Šampioni hrvatskog turizma

'Vodila se kampanja protiv nas, sjetite se kakve su se krive informacije plasirale...'

'Šteta, velika šteta jer smo imali sve u svojim rukama. No, vodila se i kampanja protiv hrvatskog turizma'
Ilustracija
 Duje Klarić / CROPIX

Istra je ove godine nadmašila sva svoja očekivanja kada govorimo o turističkoj sezoni. Od svih hrvatskih regija ostvarila je najbolji turistički rezultat - 11,9 milijuna noćenja. Kampovi su imali udio u ukupnim noćenjima 32%, hoteli 16%, privatni smještaj 39%, nekomercijalni smještaj 13%. To je itekako više od prvotnih očekivanja na početku sezone, tvrdi nam direktor Turističke zajednice Istre Denis Ivošević.

- Ušli smo u sezonu sa skromnim očekivanjem da ćemo u najboljoj varijanti ostvariti oko 30% prošlogodišnjeg prometa, međutim, usprkos svemu, iako smo u nekim mjesecima bili na fantastičnih, samo minus 30 posto, na kraju godine ćemo završiti s padom od 65 posto u odnosu na lanjsku rekordnu godinu. Istra je u prvih osam mjeseci realizirala gotovo 1,7 milijuna dolazaka te 11,9 milijuna noćenja što je u usporedbi s lanjskom rekordnom godinom pad od 51 posto. Postignutim rezultatima smo izuzetno zadovoljni, no u međuvremenu se je puno toga izdešavalo i jako, jako dobroga, ali nažalost i situacije koje si nismo smjeli dopustiti, smatra Ivošević.

Veli da je za Istru sada sezona gotova jer se nalazimo na gotovo na svim listama naših najznačajnijih emitivnih tržišta u crvenome.

- Nijemci nas još koliko toliko održavaju na životu. To će trajati još kratko i mislim da je to. Imali smo prigodu koja se rijetko pruža, bili smo jako dobri, no ne i odlični. Druga polovica kolovoza je izgubljena, posezona također. Sada nas više nitko ne može spasiti, ističe direktor istarskog TZ-a. Zato će posezona koja je trebala biti odlična, biti na 30 do 33 posto lanjskog prometa.

- Šteta, velika šteta jer smo imali sve u svojim rukama. Sva naša emitivna tržišta, osim Austrije i Italije, su odlično reagirala zahvaljujući izuzetno dobrim epidemiološkim mjerama koje su polučile jako dobre rezultate. Veliko hvala cijelom sustavu. Zahvaljujući njima smo i došli u poziciju da možemo sanjati o puno boljoj sezoni. S jedne strane su nam podigli našu reputaciju, s druge, svi naši izravni konkurenti su bili u daleko težoj poziciji. Odjednom se je stvorila jako povoljna situacija u ovoj najizazovnijoj turističkoj godini posljednjih godina, veli dalje. Dodaje kako smo iskoristili sve prednosti.

- Iskoristili smo period u kojem se u lipnju turizam počeo dešavati, u srpnju kada se je turizam značajno intenzivirao i kada smo svi uvidjeli da će u nastavku biti još puno, puno bolje. To nam je upravo prva polovica kolovoza i potvrdila. Svi skupa dostigli smo izuzetne, respektabilne, rekao bih i najbolje rezultate u odnosu na naše kompetitore. I baš tada, kada smo trebali poentirati i osigurati si mirnu jesen i odličnu poziciju za narednu godinu, dopustili smo si ležernost i kao mnogo puta do sada u sportu, veliko razočaranje. Trebali smo ”samo” tako organizirano i disciplinirano nastaviti i vjerujem da bi cijeli svijet pisao o Hrvatskoj u superlativu, baš kao sa zadnjeg svjetskog nogometnog prvenstva, smatra Ivošević.

A gosti su ove neobične sezone u Istri imali bolji, kvalitetniji i uslužniji tretman u najširem smislu te riječi.

- Više vremena se posvećivalo gostima, nije bilo redova čekanja, gost je bio uvijek prvi. I upravo to se po ne znam koji puta do sada pokazalo ključnim i u ovoj kriznoj godini, a to je da je kvaliteta usluga i servisa najvažniji driver za uspješnost i konkurentnost same destinacije. Ulaganje u kvalitetu usluga i servisa jednostavno nema alternativu. Sasvim je logično da takva usluga ima svoju cijenu. Nijedna cijena u Istri nije bila ni skupa ni visoka ako je bila ugrađena kvaliteta i ukoliko je imala dobar omjer vrijednosti za novac (value for money). Ugrađena je dodana vrijednost (added value) u usluzi koja dodatno osnažuje kvalitetu i time opravdava cijenu za koje najčešće nisu potrebne velike investicije, već samo pažnja i kultura ophođenja. Potvrda svega toga je činjenica da je upravo premium ponuda imala najmanji pad u odnosu na prethodne godine, a oni najbolji primjeri su radili čak i bolje nego lani, navodi dalje Ivošević.

Što se tiče daljnjih planova, veli da je ova sezona bila neprocjenjivo iskustvo u tzv. kriznom upravljanju.

- Dobili smo izuzetno kvalitetan uvid u situaciju, kako se s njome nositi, koji su prioriteti i što kada poduzeti. Sasvim sigurno je da ćemo u ovoj godini morati napraviti ono što smo propustili u drugoj polovici kolovoza. Prvo ćemo morati epidemiološku situaciju dovesti u poziciju da nas s naših najznačajnijih emitivnih tržišta ne mogu podcjenjivati, omalovažavati i zlonamjerno širiti glasine. Svi smo bili svjedoci kakve su se krive informacije plasirale o nama u svijetu, slobodno možemo reći da se je vodila kampanja protiv hrvatskog turizma. Kada dođemo u tu poziciju, onda je ključno pravovremeno komunicirati točne informacije o stanju u Hrvatskoj, komunicirati putem ključnih medija i odabrati ključni target gostiju koji nam je bitan. Komunikacija će kao što je i ove godine bila, biti jedan od najznačajnijih elemenata podizanja reputacije. Tek u trećem koraku razmišljamo o targetiranoj promociji koja će ovisiti o trenutnoj situaciji u emitivnim destinacijama, o situaciji kod nas, jednom riječju, kvaliteta komunikacija i pravovremena dinamika komuniciranja bit će ključ uspjeha, veli Ivošević.

Ako prethodna dva uvjeta budu omogućena, razradit će se tri opcije programa s marketinškim aktivnostima ovisno o trenutnoj situaciji na terenu.

- I da, ono što će biti ključno naredne godine je sinergija naših nastupa na svim razinama sustava TZ, kao i nikad intenzivnija suradnja privatnog i javnog sektora, javnog i javnog sektora te privatnog i privatnog sektora. Nadovezujući se na gornju tezu sinergije svih dionika u turizmu upravo radi budžeta koji će biti drastično smanjeni na svim razinama, bit će potrebno kvalitetno odraditi pripreme kako bi se relevantno mogli pojaviti na turističkom tržištu, zaključio je direktor istarskog TZ-a.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 18:09