Digitalna (R)evolucija 4.0

Valamar zahvaljujući cloudu u dvije godine prihod preko call centra povećao za 54 posto

ICT nije smao vertikalna industrije već ima važnu horizontalnu ulogu, jer može ojačati kroz digitalnu transformaciju druge grane gospodarstva - kaže Hrvoje Balen, predsjednik HUP-ICT udruge, koja organizira konferenciju Digitalna (R)evolucija

Valamar, najveća turistička kompanija u Hrvatskoj uspjela je s pomoću tehnologija clouda, big date i AI-a unazad dvije godine prihod preko svog call centra povećati za čak 54 posto.

Manje je poznato da Valamar gotovo dvije trećine prihoda ostvaruje prodajom kroz direktne kanale, a servisi poput Bookinga u tome čine tek mali dio kolača.

Pojedinačno najveći i najvažniji kanal prodaje za Valamar upravo je call centar.

Roberto Gobo, direktor digitalizacije u Valamaru izjavio je u utorak u Zagrebu na konferenciji Digitalna (R)evolucija da čak 45 posto svih gostiju im dolazi preko prodaje preko call centra.

Rast prihoda

- Naš je sustav vrlo kompleksan. Mi godišnje imamo više od milijun gostiju, a ove godine smo brojali 7000 radnika dok iduće planiramo 8000. U takvim uvjetima naše korištenje tehnologije trebalo je biti drugačije i efikasnije te usmjereno na biznis, a ne na tehnologiju - kaže Gobo.

Navodi da su s pomoću clouda povezali sve podatke koje imaju u kompaniji i sve sustave te onda na toj novoj i centraliziranoj platformi počeli dodavati nove tehnologije koje im trebaju. IT projekt u novom call centru završili su stoga umjesto za 12 mjeseci za svega dva mjeseca.

- Prepoznali smo ono što pričaju i kompanije u Silicijskoj dolini, da smo zapravo mi podatkovna kompanija i tako smo se počeli ponašati, a rezultat je, među inim, da smo u call centru uštedjeli 100 tisuća sati vremena čime smo otvorili prostor za generiranje dodatnih do 19 milijuna eura prihoda - kaže Gobo.

Hrvoje Balen, predsjednik HUP-ICT udruge, koja organizira konferenciju Digitalna (R)evolucija, i to po četvrti put zaredom, istaknuo je da se ICT često doživljava kao vertikalna industrija.

Horizontalna prilika

- Naš je cilj da se kroz ovu konferenciju prepozna koliko je važan naš doprinos horizontalnom razvoju Hrvatske, znači jačanju drugih grana gospodarstva kroz digitalnu transformaciju - izjavio je Balen pred više od petsto poduzetnika iz svih dijelova Hrvatske.

Naveo je da za projekte digitalne transformacije u Hrvatskoj postoje i sredstva i znanje.

- Vlada nas je podržala kroz NPOO, a tu su i razni europski fondovi s kojima se ovakvi projekti mogu financirati kako bi se hrvatsko gospodarstvo ubrzalo i moglo uspješno nositi s izazovima na europskoj i globalnoj razini - kaže Balen.

Dodao je da hrvatski mali i srednji poduzetnici mogu s pomoću tehnologija, poput clouda i AI-a, preskočiti neke tehnološke korake i smanjiti troškove i povećati prihode.

- To je nužno jer u Hrvatskoj imamo 400 velikih tvrtki i oko 16 tisuća malih i srednjih poduzetnika i zato je fokus upravo na njih, jer oni su važni za naše gospodarstvo - kaže Balen.

Ivan Maglić, programski direktor Digitalne (R)evolucije kaže da ju Hrvatskoj ICT tvrtke i preko 90 posto prihoda ostvaruju u inozemstvu.

Bez vendora

- Smisao ove konferencije je da ukažemo da rješenja koje koriste tvrtke vani i koje bi vama mogla pomoći možete pronaći u Hrvatskoj, a to je dobro i za domaći ICT jer mu povećava prilike na domaćem terenu. Zato ova konferencija nema vendora, jer ne promoviramo nikog specifično već ukazujemo na ICT rješenja koja donose opipljivu poslovnu korist - kaže Maglić.

Vjekoslav Budimir osnivač i direktor tvrtke 3D Lab, Futura Dent kaže da je to uistinu velika prilika u Hrvatskoj.

- Mi danas imamo svega 20 posto dentalnih ordinacija koje su digitalno transformirane, dok su digitalno transformirani gotovo svi laboratoriji - kaže Budimir.

Nediljko Dujić, predsjednik Uprave Hrvatskih šuma dodao je da su zbog zakonske regulative morali postaviti kamere za rano otkrivanje požara na udaljenim i nedostupnim lokacijama.

Zaštita prirode i građana

- Od 2018. do 2021. postavili smo 96 kamera na 48 lokacija, a sad do 2025. planiramo ih postaviti na još 48 lokacija i imamo natječaj za još 40 kamera jer se to pokazalo iznimno korisno za zaštitu šuma i zaštitu ljudi i imovine od požara - kaže Dujić, koji dodaje da te kamere koriste AI.

Igor Benaković, predsjednik uprave Bauwerk Boena, jednog od najvećih proizvođača podnih obloga na svijetu kaže da u Hrvatskoj imaju drugu najveću tvornicu u grupaciji.

- Mnogo smo uložili u R&D laboratorij, koji nam već sad omogućuje izradu novih proizvoda od drvne građe, i u razvoju novih proizvoda mnogo koristimo digitalne blizance. Idući cilj je napraviti digitalnog blizanca cijele tvornice kako bismo došli do toga da u jednom trenutku imamo pametnu tvornicu - zaključuje Benaković.

Natalija Perić: Posljednjih mjeseci intenzivno radimo s ChatGPT-jem

Radimo poprilično na međunarodnim projektima, a posljednjih mjeseci intenzivno i s ChatGPT-jem. U početku smo bili zastrašeni što se njime može postići. Zamislite, ChatGPT trojka mogla je položiti odvjetnički ispit u SAD-u u 10 posto slučajeva, a četvorka prolazi u 90 posto slučajeva. Mislim da će za dvije godine to biti standardni alat kod nas, kaže partnerica u Odvjetničkom društvu Mamić, Perić, Reberski i Rimac.

Ivan Malić: Uz dronove i AI shvatili smo da nam se najviše isplati sijati soju

U Valpovu smo, analizirajući podatke iz PPK, sami shvatili da nam je najprofitabilnija kultura soja. Zbog toga smo, umjesto na 300, na čak 800 ha posijali soju. Danas nam po berbi ostaje 100.000 eura više jer smo podignuli profitabilnost proizvodnje. To smo postigli prikupljanjem svih mogućih podataka i njihovom studioznom analizom. Koristimo i dronove i umjetnu inteligenciju, tvrdi konzultant u PPK Valpovo.

Irena Weber: HUP želi jače malo i srednje poduzetništvo

ICT sektor bio je jedan od najotpornijih u pandemiji, energetskoj krizi i stalnim tehnološkim promjenama. Istodobno imamo jaz u digitalizaciji, posebno među malim i srednjim poduzećima, koja su osnova našega gospodarstva, i mi u HUP-u to ne želimo dopustiti, navodi Irena Weber.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 05:18