Promijenili taktiku

Španjolska vabi hrvatske turiste izravnim letovima za Palma de Mallorcu

Glavni aduti te zemlje su ponuda kulturnog i gastro turizma te putovanja superbrzim vlakovima iz gradova koji su povezani letovima

Isabel Garana Corces, Turistička zajednica Španjolske

 Privatna Arhiva/

Schengen i euro, porast broja niskobudžetnih letova, ali i nove navike hrvatskih građana koji putuju više nego ikad naveli su Španjolsku, europsku turističku velesilu, da ove godine značajno poveća ulaganja u promociju na hrvatskom tržištu. Tome će sigurno pridonijeti i prvi izravni letovi koje od travnja Ryanair uvodi između Zagreba i Palma de Mallorce, najjače španjolske ljetne odmorišne destinacije, te će ove godine samo Zagreb Ryanairom biti povezan s pet španjolskih zračnih luka, a tu je i Iberia koja Hrvatsku povezuje s nizom destinacija u Španjolskoj.

No, promocija na hrvatskom tržištu najviše će se fokusirati na ponudu kulturnog i gastro turizma te na putovanja superbrzim vlakovima iz gradova koji su povezani letovima, otkriva za Jutarnji list Isabel Garana Corces, direktorica predstavništva španjolske Turističke zajednice i zamjenica generalnog konzula u Milanu. Iz svog ureda u Milanu zadužena je i za zemlje južne Europe te aktivno radi na privlačenju gostiju iz Hrvatske, ali i Srbije, dva tržišta koja su im jako zanimljiva. Našli smo se u Zagrebu, gdje ovih dana boravi među ostalim i kako bi organizirala prvi hrvatski Tapas Day u lipnju, promotivni event koji se svake godine održava u drugoj zemlji, a ove godine odabrana je Hrvatska.

Hrvatskih turista 16 posto više

"Turistički promet iz Hrvatske za Španjolsku u značajnom je rastu posljednjih nekoliko godina, lani je Španjolsku posjetilo 101.000 hrvatskih turista, što je 16 posto više nego godinu ranije i puno više nego u godinama prije pandemije. Povoljni letovi svakako su zaslužni za otvaranje tržišta, no primjećujemo i da se kultura putovanja u Hrvatskoj mijenja, sve se više putuje. Pogotovo nakon pandemije, pa čak i uslijed svih geopolitičkih zbivanja i ekonomske situacije, želja za putovanjima globalno nikad nije bila jača, što smo vidjeli i lani kad je Španjolska imala rekordan broj dolazaka turista, i više se ni ne sjećamo pandemije", kaže Corces.

Španjolska je lani imala 85 milijuna međunarodnih dolazaka i još toliko domaćih dolazaka, uz porast turističke potrošnje za 24,7 posto, na iznos od 108,662 milijarde eura. Hrvatsku su pak lani posjetile 234 tisuće španjolskih turista.

Iako smo mi malo emitivno tržište za svaku zemlju, pogotovo za turističkog diva poput Španjolske, hrvatski gosti zanimljivi su im i zato što produljuju svoj boravak u zemlji, duljina boravka produljila im se s prosječnih četiri na sedam dana, a nerijetko zemlju posjećuju i više puta godišnje.

"To možemo zahvaliti porastu broja izravnih letova, čega pak ne bi bilo da nema potražnje. Pritom hrvatski turisti češće dolaze izvan ljetne sezone, što se uklapa u naše ciljeve produljenja sezone na proljeće i jesen. Kako nam većina gostiju dolazi avionom, snažno promoviramo i naše brze vlakove, kojima se u kratkom roku može obići jako puno destinacija širom zemlje. Primjerice, možete sletjeti u Malagu i vlakom otići u Madrid ili za Cordobu", kaže predstavnica španjolskog TZ-a.

image

Palma de Mallorca

Patrick Gorski/Nurphoto Via Afp

Ljetovanje u Palma de Mallorci

Hrvatskim putnicima glavni cilj nije španjolska obala ljeti, kao što je to njihovim najbrojnijim gostima Britancima, Francuzima, Nijemcima i Talijanima, već najčešće putuju u Barcelonu, Madrid, Andaluziju, Valenciju, iako ih zanimaju i Baleari, zbog čega je zanimljiva nova linija za Palmu. Sve više hrvatskih građana također se upućuje na hodočasničko putovanje Put svetog Jakova (El Camino de Santiago, Put za Santiago).

Iako Isabel Garana Corces priznaje da su lani pod opravdanjem inflacije i povećanih troškova neki cijene i previše podizali, njezina je ocjena da ove godine cijene nisu toliko rasle u odnosu na lani.

"Pružatelji usluga u turizmu u Španjolskoj jako paze da pružaju dobru vrijednost za novac, i to je njihova komparativna prednost koju snažno promoviramo. Ipak, da se ove godine pojačano pazi na troškove, pokazuje porast broja organiziranih putovanja iz Hrvatske", ističe Isabel Garana Corces. Naime, dosad je u Španjolsku iz Hrvatske 95 posto turista putovalo u vlastitom aranžmanu, najviše lowcosterima, no smatra se da putovanje agencijom jamči bolju kontrolu troškova.

Brzi pregled na platformi Booking.com pokazuje da ćete sedmodnevni boravak za dvoje na Palma de Mallorci, u hotelu s 4 zvjezdice i visokim ocjenama gostiju, koji uključuje noćenje s doručkom, platiti oko 2500 eura. Za toliko se može pronaći i hotelski smještaj u Barceloni, a isto ćete platiti uslugu, primjerice, u hotelu Lone u Rovinju u istom terminu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. prosinac 2024 01:10