MINISTAR UPOZORAVA

Uzbuna oko iduće sezone: ‘Konkurencija na Mediteranu je nikad jača, a najviše se bore cijenama‘

Ministar Glavina kaže da su neslužbene procjene turističkih prihoda u skladu s fizičkim rezultatima sezone.

Plaža na Trsteniku/ Ilustrativna fotografija

 Vojko Basic/Cropix

Više nego ikad, pazite na cijene. To je glavna i najglasnija poruka koju i na kraju godine sektoru šalju iz Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice, jer konkurencija je za iduću godinu prejaka, a glavna bitka se vodi oko cijena i one su glavni kriterij kojim će se u odlučivanju voditi turisti u traženju svojih odredišta za putovanja.

"Iduća godina će biti godina u kojoj će se gosti najviše odlučivati na temelju odnosa cijene i kvalitete i najvažnija će biti cjenovna privlačnost destinacija. To znači da netko tko danas pretražuje kamo će putovati će bez problema odabrati recimo Hrvatsku ili Španjolsku, Italiju ili Grčku, ovisno o tome kakve cijene ima smještajni kapacitet ili kakva je destinacija po tom pitanju.

Podaci o tome da je Hrvatska dizala cijene u prošlim godinama ne idu nam stoga u prilog jer također utječu na odluke, i zato još jednom apeliramo na sve turističke djelatnike da je odnos cijene i kvalitete jako bitan i da mi već sad pozitivno ili negativno možemo utjecati na realizaciju turističkog prometa u idućoj godini", kazao je na današnjoj konferenciji za novinare ministar turizma Tonči Glavina.

Nikog ne proziva poimence, ali kaže da su cijene u ovoj godini nabijali najviše oni objekti koji rade izrazito sezonski, to nisu samo smještajni objekti već i pružatelji ostalih usluga. Zato je cilj da se produžuje sezona, ne može se raditi 60 dana u godini.

Prihod od turizma rast će kao i lani

Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić ističe da je jasno da će oni koji će imati ulaganja u podizanje kvalitete moći povećati cijene, no apelira na sve ostale da nastoje zadržati konkurentnost. Također, obojica kažu da nema nikakvog opravdanja da proizvod iste kvalitete u Hrvatskoj bude jeftiniji ali ni skuplji u odnosu na konkurente na Mediteranu.

image

Kristjan Staničić i Tonči Glavina

Mints/

Ni ministar ni ne spominju izrijekom da je potrebno spuštanje cijena koje su se nabijale u ovoj godini bez pokrića, napominju da je formiranje cijena na kraju dana tržišna stvar, no upozoravaju da bi bilo dobro izbjeći štetu koja će se dugo sanirati ako se divljanje s cijenama nastavi.

S tim su u vezi i prihodi od turizma koji su prema prvim neslužbenim projekcijama Hrvatske narodne banke u trećem kvartalu podbacili u odnosu na ranije projekcije. Procjene HNB-a naime, govorile su da će potrošnja stranih turista rasti četiri posto ili za 600 milijuna eura u odnosu na lani, na 15,2 milijarde eura, no posljednja projekcija pokvarila je tu procjenu. Prihodi od turizma u ovoj godini iznosit će 14,9 milijardi eura, 300 milijuna eura manje, iako i dalje 300 milijuna eura (+1,8%) više nego lani.

Ministar Glavina kaže da su te neslužbene procjene u skladu s fizičkim rezultatima sezone.

"Neslužbeni podaci HNB-a kažu da imamo nešto veći prihod u trećem kvartalu, no u manjem intenzitetu nego što su oni projicirali ranije, no nedvojbeno se radi o porastu prihoda, a rast očekujemo i u zadnjem kvartalu, s obzirom da smo imali izrazito dobro popunjenost, 17 posto u listopadu i 10 posto u studenom, dok će prosinac biti na lanjskim razinama. Svakako, siguran sam da kad pogledamo cijelu tu sliku, i kad budu objavljeni podaci prihoda za cijelu godinu, da će taj trend povećanja biti na tragu trenda povećanja koje smo imali lani", kazao je Glavina.

Prošle godine, prema podacima HNB-a, prihod od turizma rastao je za 11,4 posto.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. prosinac 2024 14:03