Iako bi regija do 2026. godine trebala dobiti preko 35 tisuća soba u hotelskom smještaju, Hrvatska nema previše razloga za optimizam.
Prema analizi koju je u utorak na Kongresu hotelijera predstavio Siniša Topalović iz Horwath HTL-a, na Hrvatsku bi prema najavama trebale otpasti tek 1743 nove sobe, što je 4,9 posto ukupno planiranih smještajnih kapaciteta, a kad su u pitanju financije, situacija je nešto bolja jer bi te sobe trebale činiti 7,3 posto od najavljenih 5,7 milijardi eura investicija.
Konkretnije, iznos koji bi trebao do 2026. biti investiran u hotelske kapacitete iznosi 414 milijuna eura, dakle nešto malo više od 100 milijuna eura godišnje.
Ono gdje Hrvatska eventualno prednjači jest visina investicije po ključu jer je prema analizi dospjela među pet zemalja s najvišim iznosima - 237 tisuće eura po sobi, a prosjek na razini EU je 161 tisuću, navodi se u analizi.
Najviše prosječne investicije u Hrvatskoj trebaju bi biti usmjerene u segment 4 i 5 zvjezdica, od čega bi u četiri zvjezdice trebalo biti investirano 88,3, a u pet 325,6 milijuna eura. Svi kapaciteti trebale bi biti brendirane sobe, ali se ne navodi koji su brendovi u pitanju za Hrvatsku već samo na razini EU - to su Internacional, Hampton, Hard Rock, Radisson, Melia, Doubletree, Ibis i brojni drugi.
Na razini Europe najveći dio planiranih novih hotelskih soba odnosi se na Austriju, koja bi do 2026. godine trebala dobiti 9291 novu sobu, što čini čak 26,4 posto svih najavljenih kapaciteta. Investicija u tu turističku zemlju trebala bi iznositi čak 1,3 milijarde eura, što je 23 posto ukupno najavljenog iznosa za cijelu Europu.
Druga po razini investicija je Grčka - za tu je destinaciju u naredne četiri godine planirano 5646 novih hotelskih soba, odnosno milijardu eura.
Najmanji broj novih soba, ali što je i u skladu s veličinom zemlje, dobit će Slovenija - njih tek 150 vrijednih 32 milijuna eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....