Intervju: Zoran Marić

'Na INmusicu očekujem više od 100 tisuća gostiju, a turistički prihod grada 8 mil. eura'

'Prošle godine je omjer domaće i strane publike bio 60 prema 40 posto'
 Ranko Šuvar / CROPIX

Zoran Marić, vlasnik tvrtke Vibro limes, organizator je zagrebačkog INmusic festivala koji se održava od 25. do 27. lipnja na Jarunu. Festival iz godine u godinu raste, a lani je prvi put bio rasprodan te isto očekuje i sada. Zvijezde ove godine su Nick Cave & The Bad Seeds, David Byrne te Alice in Chains.

Koliko posjetitelja stiže?

U tri dana festivala i sedam dana kampa posjetit će nas više od 100 tisuća ljudi.

Lani je bilo, objavili ste, 10 posto više stranih gostiju nego 2016. godine. Koliko stranaca očekujete sada i odakle najviše?

Broj stranih posjetitelja na INmusic festivalu raste. Prošle godine je omjer domaće i strane publike bio 60 prema 40 posto, a isti omjer očekujemo i ove godine. Najviše ih je iz Velike Britanije, Slovenije, Italije, Irske te sve više iz Austrije, Njemačke, Bugarske, Rumunjske, Mađarske, Poljske...

Kako dolazite do strane publike?

Najviše putem društvenih mreža te zahvaljujući uglednim stranim medijima koji nas sve više podržavaju. INmusic se etablirao kao jedan od najboljih glazbenih festivala ovoga tipa u ovom dijelu godine, prema tome ni ne čudi da je takva situacija, no dugoročno ne želimo postati festival za stranu publiku.

S kojim se festivalima uspoređujete, imate uzore?

Uzor su nam svakako veliki svjetski festivali poput Glastonburya i Roskilde festivala, a jako nam je drago što nas je institucija svjetskog glazbenog novinarstva, britanski NME, drugu godinu zaredom svrstala među 12 najboljih festivala u svijetu, uz bok Coachelli, NOS Aliveu, Reading i Leedsu i ostalim velikim festivalima. Veliko je to priznanje za INmusic.

Kakva je dobna struktura gostiju i kolika im je prosječna potrošnja?

Kreće se u rasponu od 18 do 60 godina, no najviše je posjetitelja u dobi od 20 do 35 godina. S obzirom na to da su posjetitelji u velikoj mjeri visokoobrazovani i na odgovornim pozicijama, primanja su im veća te se prosječna potrošnja procjenjuje na 100 eura dnevno.

Kakav je efekt INusica na turistički prihod Zagreba?

Zahvaljujući INmusic festivalu bit će ostvareno oko 80 tisuća noćenja, a uz prosječnu dnevnu potrošnju od oko 100 eura po osobi, procjenjuje se turistički prihod od oko 8 milijuna eura generiran u gradu Zagrebu. Pokazatelji govore da je prošle godine u vrijeme INmusic festivala povećanje popunjenosti smještajnih jedinica bilo čak 50% u odnosu na prethodnu godinu u tom periodu.

Koliko u podršci sudjeluje Turistička zajednica Grada Zagreba?

Ona je prva prepoznala važnost INmusic festivala i najviše nas podržava, posebno od ove godine kada je financijska potpora festivalu povećana te kada je Turistička zajednica Grada Zagreba ciljano promovirala INmusic festival u Austriji i Njemačkoj, što je već u ovoj godini povećalo broj posjetitelja iz Austrije i Njemačke. Važna je i podrška Grada Zagreba i gradonačelnika Bandića koja nam je omogućila realizaciju ideje organiziranja kampa na Otoku Trešnjevka i Otoku Univerzijada što je pomoglo velikom rastu INmusic festivala u zadnjih pet godina.

Smatrate li da je INmusic dovoljno prepoznat kao dio promocije kontinentalnog turizma u Hrvatskoj?

Kao najveći rock festival u Hrvatskoj on je jedna od perjanica kontinentalnog turizma i opravdano očekuje znatno adekvatniju podršku Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice jer turistički potencijal nije u potpunosti iskorišten. Posjetitelji INmusic festivala, imaju pogodnost korištenja jednog od najluksuznijih kampova u Europi, također imaju priliku organizirano posjetiti Plitvička jezera, proći kajakom Mrežnicu, otići na biciklističku avanturu niz Medvednicu, šetnju Zagrebom ili putevima craft pive.

