Josip Ergović

‘Stvorili smo preduvjet za razmatranje akvizicija‘

Nexe grupa dovršila je proces financijskog restrukturiranja i drži poziciju snažnog domaćeg igrača koji ima diferenciran pristup u odnosu na globalne korporacije
Josip Ergović
 NEXE GRUPA

U sklopu Nexe grupe posluje 16 tvrtki koje zapošljavaju malo više od 1700 radnika, od kojih nešto više od 1000 u Hrvatskoj, 550 u Srbiji i malo više od 100 u Bosni i Hercegovini. S Josipom Ergovićem, članom Uprave zaduženim za komercijalne poslove, razgovarali smo o poslovanju Nexe grupe, investicijama, mogućim akvizicijama te o situaciji na tržištu.

Kakve je rezultate Nexe grupa ostvarila u prošloj godini?

Prije malo manje od godinu dana razrađivali smo i varijante kako ćemo određene projekte ili planove morati promijeniti ili odgoditi, no to se nije dogodilo. Izuzetno smo zadovoljni poslovanjem u 2020. godini, unatoč svim izazovima uslijed aktualne pandemije. Istovremenom realizacijom aktivnosti u dijelu energetske efikasnosti i unapređenja svih naših procesa s jedne strane te jačanja prodaje s druge, zadržali smo pozitivne trendove u našem poslovanju. Naši prihodi od prodaje rasli su 4 posto u odnosu na plan te 8 posto u odnosu na 2019. godinu. U ovim izazovnim okolnostima posvetili smo se i projektu Prodaja 2.0, kojim želimo dodatno unaprijediti proces prodaje kako bismo povećali otpornost na krize i zadržali poziciju na tržištu.

Konkurencija je godinama sve snažnija i pritisci na tržištu se itekako osjete. No, kao i do sada, vjerujemo da možemo konkurirati tako da smo partner našim kupcima u punom smislu riječi. Vjerujemo da ćemo projektom unapređenja prodaje postići ovo što sam naveo. Protekla godina ostat će zabilježena kao rekordna za Nexe cement. U njoj smo isporučili više od milijun tona cementa i Namala - najveću količinu koju smo ikad isporučili iz naše tvornice. Milijun smo tona posljednji put premašili još 2008. godine. Ovaj rezultat ne bismo ostvarili bez povjerenja naših poslovnih partnera, ali i predanosti svih naših zaposlenika.

Što ste sve promijenili?

Promijenili smo organizacijski pristup prodaji: iz proizvodnog smo prešli na kanalski pristup. Tako kupac ima mogućnost iskoristiti cjelokupni potencijal Nexe grupjer kroz jedan kanal nabavlja sve proizvode, od cementa do cigle i crijepa. Nastavljamo s konsolidacijom Grupe u cijeloj regiji, gdje ćemo kroz ujednačene standarde i procese prodaje aktivno podizati našu izvrsnost i podršku kupcima gdje smo prisutni. Poseban fokus stavljamo i na analitiku prodaje, s kojom ćemo biti precizniji u planiranju kapaciteta i potreba te ćemo povećati našu fleksibilnost, odnosno kapacitete za bržu reakciju na tržištu. Zato smo s HSM informatikom implementirali Salesforceov CRM sustav. Iskreno vjerujemo daćemo projektom Prodaja 2.0. napraviti još kvalitetniji iskorak i zadržati svoju poziciju snažnog domaćeg igrača koji ima diferenciran pristup u odnosu na velike globalne korporacije koje nas okružuju.

U kojem ste segmentu posebno zadovoljni, a u kojem ste manje zadovoljni poslovanjem?

Divizija za cement, beton, agregat i betonske elemente, koja je naš najveći segment, i u 2020. je prednjačila po ostvarenim pokazateljima, a utjecaj pandemije covida-19 u našem se poslovanju najviše osjetio u segmentu crijepa i cigle. Uz početne probleme s logistikom u ožujku u tvornici crijepa u Vinkovcima i cigle u Srijemskim Karlovcima, covid nas je zatekao u trenucima dovršetka investicijskih projekata na proizvodnim linijama, koje smo realizirali u suradnji s inozemnim dobavljačima. Problemi su se manifestirali u kašnjenju pokretanja linija i nedostatku asortimana, što je rezultiralo odmakom od planiranih prodajnih količina. Najveći rast u odnosu na 2019. godinu lani smo ostvarili na tržištu Srbije, a u odnosu na plan i unatoč svim izazovnim okolnostima, rast smo ostvarili i na tržištu Hrvatske i na tržištu Srbije.

