Nenad Klepač

Predsjednik Uprave Vindije: Turbulentnost poslovnog okruženja idealna je prilika za dodatni tržišni iskorak

Potičući domaću proizvodnju stvaramo okolnosti za jačanje pozicije i na stranim tržištima, stvaramo otpornost na vanjske utjecaje te podižemo konkurentnost koja je preduvjet za stabilnost u poslovanju

Nenad Klepač, predsjednik Uprave Vindije

Prošla godina za domaće tržište pa tako i Grupu Vindija protekla je u ambijentu nesigurnosti i turbulencija koje su rezultat prije svega globalnih utjecaja. Takve okolnosti, koje su se nastavile na prethodne godine u kojima smo se susreli s do tada nezamislivim uvjetima poslovanja, pred čitavu Grupu Vindija i sve naše zaposlenike stavile su nove izazove na koje smo trebali odgovoriti u kratkom vremenskom razdoblju i prije svega odgovorno za dugoročnu održivost poslovanja.

Unatoč tako izazovnoj godini, kao domaća kompanija koja je u sektoru prehrane tržišni lider, uspješno smo proveli brojne poslovne procese koji su rezultirali stabilnim rastom. Grupa Vindija tako je u 2022. godini zabilježila rast prihoda od 22 posto u odnosu na godinu ranije. Uzimajući u obzir inflaciju te značajan rast svih inputa – posebice repromaterijala, energenata i osnovnih sirovina, ovaj rezultat govori o tome kako smo osigurali stabilnost poslovanja, a pri čemu smo značajan dio rasta cijena preuzeli na sebe. Upravo je to pokazatelj društvene odgovornosti, ali i značaja domaće industrije koja je svjesna vlastite uloge i koja ima poseban odnos s potrošačima. Poticanje domaće proizvodnje te samodostatnost pokazali su se posebno važni u takvim tržišnim okolnostima.

Unatoč izazovnom trenutku u kojem se nalazimo pokrenuli smo i niz investicijskih projekata, kojima smo nastavili započete procese tehnološkog iskoraka i unaprjeđenja kvalitete proizvodnih procesa. Grupa Vindija danas u svojem asortimanu ima više od 1000 proizvoda, a brendovi poput ‘z bregov mliječnih proizvoda, Cekin piletine, te Vindon puretine dugi su niz godina prvi izbor potrošača na domaćem tržištu. Lojalnost potrošača rezultat je upravo sustavnog podizanja kvalitete postojećih, ali i razvoja novih proizvoda.

Tako je za Grupu Vindija početak 2023. obilježen plasmanom brojnih noviteta na tržište – od Cekin premium linije proizvoda kojom otvaramo jednu potpuno novu nišu za pileće proizvode vrhunske kvalitete, do proširenja linije DAR biljnih napitaka. Posebno je važno naglasiti kako Cekin asortiman svježeg mesa - ukupno 49 različitih proizvoda, uz brojne druge potvrde kvalitete od ove godine ima i certifikat “Antibiotic free”. Navedeno je rezultat najstrožih provjera akreditiranih laboratorija iz RH i EU-a te predstavlja potvrdu dugogodišnje brige o ishrani i zdravlju životinja te posljedično i samih potrošača.Dosadašnji pokazatelji te smjer kretanja tržišta u ovoj godini i dalje su pod snažnim inflatornim utjecajnima, a što prate i reakcije potrošača. Stoga će upravo realizacija u turističkoj sezoni biti od posebnog značaja. Sukladno tome, pravovremeno smo se pripremili, kako sa zalihama gotovih proizvoda, tako i sirovinama te repromaterijalima. Pritom je od posebno važna i priprema ljudskih potencijala.

Najveća snaga svake kompanije upravo su njezini zaposlenici. Grupa Vindija danas je jedan od najvećih poslodavaca u hrvatskoj prehrambenoj industriji s više od 4.200 zaposlenika, a uz sustavno ulaganje u edukaciju i razvoj brinemo i o osiguravanju uvjeta koji prate stanje na tržištu. Tako smo tijekom protekle godine u više navrata podizali iznose plaća za što je na godišnjoj razini izdvojeno nešto više od 75 milijuna kuna. Uz navedeno, sustavno širimo i mrežu kooperanata potičući na taj način opstanak lokalnih farmi i poljoprivrednih gospodarstava u svim krajevima Hrvatske. Osiguravanje samodostatnosti te sirovina iznimne kvalitete unutar naše zemlje nužan je prioritet za sve dionike uključene u proces. Nelojalna konkurencija i njezin ulazak na domaće tržište, kao i proizvoda niže kvalitete, mogu rezultirati dugoročno nesagledivim negativnim posljedicama za domaću prehrambenu industriju.

Grupa Vindija jednako tako već dugi niz godina sustavno ulaže u energetsku tranziciju te kontinuirano jačanje investicijskog potencijala. Vrijeme energetske krize kojom svjedočimo dodatni je pokazatelj potrebe za diverzifikacijom, ali i snažnije ulaganje u obnovljive izvore i energetsku učinkovitost. Tako u ovom trenutku aktivno radimo i na pripremi projekata izgradnje fotonaponskih elektrana i projekata za provođenja mjere energetske učinkovitosti u našim proizvodnim pogonima. Pred nama je značajan investicijski ciklus, u kojem će važnu ulogu imati i bespovratna sredstva za što je potrebno uputiti pohvalu Vladi RH koja je uvelike pridonijela otvaranju takvih mogućnosti.

Briga o okolišu te dugoročno održivom poslovanju za Vindiju je misija kojoj smo predani. Inovacijama i unaprjeđenjem proizvodnih procesa koje prati podizanje kvalitete proizvoda, uz energetsku učinkovitost, želimo pozitivnim praksama utjecati i na same potrošače. Grupa Vindija tako je u proteklom razdoblju pokrenula procese u sklopu kojih smo za niz proizvoda, počevši s Vindi sokovima, uveli ambalažu koja se proizvodi od materijala iz obnovljivih izvora te koja je prva u Hrvatskoj i ovom dijelu Europe – ugljično neutralna, dok smo kroz unaprjeđenje receptura u velikom broju proizvoda značajno smanjili udjele šećera, pritom ne utječući na kvalitetu i okus proizvoda. Tako ćemo primjerice na godišnjoj razini, samo kada su u pitanju voćni jogurti, potrošiti 26.000 kilograma šećera manje.

Svojim djelovanjem želimo biti primjer te dokaz kako je i u ovako izazovnim vremenima moguće osigurati dugoročnu stabilnost i rast domaće industrije. Potičući domaću proizvodnju stvaramo okolnosti za jačanje pozicije i na stranim tržištima, stvaramo otpornost na vanjske utjecaje te podižemo konkurentnost. Upravo iz tog razloga, potrebna je još snažnija sinergija i jasna strategija upravljanja domaćom prehrambenom industrijom te suradnja svih ključnih dionika na domaćem tržištu koja će biti na dobrobit čitave zajednice.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. prosinac 2024 00:16