BUDUĆNOST U HRVATSKOJ

Totalni izvještaj prvog dana Infobip Shift-a 2022.: ‘Lude stvari se događaju ovdje u Zadru. Ljudi moji - this is crazy!‘

34 predavanja i panela s 47 sudionika, šest pozornica, 33 kompanije iz Izraela, SAD-a..

Prvi dan međunarodne developerske konferencija Infobip Shift, iza koje stoji hrvatska IT tvrtka Infobip. Konferencija se održava na Višnjiku, a okupila je uzivo oko tri tisuće sudionika, te još oko 10 tisuća online

 Jure Miskovic/Cropix

Infobip ima poseban mentorski program za hrvatske startupe koji radi s jednom od najvećih investicijskih banaka na svijetu, Goldman Sachsom, i najvećim internetskim divom, Googleom. Pilot-projekt zvan Scale|Croatia hrvatski jednorog otkrio je na svojoj godišnjoj developerskoj konferenciji Infobip Shiftu u Zadru. Nikola Pavešić, direktor za startupe u Infobipu i voditelj Infobip Startup Tribea, kaže da su u program uključili 16 domaćih startupa. - Svi su već bili u New Yorku i iz prve ruke su vidjeli okruženje u Goldman Sachsu i Googleu, a želja nam je zajednički stvoriti program koji je agnostičan i po industrijama i po tržištima kako bismo ga mogli ponuditi na mnogo većoj skali. Globalni pilot tog projekta je upravo u Hrvatskoj - kaže Pavešić.

image

Direktor startup ekosustava u Infobipu Nikola Pavešić

Zvonko Pavic/Cropix

Sabina Cerić, direktorica u Goldman Sachsu, kaže da je ta banka jako zainteresirana i želi vidjeti što se događa sa startupima, iako izravno u njih ne ulaže. No, navodi da te kompanije brzo rastu i da im ih je stoga zanimljivo pratiti, s obzirom na to da bude interese ulagača u SAD-u.

image

Generalna direktorica Goldman Sachsa Sabina Cerić

Zvonko Pavic/Cropix

Prilika za startupe

- Mi dosad nismo radili s Hrvatskom, ali nakon pandemije mnogi su investitori spremniji ulagati izvan svojih domicilnih granica. To je prilika za hrvatske startupe jer Infobip dokazuje da se odavde mogu stvoriti globalne kompanije. Amerikancima je to zanimljivo jer tamošnje kompanije neke probleme mogu jednostavnije riješiti u drugim državama - kaže Cerić. Pojašnjava da je uloga Goldman Sachsa u ovoj suradnji da se investitori približe startupima. Google pritom ima ekspertizu u prodaji i marketingu, dok Infobip dovodi startupe.

Infobip Shift ove je godine veći i raznolikiji nego lani. Okupio je uživo više od 4000 developera i drugih IT stručnjaka iz preko dvadesetak država. Program je također veći. Organizirana su 34 predavanja i panela s 47 sudionika. Uz šest pozornica, organizirano je nekoliko izložbenih prostora. Na njima sudjeluju 33 kompanije iz SAD-a, Izraela, Njemačke i Švicarske. Među izlagačima su i najveće globalne kompanije poput Microsofta, Cisca i Googlea.

Izabel Jelenić, suosnivač i tehnički direktor Infobipa, otvorio je konferenciju izjavivši da je oduševljen jer se toliko pametnih ljudi skupilo na jednom mjestu kako bi razgovarali o budućnosti softvera, a posebno API-ja. - Lude stvari se događaju ovdje, a sve se događa u Zadru. Ljudi moji - this is crazy! - uskliknuo je Jelenić. Dodao je da je Infobip nastao 2006. godine te da se otad trudi da bude najviše povezana komunikacijska platforma na svijetu. - To nam je uspjelo jer imamo najviše poveznica na telekome i druge komunikacijske kompanije, a svu tu kompleksnost pojednostavljuje činjenica da joj se može pristupiti jednostavno, preko naših API-ja. Danas imamo gotovo pola milijarde interakcija dnevno. To je veliki napredak u odnosu na 2006. Sve to povezano je kroz naš portal - kaže Jelenić. Arik Shtilman, osnivač i direktor Rapyda, najvećeg jednoroga iz Izraela procijenjenog na 15 milijardi dolara, itekako se slaže da su API-ji ti koji danas omogućuju rast startupima i razvoj širem gospodarstvu.

Promijeniti svijet

- Već deset godina znamo da će softver promijeniti svijet, ali svi smo krivo mislili da će to napraviti softverske kompanije. Sada vidimo da svijet mijenjaju API-ji - kaže Shtilman. Navodi da je Rapyd inicijalno želio napraviti vlastito fintech rješenje, ali ubrzo je shvatio da se ne mogu nositi s bankama. Umjesto toga, kaže, odlučili su postati platforma koja fintechima omogućuje brzu izradu svojih rješenja. - Ono za što je nama trebalo godinu i pol za jedno tržište oni u četiri do šest tjedana naprave pomoću naše platforme na preko 120 tržišta - kaže Shtilman.

Ivan Burazin, član Uprave Infobipa za developersko iskustvo, naglasio je da konferencija ne bi bila tako dobra bez tima i pokrovitelja. - Neki su donijeli tehnologiju, neki sportske aute, neki rakete, DJ-e i speakere- zaključuje Burazin.

image

Ivan Burazin, osnivač konferencije i član Uprave Infobipa

Jure Miskovic/Cropix
image

Infobip Shift 2022.

Zvonko Pavic/Cropix
image

Infobip Shift 2022.

Jure Miskovic/Cropix

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. prosinac 2024 03:48