Što se trenutačno događa na tržištu građevinskog materijala?

Brojni infrastrukturni projekti u regiji, projekti čije se financiranje realizira i kroz fondove EU, kao i očekivanja o projektima koji će se iz tih fondova financirati u novom programskom razdoblju, podloga su za optimizam. Zahtjevan proces obnove potresom oštećenih područja također otvara prostor za hrvatske proizvođače građevinskog materijala i građevinarske tvrtke. To znači angažiranje velikog broja stručnjaka i hrvatskih kompanija, radnika građevinarskih tvrtki, što će značiti i nova radna mjesta. To je ono što nam može direktno pomoći da brže izađemo iz krize.

Koliko ste podignuli konkurentnost zahvaljujući investicijama?

Pristup koji primjenjujemo u radu temelji se na kontinuiranom ulaganju i unapređenju svih procesa. U tvornicu cementa u posljednjih pet godina uložili smo gotovo 140 milijuna kuna. Ulagali smo u povećanje energetske efikasnosti i povećanje udjela korištenja alternativnih goriva, ali i u novu liniju za uvrećavanje cementa koja omogućava potpuno ultrazvučno zatvaranje vreća. Time smo, uz povećani kapacitet, ostvarili bolju ekološku prihvatljivost ambalaže. Nexe cement svojim kupcima jedini osigurava postojanu trajnost svih proizvoda u vrećama u trajanju od 12 mjeseci, što je i do tri puta dulje u usporedbi s konkurencijom. Posebnu pozornost pridajemo njegovanju i razvijanju odnosa s našim kupcima i poslovnim partnerima, uz kontinuirano praćenje kvalitete proizvoda i tehničku podršku. Poslovnim partnerima nastojimo pružiti svu maksimalnu podršku i u najzahtjevnijim projektima, primjerice u segmentu betona, u kojem imamo veliko iskustvo u izradi receptura za vrlo izazovne projekte.

Kakve planove ima Nexe u smislu investicija i spominjanih akvizicija?

Trenutno smo u procesu revizije Strategije Nexe Grupe, ali već sada sa sigurnošću mogu reći da nastavljamo smjer ulaganja u povećanje energetske učinkovitosti, povećanje udjela korištenja alternativnih goriva i obnovljivih izvora energije s jedne strane te ulaganja u optimizaciju proizvodnog programa, optimizacije troškova proizvodnje, povećanje efikasnosti i uvođenje novih proizvoda s druge strane. Nedavno dovršenim procesom refinanciranja kompanije stvorili smo pretpostavke za promišljanja i o potencijalnim akvizicijama.

Kako će se, prema vašem mišljenju, odvijati obnova u potresu stradalih područja?

Moramo prije svega misliti na sve ljude koji su ostali bez svojih domova, a pritom mislim da je ključno osigurati sigurnu i kvalitetnu gradnju. Kako dolazim iz tvrtke koja se bavi proizvodnjom građevinskog materijala, mogu govoriti o prednostima klasičnog načina gradnje, koja se s godinama iskustva i prakse pokazala izuzetno kvalitetnim i sigurnim rješenjem za gradnju doma.

Klasična gradnja angažirat će veliki broj stručnjaka i hrvatskih kompanija, radnika građevinarskih tvrtki, što će značiti i nova radna mjesta, a to nam može direktno pomoći da brže izađemo iz krize. U klasičnoj se gradnji koriste domaći proizvodi, domaći građevinski materijali, što bi u konačnici opet bio doprinos rastu hrvatskoga gospodarstva. Nexe grupa ozbiljno shvaća svoju ulogu i mogućnosti doprinosa zajednici u kojoj djeluje. Zbog toga smo već dva dana nakon potresa donirali građevinski materijal u vrijednosti od milijun kuna.

Budžet za plaće porastao je 10 posto

Imate li problema s nedostatkom radne snage?

Nemamo problema s nedostatkom radne snage. Vjerujem da je razlog toga i u činjenici da kontinuirano nastojimo unapređivati materijalni položaj naših zaposlenika, pa i u trenutnim, izazovnim okolnostima poslovanja. U lipnju prošle godine u tvornici cementa sklopili smo novi kolektivni ugovor na rok od dvije godine, čime je budžet za plaće povećan 10 posto, kao i neoporezivi iznos za prigodna davanja, uz već prisutne benefite poput toplog obroka, naknade za prijevoz, nagrade za rezultate rada, božićnice, regresa, dara djeci, dara u naravi, stipendija…

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. prosinac 2024 16:43