Subvencije za električna vozila "teške" 105 milijuna kuna ove su godine razgrabljene tijekom jednog radnog dana. Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost otvorio je rezervacije za sredstva u četvrtak ujutro i već do 16 sati bio je na 100 posto bukiranih sredstava. Na natječaj su se prijavljivali i građani i tvrtke, a odvojenih 15 milijuna kuna poticaja bilo je, i to prvi put, rezervirano za vozila koja kupuju javna tijela.
Hrvoje Prpić, predsjednik udruge Strujni krug, naglašava da je i ove godine interes bio veći od iznosa subvencija.
- Jedan mali dio zainteresiranih ipak nije dobio poticaje. Ne radi se o velikom broju. Prema mojoj procjeni, možda 50-ak ljudi od njih 1300, ali dovoljno da dio ljudi ne bude zadovoljan - kaže Prpić.
Dodaje da bi cilj Fonda trebao biti da sredstava bude 20 do 30 posto više kako bi se potencijalni kupci mogli za njih odlučiti tijekom mjesec dana, a ne u nekoliko sati. Navodi da je interes građana bio posebno velik.
- Mi smo ove godine udvostručili broj vozila i vjerojatno će se taj broj dodatno povećavati. U svijetu je porast kupnje električnih vozila 300 posto godišnje, i to će se događati i u Hrvatskoj te za to treba pripremiti infrastrukturu - napominje Prpić.
Ističe da je jako dobro što je većina subvencija otišla za električna vozila, a ne plug-in hibride koje opisuje kao prijelaznu tehnologiju. Navodi da će udruga Strujni krug za iduću godinu tražiti da se potpuno ukinu poticaji na plug-in hibride jer se time usporava prijelaz na potpuno električna vozila za pet do deset godina koliko traje životni vijek vozila kod prvog kupca.
- Ovogodišnja mehanika dodjele poticaja bolja je nego ona lani, ali još uvijek treba raditi neke promjene i mi ćemo nastaviti razgovarati s Fondom te upućivati na stvari koje treba mijenjati. S obzirom na to da imamo jako dobre odnose s njima, vjerujem da će nas poslušati, ali sve je stvar procjene - kaže Prpić.
Navodi da su u Fondu podbacili u procjeni broja vozila koja će se prodati i da je Strujni krug bio bliži potrebama tržišta.
- Razgovarat ćemo s Fondom da za iduću godinu uzme u obzir da će ta brojka biti i veća te da je potrebno malo drugačije pristupiti poticajima jer će se jednoga dana prodavati i 50.000 ovakvih vozila godišnje i neće sve biti moguće subvencionirati, pa treba razmišljati unaprijed za idućih tri do pet godina - zaključuje Prpić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....