INmusic festival postao je i centralni glazbeni događaj godine koji okuplja neka od najvećih svjetskih glazbenih imena i zadovoljava javnu potrebu u kulturi velikog broja građana, pa je stoga potrebno veće i snažnije uključivanje Ministarstva kulture i Gradskog ureda za kulturu.

Što možete reći o financijskim aspektima festivala?

Cijena ulaznica za INmusic je znatno niža od cijene ulaznica za slične europske festivale (499 kuna za tri dana festivala, op. ur.), što čini iznimno teškim uspješno održavati festival niz godina, podizati kvalitetu te ujedno tom kvalitetom i privlačiti veliki broj zahtjevne strane publike. Trenutna financijska institucionalna podrška INmusicu se ukupno kreće oko 8% ukupnih troškova festivala dok se potpora drugim festivalima u Europi kreće od 20 do 30% troškova.

Koliko se noćenja ostvari u jarunskom kampu? Hoće li se širiti?

U festivalskom kampu očekuje se oko 10 tisuća noćenja. Sam broj noćenja u kampu bitno ovisi o vremenu jer festivalska publika kamp doživljava kao dodatnu ponudu festivala i jedinstvenom prilikom da se druže s ljudima iz cijelog svijeta koji imaju slične vrijednosne stavove. Kamp već jest proširen na dva festivalska otoka, a s obzirom na rast popularnosti takve vrste smještaja na festivalu, svakako razmišljamo i o novim mogućnostima. No, s obzirom na činjenicu da se festival održava u gradu, većina publike se odlučuje na smještaj u hotelima, hostelima ili na smještaj putem Airbnba.

Jeste li zadovoljni uvjetima na Jarunu? Kakva je suradnja s domaćim kompanijama?

Jarun je odlična lokacija za održavanje festivala, sjajno je arhitektonski osmišljena, a mi nastojimo aktivirati potencijale koje Jarun kao lokacija ima. Suradnja s trenutnom upravom Jaruna je odlična i vjerujemo da će biti još bolja. Većina izvođača radova su hrvatske firme, no kako smo ušli u Europsku uniju otvaraju se i nove mogućnosti i novi izazovi za sve firme koje surađuju s INmusic festivalom. Primjerice, prvi smo festival u Europi ove veličine koji je uveo u ponudu isključivo craft pivo – radi se o suradnji s Crafter's pivovarom -no nužan preduvjet za to bila je uspostava suradnje sa slovenskom firmom Quick Tap koja proizvodi odlične brze točionike.

Kako na festival reagiraju domaće kompanije vezano uz sponzorstva?

OTP banka Hrvatska, INA, Philip Morris, Jana Vitamin, Crafter's, Volkswagen i Jägermeister samo su neke od uspješnih suradnji. Praksa je pokazala kako je INmusic sjajna platforma za partnerstva i sponzore. Najsvježiji primjer je vidljivost i pažnja javnosti koju je dobila Crafter's pivovara. INmusic kao marketinška platforma djeluje tijekom cijele godine jer se ulaznice za idući festival počinju prodavati će tijekom održavanja aktualnog festivala, a prve najave glavnih izvođača događaju se 9 ili 10 mjeseci prije festivala. Takvu marketinšku vidljivost kompanijama ne može ponuditi niti jedan drugi događaj u Hrvatskoj. INmusic festival se fokusira na sklapanje partnerskih sponzorskih suradnji koje su specifično osmišljene i oblikovane da zadovolje potrebe pojedinih brendova, odnosno da se prirodno uklope i oplemene festivalsko iskustvo publike. Vrijeme apliciranja logotipa je davna marketinška prošlost, sadašnjost i budućnost je u iskustvenom brandingu i osobnom pristupu korisniku, ali i brandu.

Osim craft piva, hoće li biti nekih drugih noviteta u organizaciji, načinu plaćanja?

I ove godine će zahvaljujući OTP banci biti omogućeno plaćanje beskontaktnim festivalskim karticama, ali i beskontaktnim bankovnim karticama, a to koliko mi je poznato nema niti jedan festival u Europi. Dodatna iznenađenja pripremili su i drugi partneri festivala dok ove godine u suradnji s Reneom Bakalovićem zagrebački Cheese Bar prvi put gostuje na festivalu što će podignuti i nivo gastronomske ponude.

