posto potrošača prijavilo promjene u svom životnom okruženju zbog više vremena provedenog kod kuće tijekom pandemije, a više od polovine potrošača kupilo je barem jedan pametni uređaj tijekom tog razdoblja.

“Ostanak kod kuće promijenio je dosadašnji način na koji ljudi komuniciraju i žive u svojim domovima te, moglo bi se reći, natjerao ljude da izmijene svoj fizički prostor u skladu s novim funkcionalnim zahtjevima, uključujući rad i učenje kod kuće, kreiranje prostora za vježbanje kod kuće ili pronalaženje novih načina da se opuste i uživaju. Povezani domovi, automatizirani sustavi i nova tehnologija pomažu ljudima da stvore ekosustave u svojim domovima kako bi riješili nove izazove koje vidimo u smislu produljenog boravka kod kuće, bilo da se radi o prilagođavanju ili stvaranju novih namjena za stare prostore, poput uredskog prostora ili učionica, ili samo stvaranju modernog doma kojim je lakše upravljati i kontrolirati ga”, kaže Goran Mudrovčić.

Pametni ekosustavi, kako objašnjava Mudrovčić, pomažu potrošačima da automatiziraju svakodnevne zadatke, od automatiziranih rasporeda čišćenja pročistačima zraka, uređajima koji kontroliraju vlažnost zraka ili primjerice robotskim usisavačima.

“Sve to pomaže korisnicima da imaju više vremena za obitelj i za sebe u ovom ubrzanom tempu života. U ovom je kontekstu važno naglasiti da je Xiaomi osmislio bežičnu tehnologiju punjenja Mi Air Charge Technology pomoću koje će se svi uređaji moći u potpunosti bežično puniti. Ovaj sustav koristi 14 antena koje prenose energiju do pametnih telefona preko uskih, milimetarskih valova koji nisu štetni za ljudske stanice, a samo punjenje se odvija i dok obavljate druge aktivnosti na pametnom telefonu. Xiaomi želi maknuti žice iz vaše dnevnog prostora i pretvoriti ga u sasvim bežičan. To nije znanstvena fantastika, nego stvarnost”, kaže Mudrovčić.

U središtu poslovanja i razvoja Xiaomija su pametni telefoni i pametni hardver povezani platformom IoT. Koliki je rast Xiaomija, govori činjenica da su svoj najnoviji pametni telefon Mi 11, u pet minuta nakon njegova predstavljanja, prodali u 350.000 primjeraka.

“Toliko smo daleko otišli u našim inovacijama da smo prvi u svijetu osmislili sustav bežičnog punjenja u cijelom prostoru, transparentnu televiziju, pametne telefone s punim zaslonom u odnosu na tada standardni omjer slike 16:9. Stoga ne čudi što nas je Clarivate Analytics u posljednje tri godine uvrstio u top 100 globalnih inovatora. Prošle smo godine povodom 10. obljetnice osnivanja naše kompanije lansirali transparentni televizor futurističkog dizajna, Mi TV LUX Transparent. Kada je isključen, izgleda kao prozorsko staklo. Lansiranjem ovog umjetničkog remek-djela, Xiaomi je postao prvi proizvođač transparentnih televizora na svijetu. Istaknuo bih i naš konceptni pametni uređaj Mi MIX Alpha: radi se o pametnom telefonu čije je tijelo okruženo jednim fleksibilnim zaslonom, a koji je izrađen od vrhunskih materijala – keramike, safirnog stakla i slitine titana”, ističe Mudrovčić.

“Odličnu distribucijsku platformu na hrvatskom tržištu možemo zahvaliti našim suradnicima, dvjema tvrtkama – Bijelić Co te Eko elektronika. Razvoj Xiaomijeva brenda u Hrvatskoj započeo je zahvaljujući tvrtki Bijelić Co 2018. godine, kada je u Zagrebu otvoren i prvi Mi Store u Hrvatskoj”, kaže Goran Mudrovčić.

Tekst je preuzet iz tiskanog izdanja Globusa

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 00:03