Pad prodaje

Smanjena dobit proizvođača automobila: 'Sve teže prate strogu regulativu'

Prodaja automobila i dalje zaostaje za prošlogodišnjem, iako je razlika donekle ublažena zahvaljujući povećanoj prodaji skupljih vozila
Tvornica Toyote u Japanu
 Toru Hanai / REUTERS

Dobit vodećih automobilskih kompanija snažno je poskočila u trećem tromjesečju, ali to nije bilo dovoljno da se nadoknadi slabi rezultat iz prve polovine godine, pokazala je studija savjetodavne kuće Ernst and Young (EY).

Operativna je dobit proizvođača automobila u trećem tromjesečju porasla 16 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, objavio je Ernst and Young u srijedu. No, u prvih devet ovogodišnjih mjeseci manja je 11,5 posto nego u prvih devet mjeseci 2018.

Prodaja automobila i dalje zaostaje za prošlogodišnjem, iako je razlika donekle ublažena zahvaljujući povećanoj prodaji skupljih vozila.

„Okretanje kupaca većim i skupljim automobilima trenutno ublažava posljedice pada prodaje automobila i generira veću dobit“, tumači analitičar EY-a Peter Fuss.

„No, srednjoročno će to predstavljati problem, budući da će autokompanije sve teže pratiti strožu regulativu o ugljičnom dioksidu“, dodao je.

Prema analizi EY-a, najprofitabilnija je u trećem tromjesečju bila japanska Toyota, koja je prodala i najviše automobila, ostvarila najveće prihode i najveću operativnu dobit.

U stopu je slijedi BMW. Među njemačkim je proizvođačima Volkswagen na četvrtom, a Daimler na sedmom mjestu, navodi dpa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 04:13