Sudjelujete i u međunarodnom projektu EuropaVox. O čemu se tu radi?

Izvršna agencija za obrazovanje, audiovizualnu djelatnost i kulturu pri Europskoj komisiji, odabrala je sedam europskih partnera, uključujući INmusic kao hrvatskog partnera, za kreiranje i vođenje međunarodnog projekta Europavox. To je jedini odobreni projekt EK-a posvećen suvremenoj glazbi i kao takav je jedinstveno priznanje INmusicu i ostalim partnerima za doprinos europskoj kulturi. Ove godine će se na festivalu predstaviti sjajni bendovi General Elektriks, Superorganism, Teme Tan, Super Besse i Reykjavíkurdætur u sklopu projekta Europavox.

Osim toga, dio smo i Europavox coaching projekta koji će se predstaviti na Europavox festivalu u francuskom Clermond Ferrandu. Them Moose Rush i Tyger Lamb su hrvatski finalisti tog programa, a jedan od njih imat će priliku sudjelovati u coaching programu koji traje nešto više od godine dana, a koji uključuje razvijanje karijere u vidu PR-a, bookinga i sudjelovanja na festivalima koji su partneri Europavox projekta. Radi se o sjajnoj prilici za mlade domaće bendove, koji će svoju glazbu osim na INmusicu predstaviti i diljem Europe.

INmusic festival ima višegodišnje iskustvo rada u europskim projektima, bilo kao partner ili kao nositelj projekata, obzirom da je za međunarodnu relevantnost festivala nužno imati i jasnu programsku strategiju i mrežu partnera na europskoj razini. Važno programsko i ideološko mjesto od pokretanja INmusica do danas ima world music odnosno multikulturalizam koji je postao prepoznatljiv i sastavni dio INmusica a bez intenzivne međunarodne suradnje i ustrajanja u isticanju važnosti kulturne raznolikosti, najveći dio takvog glazbenog programa nikada ne bi našao svoj put do šire publike.

U prodaji je još samo 900 ulaznica

Za INmusic festival #13 koji počinje za nešto manje od dva tjedna u prodaji je ostalo oko 900 ulaznica, a svi koji žele na INmusic na zagrebački Jarun trebaju se požuriti kako ne bi ostali bez svoje ulaznice.

INmusic svake godine okuplja ponajbolja imena svjetske glazbene scene, s ni ova godina nije iznimka. Na pozornicama festivala, kojeg je kultni britanski magazin NME s razlogom uvrstio među 12 najboljih svjetskih festivala, publika će imati prilike poslušati Queens Of The Stone Age, Nick Cave & The Bad Seeds, Interpol, Alice in Chains, David Byrne, St. Vincent, Portugal. The Man, The Kills i brojne strane i domaće bendove.

Osim sjajnog glazbenog programa, ovogodišnji INmusic posjetiteljima priprema i posebnu gastro i pivsku ponudu! Na INmusic festivalu po prvi će se put točiti isključivo craft piva novog pivskog partnera Crafter's, a ove godine na festivalu prvi put gostuje i zagrebački Cheese Bar. Najavljene su i kazališne predstave u sklopu INteatra, a na daskama malenog festivalskog kazališta kroz tri dana festivala će publika imati priliku pogledati predstave "Muškarci su s Marsa, a žene su s Venere" Romana Šuškovića-Stipanovića, "Münchhausen" Vilima Matule te "Majstorska glumačka radionica" Zijaha Sokolovića.

INmusic festival #13 održat će se na već dobro poznatoj lokaciji zagrebačkih jarunskih otoka od 25. do 27. lipnja 2018. godine, uz podršku OTP banke Hrvatska koja omogućuje beskontaktno plaćanje na festivalu. Fizičke ulaznice za INmusic festival #13 po cijeni od 499 kuna moguće je uplatiti u preko stotinu poslovnica OTP banke diljem Hrvatske i u Dirty Old Shopu (Tratinska 18, Zagreb). Trodnevne ulaznice za INmusic festival #13 dostupne su i putem službenog festivalskog webshopa po cijeni od 499 kuna (+troškovi transakcije), kao i dnevne ulaznice za INmusic festival #13 te sedmodnevne kamperske ulaznice po cijeni od 250 kuna (+troškovi transakcije). (novac.hr)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 13:40