Obrnuta situacija

Na razgovoru za posao radnici pitaju poslodavce zašto postoje, što će i zašto raditi?

Stopa nezaposlenosti u EU nikad nije bila niža pa se poslodavci zatekli u situaciji da ih radnici propitkuju

Kristina Jerković (SofaScore), Monika Ivanović (Infobip), Martina Roša (Jamnica), Marina Jurić (Addiko Bank) i Vladimir Benić (Career Center) podjelili su svoja iskustva o employer brandingu

 Be-terna

Stopa nezaposlenosti u EU nikad nije bila niža. Iznosi svega sedam posto i zato nedostatak radne snage i sve viša cijena procesa traženja zaposlenika negativno utječu na rezultate tvrtki u EU - upozorio je na konferenciji 'Nove HR strategije otporne na buduće izazove' izvršni direktor BE-terne u Hrvatskoj Krešimir Mlinarić.

- Danas više ne biraju poslodavci zaposlenike nego zaposlenici poslodavce. Uz nedostatke radne snage, još je izazova – radni vijek zaposlenika u jednoj tvrtki se skratio i statistike pokazuju da čak 70 posto milenijalaca mijenja posao unutar 2 godine, a oni su dominantna radna snaga - kaže Mlinarić.

Upozorava da je stoga nužno naći rješenja kako zadržati zaposlenike.

Marko Derča, partner u A.T. Kearneyju u Hrvatskoj kaže da čak 70 posto zaposlenika želi fleksibilnost i opciju barem povremenog rada od kuće, 65 posto radnika želi više fizičkog kontakta sa svojim timovima, 76 posto prijavilo je da su doživjeli tzv. burnout na svojim radnim mjestima, a preko 40 posto njih razmišlja o promjeni posla.

Zaposlenici postavljaju pitanja

Usto, dodaje, visokih 80 posto zaposlenika kaže kako su im kultura kompanije i briga o radnicima važniji od plaće.

- Ono što je ljudima danas bitno kako bi se negdje zaposlili, a kasnije i ostali, jesu priroda samog posla, odnosno da im bude zanimljivo i uzbudljivo na radnom mjestu; podrška od menadžera i team lidera, odnosno da se imaju kome obratiti. Nadalje, to su razvoj i edukacija pa ravnoteža između poslovnog i privatnog života, plaća i benefiti u kompaniji, te da njihov posao i tvrtka u kojoj rade ima neku svrhu - kaže Derča.

Pojašnjava da danas sve više ljudi na razgovorima za posao pita poslodavce zašto postoje, što će on i zašto će raditi.

- To je velika novost na tržištu koja poslodavce iznenađuje - kaže Derča.

Savjetuje stoga da razmisle o tome da ljudima 'nije problem puno raditi, ako je radna okolina zdrava i ako smiju sami organizirati svoj radni dan'.

Vladimir Benić, direktor Career Centra kaže da je današnji pristup tržištu rada bitno drugačiji.

- Svijet kojem idemo vezan je za nešto što je vrlo krhko, lako uništivo, nelinearno, anksiozno i toliko kompleksno da je jako teško shvatljivo i upravo takav je današnji pristup radu i tržištu rada - kaže Benić.

IT posebno pogođen

Kristina Jerković, specijalist za employer branding u SofaScoreu kaže da je fluktuacija zaposlenika u IT sektoru još veća je nego u drugim sektorima.

- Najveći izazov je zadržati senior radnike, odnosno teško ih je pronaći pa onda i zadržati, budući da vrlo lako mogu otići, otvoriti paušalni obrt, raditi za stranu firmu uz opciju remote rada. Kod nas je prednost to što imamo seksi proizvod na kojem je zanimljivo raditi - kaže Jerković.

Dodaje da ono na što stavljaju naglasak je osjećaj pripadnosti firmi i individualni pristup svakom radniku.

- Važno nam je da menadžer doista vodi ljude, da ih prati i pomaže im. Iskustvo zaposlenika jako je pojedinačna tema i tako joj treba i pristupati - kaže Jerković.

Martina Roša, izvršna direktorica ljudskih resursa u Jamnici kaže da su se temom zaposlenika počeli baviti intuitivno i postepeno, a naglasak su stavili na izgradnju kulture feedbacka koja je prije u kompaniji bila nepoznanica.

- Različiti su zahtjevi radnika u proizvodnji i transportu, a različiti onih koji rade uredske poslove. Vozačima nije bitan wellness program, već da im se olakša fizički naporan posao. Radnicima na liniji bitnije je da imaju novi WC i bolju radnu opremu, a onima koji se bave marketingom i vođenjem ljudi edukacije - kaže Roša.

Naglašava da se to pokazalo jako korisnim.

Nužan individualan pristup

Monika Ivanović, globalna voditeljica employer brandinga u Infobipu kaže da su implementirali culture platformu.

- Putem nje pratimo engagement, zadovoljstvo i iskustvo zaposlenika u Infobipu i oni nam pišu pozitivne i negativne komentare o radu i okolini u firmi, odnosno tako saznajemo na čemu trebamo raditi. Nakon što sama platforma izračuna sve korelacije i izbaci određene metrike, naši analitičari naprave listu problema s kojima se ljudi suočavaju u Infobipu - kaže Ivanović.

Ističe da je to samo baza i da se nakon toga mora pričati s ljudima i s njima pronaći pravo rješenje.

Krešimir Mlinarić, direktor BE-terne u Hrvatskoj kaže da se na tržištu pokazalo da iskustvo zaposlenika nije još samo jedan 'buzzword' u poslovnom svijetu

- Korisničko iskustvo dolazi od zaposlenika te je stoga bitno da oni budu educirani i motivirani, a taj izazov ne bi bio toliko velik da nije toliko kroničan nedostatak ljudi na tržištu - zaključuje Mlinarić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. prosinac 2024 09:55