IVANA MIJATOVIĆ

‘Nemojte rezati marketinške budžete jer vam je marketing sada najvažniji‘

Kod većine hrvatskih tvrtki najprije se režu troškovi marketinga, što je prema njezinu mišljenju potpuno krivi potez jer se oni u krizi trebaju rezati posljednji
Ivana Mijatović
 Privatni album

Poduzetnica Ivana Mijatović, vlasnica agencije BeEve Media specijalizirane za društvene mreže, koja je izazove ove krize osjetila i na vlastitoj koži i odlučila se pokrenuti vlastiti posao, kaže da se ova kriza u glavama većine poduzetnika izjednačava s potpunim izostankom profita i mogućim zatvaranjem poslovanja, zaboravljajući pri tom da ih njihovi kupci i dalje trebaju.

Naglašava da se najprije kod većine hrvatskih tvrtki režu troškovi marketinga, što je prema njezinu mišljenju potpuno krivi potez jer se oni u krizi trebaju rezati posljednji.

- Postoje tvrtke koje su u krizi 2008. godine čak i povećale ulaganja u marketing, a takve tvrtke su iz krize izašle još snažnije nego što su bile prije krize. Ako se u krizi otuđite od svojih klijenata i nestanete, nigdje vas nema, ne pojavljujete se, logično je da vas vaši klijenti zaboravljaju. Vaše mjesto zauzima konkurencija koja je tijekom cijele krize bila prisutna i slala pozitivne marketinške poruke kupcima, nudila nove usluge prilagođene situaciji u kojoj se nalazimo i koja je pokazala da je snažna i otporna na krizu, a produkt toga je bilo novostečeno povjerenje kupaca koje je ostalo jako i kada je kriza završila - tvrdi Ivana Mijatović.

Novo normalno

Dodaje da je ovo razdoblje, koje se naziva novo normalno, ono u kojem kupci donose odluke o kupnji na bitno drugačiji način, najviše izbjegavajući direktan kontakt i mogućnost zaraze.

- Naša svakodnevica se značajno promijenila i upravo sada smo svjedoci povećanog korištenja internetskih usluga. U ovoj krizi ipak najviše vremena provodimo na društvenim mrežama i internetskim portalima. Prošle godine u Hrvatskoj je bilo 1,9 milijuna aktivnih Facebook korisnika, ove godine je taj broj još porastao i upravo te brojke nam govore gdje se nalaze naši klijenti i kako do njih doprijeti. Kupci unatoč krizi i dalje trebaju vaše proizvode i usluge i zato ih nemojte ignorirati nego ugrabite priliku i iskoristite ono što vam digitalni marketing pruža. Pa ako vaši kupci ne mogu doći u vašu tvrtku, dođite vi u njihov dom putem društvenih mreža - pojašnjava Ivana Mijatović koja dodaje kako se to odnosi na sve vrste poslovanja od mikro do velikih poduzetnika te napominje da mali obrti griješe kada za sebe misle da su premali kako bi se gurali s velikima na društvenim mrežama.

Moć PR-a

Mijatović pojašnjava kako to posebice vrijedi za ovu krizu kada se velik broj kupaca usredotočio upravo na male domaće poduzetnike i njihove proizvode i usluge.

- Kako biste si najlakše dočarali moć PR-a i društvenih mreža za vaše poslovanje, krenite od sebe. I pogledajte gdje tražite dijelove za svoj automobil, božićne poklone za obitelj, domaće proizvode, gdje odabirete restoran iz kojega ćete naručiti večeru, autopraonicu kojoj ćete povjeriti svog limenog ljubimca, pa čak i liječnika kod kojeg ćete otići na sistematski. Sve to naravno tražite na internetu i naravno tako da ćete i odabrati onoga koga pronađete na Internetu. Međutim, biti na nekom popisu na internetu nije dovoljno za vaš izbor jer ćete odabrati onoga koji redovno objavljuje relevantan i koristan sadržaj iz kojeg možete zaključiti da je stručan u svom poslu i kojem možete pokloniti svoje povjerenje te onoga koji se pojavljuje u medijima i izdvaja se iz mora konkurencije u svojoj grani industrije - ističe Ivana Mijatović koja preporučuje svima da se posvete onome što najbolje znaju, a vođenje društvenih mreža i oglašavanje prepuste agencijama koje zaista znaju .

Napominje da je vođenje poslovnih društvenih mreža vrlo kompleksan posao, a taj posao ne podrazumijeva samo objavljivanje lijepih fotografija.

- Nemojte tako postupati niti s marketingom koji je jedan od ključnih čimbenika uspješnosti vašeg poslovanja - poručuje Ivana Mijatović.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. studeni 2024 23:07