HRABAR ISKORAK

Zagrebački Delt papir izvozi u Japan: Toaletni papir s opcijom digitalne kontrole potrošnje

‘To je tržište spremno za našu IoT inovaciju kojom se olakšava uvid u potrošnju papirnatih ručnika‘, kaže Kišak.

Krunoslav Kišak i Alen Krajačić

 Ronald Gorsic/Cropix

Otprije poznata po tehnološkim inovacijama i iskoracima u proizvodnji papirnatih higijenskih proizvoda i opreme za sanitarije, zagrebačka tvrtka Delt papir učinila je ovih dana još jedan pozornosti vrijedan iskorak osnovavši tvrtku u Japanu. Riječ je o tvrtki Tubeless Japan, s kojom će Delt papir, kako nam je rekao njegov direktor Krunoslav Kišak, pokušati ostvariti prodor na jedno od najjačih i najbogatijih svjetskih tržišta. - Tubeless je brend tvrtke Delt papir s kojim smo prisutni u 27 zemalja Europe i Bliskog istoka preko svojih distributera. Otvaranje kompanije u Japanu velik je iskorak naše tvrtke u smislu dodatne internacionalizacije brenda Tubeless - ističe Kišak. Član Uprave i suvlasnik Delt papira uz Kišaka je Alen Krajačić, a tvrtka posluje od 2003. godine. Najlogičnija reakcija na spomenuti iskorak Delt papira bila bi da je riječ o prvoj tvrtki koju su naši poduzetnici osnovali u jednoj od vodećih ekonomskih sila svijeta i na jednom od najjačih i najbogatijih, a mnogi bi dodali i najzatvorenijih tržišta svijeta. - Prema informacijama našeg veleposlanika u Japanu Dražena Hrastića, za vrijeme njegova mandata u proteklih šest godina nijedna hrvatska tvrtka nije otvorila svoju podružnicu u Japanu - kaže Kišak, potvrđujući spomenutu ocjenu barem za najnovije razdoblje hrvatsko-japanskih gospodarskih odnosa.

image

Krunoslav Kišak

Ronald Gorsic/Cropix

U Japan, prema podacima DZS-a, godišnje izvezemo robe u vrijednosti 334 milijuna kuna, u čemu najveći udio imaju prehrambeni proizvodi poput tune, vina, sireva i maslinova ulja. Japan nije ni među 25 najvažnijih izvoznih tržišta za hrvatske tvrtke. S obzirom na te podatke, odluka Delt papira da napadne japansko tržište dodatno dobiva na težini.

image

Alen Krajačić

Ronald Gorsic/Cropix

- Tržište Japana je ogromno i po pitanju korisnika, jer riječ je o zemlji sa 126 milijuna stanovnika, ali i kao treća ekonomija svijeta. To je tržište spremno za našu IoT inovaciju kojom se povećava i olakšava uvid u potrošnju papirnatih ručnika, toaletnog papira, sapuna i ostalog potrošnog materijala te kontrola nad njom, sve putem našeg softvera koji je jedinstven u svijetu - rekao nam je Kišak o motivima koji su Delt papir vodili prema osnivanju Tubeless Japana. Brend Tubeless obuhvaća, među ostalim, toaletni papir sa specifičnim pakovanjem bez kartonske tube, držače za sapun i dezinficijense. Za daljnji razvoj tog brenda Delt papir je osigurao i sufinanciranje Europskog fonda za regionalni razvoj kroz potporu od 7,8 milijuna kuna.

image

Krunoslav Kišak

Ronald Gorsic/Cropix

- Na tržištu Japana očekujemo ubrzan rast prodaje koji ćemo, vjerujemo, uspješno pratiti s obzirom na investicije u nove proizvodne kapacitete proizvoda Tubeless u posljednjih 12 mjeseci, vrijedne gotovo 23 milijuna kuna. U Japanu je općenito higijena svega, a tako i toaleta, na nezamislivo visokoj razini, pa smo uvjereni da je Tubeless sa IoT rješenjem savršen za japansko tržište - ističe Kišak.

Na pitanje je li Delt papir pri dolasku na japansko tržište mogao računati na pomoć našeg veleposlanstva u Tokiju, Kišak odgovara da je ono omogućilo uvodnu prezentaciju proizvoda Tubeless i druženje s distributerima i partnerima Delt papira u prostorima Veleposlanstva te im je, kaže, tako pružilo podršku.

image

Alen Krajačić

Ronald Gorsic/Cropix

- O pokretanju tvrtke Tubeles Japan počeli smo razmišljati 2019. s našim kolegom Edvardom Vondrom, koji od 2014. živi u Japanu - napominje Kišak. Osvrnuvši se na regulatorne uvjete u Japanu za otvaranje tvrtki, naš sugovornik kaže da pokretanje tvrtke nije znatno složenije nego istovrsni postupak u Hrvatskoj. - Najviše vremena oduzela je prilagodba japanskim zakonima te višestruka prevođenja dokumenata uz određene specifičnosti koje svaka država ima prilikom otvaranja nove kompanije. Najveća specifičnost je da sve što se radi u Japanu mora biti savršeno. Savršeno u dizajnu, funkcionalnosti i inovativnosti. Vjerujemo da je Tubeless upravo takav brend - zaključuje direktor Delt papira, koji u svojim pogonima i poslovnim uredima na zagrebačkom Jankomiru zapošljava oko 70 ljudi, a prošlu je poslovnu godinu zaključila s godišnjim prihodom od 134 milijuna kuna u 2020. i dobiti od desetak milijuna kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. rujan 2024 15:15