EKSKLUZIVNI INTERVJU

Revolut ima više od 330.000 korisnika u Hrvatskoj: Član Uprave otkriva tko su ljudi koji ga koriste, i hoće li nuditi kredite

Najvredniji startup u Europi je u četiri godine narastao više od šest puta

Andrius Bičeika

 Ronald Gorsic/Cropix

Najvredniji startup u Europi, Revolut, u Hrvatskoj ima više od 330 tisuća korisnika i hrvatsko mu je tržište jedno od 20 najvećih na svijetu. U četiri godine broj korisnika narastao je više od šest puta. Jutarnji list dobio je ekskluzivni intervju s partnerom u Revolutu i članom Uprave Revolut banke Andriusom Bičeikom koji je u Zagreb došao na fintech konferenciju Money Motion 2023. govoriti o trendovima u bankarstvu.

Tko su ljudi koji bankare preko vaše aplikacije?

- Korisnički profil u Hrvatskoj vrlo je sličan ostatku zemalja srednje i istočne Europe. To su mladi gradski ljudi, otvoreni prema novim tehnologijama, manje koriste gotovinu i mnogo putuju ili rade u inozemstvu. Više je muškaraca nego žena.

A specifično, tko su oni u Hrvatskoj?

- Geografski, više od 100.000 korisnika je iz Zagreba, a slijede Split, Rijeka i Osijek. U Hrvatskoj je trećina korisnika u dobnoj skupini od 25 do 34 godine, a zatim su ili mlađi, od 18 do 24, ili stariji, od 35 do 44 godine. Otprilike polovica transakcija na Revolutu u Hrvatskoj odnosi se na online kupnju, odnosno e-trgovinu. U Hrvatskoj se preko Revoluta kupuju i američke dionice i kriptovalute. Kako su mnogi korisnici Revoluta aktivni putnici, koriste našu aplikaciju i karticu dok posjećuju Hrvatsku tijekom ljeta. Primjećujemo i da koriste našu uslugu Stays and Homes unutar aplikacije za rezerviranje hotela i privatnih apartmana u Hrvatskoj. Plan nam je dodati još putnih usluga, poput rezervacije automobila.

Nedavno ste se iz fintech platne aplikacije pretvorili u banku i ponudili usluge Revolut banke. Kako ste zadovoljni rastom Revolut banke?

- Regija srednje i istočne Europe važna nam je zbog mnogo čimbenika. Ljudi su mobilniji, otvoreni digitalnom i manje koriste gotovinu. U srednjoj i istočnoj Europi Revolut uspješno raste uglavnom organski jer ljudi vole naš brend i proizvod te ga sve češće koriste. U ovoj regiji zato imamo već više od sedam milijuna korisnika i brzo rastemo.

U Hrvatskoj nudite ograničen skup bankarskih usluga, ali ste u plaćanju s računa na račun predvodnik. Kako?

- Kao fintech tvrtka inoviramo i stvaramo vlastite tehnologije koje nam omogućuju da ponudimo bolju obradu transakcija nego što to mogu ponuditi mnoge ‘stare‘ banke. Korisnici od nas očekuju da transakcije budu trenutačne, bez naknade i jednostavne, a mi se trudimo ispuniti ta očekivanja. S punom licencom za bankarstvo u EU počeli smo nuditi kreditne proizvode - kao što su potrošački zajmovi, kreditne kartice, kupi sada - plati poslije i štedne proizvode s kamatama - u prvih nekoliko članica EU. Na tome se radi i stalno procjenjujemo nova tržišta.

Kad će Revolut ponuditi kredite i štednju u Hrvatskoj?

- Nudimo kreditne kartice u Irskoj i Litvi, potrošačke zajmove u Litvi, Rumunjskoj, Irskoj, Poljskoj i Španjolskoj te uslugu kupi sada - plati poslije u Irskoj i Poljskoj. Širit ćemo to na nove zemlje, ali nemamo datume lansiranja za određene zemlje.

Mnogo se raspravlja o tome može li radnik u Hrvatskoj primati plaću izravno na Revolutu. Je li to izvedivo i raspravlja li se o tome u ostatku EU?

- Mnogi korisnici u EU koriste Revolut račun za primanje svoje plaće. Neki ga koriste za dnevnu potrošnju, primaju plaću na lokalni bankovni račun i povezuju ga s Revolut aplikacijom s automatskim punjenjem. Obje su opcije dobre. Mi smo sretni kad naši korisnici Revolut aplikaciju koriste svakodnevno. Ali da, diskriminacija po IBAN-u je još uvijek prisutna. Revolut je zato počeo otvarati lokalne poslovnice u Europi kako bismo mogli ponuditi lokalne IBAN-e (za Hrvatsku još nema najava, nap. a.).

U druge banke može se ušetati. Što radite po pitanju korisničke podrške za hrvatske korisnike?

- Pružamo korisničku podršku unutar aplikacije na svim našim tržištima. Jako smo je poboljšali. Zaposlili smo više agenata za korisničku podršku, značajno smanjili prosječno vrijeme čekanja na javljanje agenata, a naši agenti za podršku stalno dobivaju sve bolje ocjene od klijenata kada se njihovi problemi riješe.

image

Andrius Bičeika

Ronald Gorsic/Cropix

Što se događa ako vam netko ukrade telefon, vi zaboravite PIN, a nema poslovnice u koju možete ušetati s osobnom da biste pristupili svojem novcu?

- Moguće je prijaviti se na račun na drugom telefonu i kontaktirati našu korisničku podršku za pomoć. Također je moguće prijaviti se putem naše web aplikacije na računalu. Možete kontaktirati i našu podršku na društvenim mrežama, primjerice Twitteru. Naša podrška prati društvene mreže i može pokupiti kontakt od klijentima izravno odatle.

Nedavno ste bili pod kibernetičkim napadom koji je zahvatio osobne podatke velikog broja korisnika. Je li novac siguran?

- Incident se dogodio prošle godine i utjecao je na manje od 0,16 posto naših korisnika, a njih smo izravno kontaktirali i sve je riješeno. Sredstvima na računima nije pristupljeno, nisu ukradena i nisu bila u riziku. Novac naših korisnika je siguran i uvijek je bio.

image

Andrius Bičeika

Ronald Gorsic/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 16:17