U Hrvatskoj je u svibnju potrošnja u maloprodaji porasla za 7,9 posto na godišnjoj razini, što je njezin najveći skok još od 2007. godine, a to je već 45. mjesec zaredom kako potrošnja raste.
Državni zavod za statistiku (DZS) objavio je u petak izvješće o prometu u trgovini na malo, a prema kalendarski prilagođenim podacima, potrošnja je u svibnju porasla za 4,8 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok je u odnosu na svibanj prošle godine skočila za 7,9 posto.
To je najveći skok prometa u maloprodaji od kolovoza 2007. godine, kada je porastao 10,5 posto.
Tako je u svibnju nastavljen rekordni pozitivni trend, s obzirom da je pad potrošnje na godišnjoj razini posljednji put zabilježen u kolovozu 2014. godine.
Rast potrošnje 45 mjeseci zaredom nije zabilježen od kada DZS vodi te podatke.
"Ubrzavanje godišnje stope rasta u svibnju podržano je snažnijim stopama rasta u svim djelatnostima", navode analitičari Raiffeisenbank Austria (RBA) u osvrtu na izvješće DZS-a.
U svibnju je na godišnjoj razini promet od trgovine na malo hranom, pićem i duhanskim proizvodima porastao za 6 posto, dok je maloprodaja neprehrambenim proizvodima skočila 10 posto.
„Nastavak pozitivnih godišnjih stopa rasta prometa u trgovini na malo podržan je pozitivnim pokazateljima s tržišta rada, odnosno rastom zaposlenosti, uz pad nezaposlenosti, te rastom nominalnih i realnih plaća”, ističu analitičari RBA.
U prvih pet mjeseci ove godine promet u trgovini na malo porastao je za 4,4 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje.
„Rastu prometa u trgovini na malo u prvih pet mjeseci pridonijele su i dvoznamenkaste godišnje stope rasta prodaje novih automobila u prva četiri mjeseca te nastavak rasta u svibnju po stopi od 7,8 posto”, navodi se u analizi.
Analitičari RBA ukazuju i na to da su pokazatelji pouzdanja i povjerenja potrošača u uzlaznom trendu, što najavljuje nastavak povoljnih kretanja u maloprodaji.
Današnji podaci pokazuju „kako će glavni nositelj gospodarskog rasta i u narednim tromjesečjima ostati osobna potrošnja. U prilog navedenim kretanjima idu i očekivanjima o još jednoj uspješnoj turističkoj sezoni, ali i posljednji podaci koji ukazuju na blagi oporavak kreditne aktivnosti. Solidan rast bilježe i pokazatelji poslovnog optimizma u trgovini i uslugama te pokazatelji pouzdanja i povjerenja potrošača”, zaključuju analitičari RBA.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....